Scena Showbizz

Više od 20 tisuća fanova Iron maidena oduševljeno poljudskim koncertom

Glazbena kritika: Spektakularna Metalna djeva

Više od 20 tisuća fanova Iron maidena oduševljeno poljudskim koncertom

Iron Maiden je svoj nastup u atraktivnom stadionskom dekoru odradio žestoko, sa sigurnošću i uvjerljivošću rutinera s tisuću prvoligaških utakmica u nogama

Iron Maiden je svoj nastup u atraktivnom stadionskom dekoru odradio žestoko, sa sigurnošću i uvjerljivošću rutinera s tisuću prvoligaških utakmica u nogama

Od uvodne grmljavine Spitfirea i dobro znanog Churchillova mobilizatorskoga govora o “totalnom ratu” za obranu Velike Britanije od fašizma koji su, po običaju, poslužili kao predigra za mahnitu izvedbu “Aces High”, pa sve do himničke završnice “Hallowed Be Thy Name”, Iron Maiden je opravdao očekivanja svojih “tvrdih fanova” i publike sklone stadionskom rocku.

Jer, kako je to prije koji tjedan nakon niske britanskih koncerata zapisao oduševljeni kritičar specijalističkog “metalnog” časopisa “Kerrang!”, na aktualnoj turneji – a bogme i u Splitu – Iron Maiden je pokazao da ne želi biti ništa drugo doli najbolji svjetski heavy metal band.

Za razliku od svog prošlog hrvatskog nastupa na stadionu u Velikoj Gorici kada su se ukazali u gotovo isposničkom dekoru, u Split su stigli zajedno s raskošnom scenografijom – nažalost, ne i tako moćnim razglasom - pokazujući da splitski nastup nije usputna tezga, već punopravni dio svjetske turneje.

Ona je pak posebna i zbog odabranog materijala mahom starih, provjerenih i odležanih hitova kojima se i uživo promoviraju aktualna kompilacija “Somewhere Back In Time” te koncertni DVD iz osamdesetih. Nakon uvodne “Aces Hig’h” uslijedio je tako niz vremešnih adrenalinskih standarda poput “Two Minutes To Midnight”, “The Trooper”, “Waisted Years”, “Powerslave”, “Iron Maiden”...

Zajednički im je bio onaj osebujan boogiea a la Maiden s naglašenim učinkom čekičanja bubnjara Nickoa McBraina i basista Stevea Harrisa, uz reske i ubojite riffove i eksplozivna sola gitarističke trojke. Među vrhuncima koncerta zacijelo su bili “Run To The Hill” i mahniti Murrayev solo, “Number Of The Beast”, zaključna “Hallow Be Thy Name” te “The Trooper”.

Potonji je, naime, demonstrirao prepoznatljiva unisono odsvirana i melodiozna gitarska sola kojima su, mada izvorno nadahnuti Wishbone Ashom i melodioznošću začinjavaca metala poput Uriah Heep, Maideni stekli ime. Unatoč jednoiposatnom kašnjenju koncerta i ne baš bajnom razglasu koji nije “dopirao” do gornjih dijelova natkritih tribina, Maideni su zavrijedili visoku prolaznu ocjenu. Pače, nakon poljudskog koncerta više je no sigurno da njihov metal još uvijek nije načela korozija.

Raskošna scenografija

Budući da je Iron Maiden grupa u čijoj su koncertnoj filozofiji scenske eskapade jednako važne kao i sama scenografija te pirotehnički efekti, doživljaj koncerta bez odgovarajuće vizualne nadgradnje bio bi bitno okrnjen.

Pokazalo se to i na Poljudu, piramide, divovska maskota Eddiea koja je “oživjela” u zaključnom koncertnom broju, namrgođene sfinge, borbene zastave posve su u funkciji glazbenog sadržaja i odabrane “bigger than life” poetike stadionskog heavy metal spektakla.

Svaki od koncertnih standarda čvrsto je povezan s odgovarajućom “slikom”, scenografijom te ikonografskim detaljem koji stoji čvrsto povezan uz glazbeni broj.

Stoga je Dickinsonovo scensko ruho s ogrtačem od dronjaka bilo neizbježni dio izvedbe moćne “Powerslave”, figura “nečastivog” znak da je vrijeme za “Number Of The Beast”, a britanska uniforma “crvenog mundira” i zastave “Union Jack” znak za “The Trooper”.

Rockerski turizam

Još od jutra su u Split automobilima, brodovima, vlakovima i autobusima pristizali dugokosi fanovi zbog kojih su se popunili i hoteli te privatni pansioni na širem području od Trogira do Omiša.

Koncert Maidena je pokazao da su rock koncerti s barem desetak tisuća pridošlica ne samo “zabavan” ili “kulturni” sadržaj već i lukrativan turistički business. To su očito shvatili u Zagrebu i Varaždinu organizirajući i ovoga ljeta velike koncerte i rock festivale.

Pustopoljina Zir pored Budve od lani se pretvorila u golemu pozornicu zbog koje deseci tisuća publike-turista hrle u Crnu Goru, a i Zadar očito želi “dio kolača” te, uz svesrdni angažman Grada, kani postati jako koncertno žarište na jadranskoj obali.

Nakon uspješna koncerta Lennyja Kravitza, suradnja Grada i Lupa promotions – koji su i organizirali koncerte Kravitza i Maidena – nastavit će se tijekom cijele godine.

Naslovnica Showbizz