Scena Showbizz

karizmatični član kultnogA splitskog benda govori o odstupanju od ideala, kolegama, novom albumu...

INTERVJU Mladen Badovinac: Ni mi u TBF-u nismo bolji od društva u kojem živimo

karizmatični član kultnogA splitskog benda govori o odstupanju od ideala, kolegama, novom albumu...

Mi nismo  mesije, mi smo ljudi. Ono što govorimo i o čemu pjevamo, ne znači da nas izdiže iznad toga. Na neki način, mojim pivskim angažmanom postao sam ogledalo takvog društva. I to može biti poruka

Oni su, složit će se svi, više od glazbenika; jedan od rijetkih socijalno angažiranih bendova s ovih prostora, The Beat Fleet, već je zašao u punoljetnu dob, a svojim tekstovima pomogao u kreiranju javnog mnijenja, formiranju stavova i, ukratko, sazrijevanju mnogih svojih poklonika. Imidž kvartovskih momaka, hiphopera, zadržali su i danas kad više nisu tako mladi momci, baš kao i uvjerljivost u onome što proklamiraju.

Peti studijski album “Pistaccio Metallic”, izvrsno ocijenjen od strane glazbenih kritičara, međutim, tek je formalni povod za razgovor s najkarizmatičnijim članom benda, 34-godišnjim Mladenom Badovincem.

Iako nije potpisnik tekstova koji su već ušli u anale, a mnogi izrazi u upotrebni govor, Mlađo je najeksponiraniji TBF-ovac, zaštitno lice reklamnih spotova i Petar Pan hip-hopa, koji otvoreno priznaje da ne može poletjeti jer ima problema s pretilosti. Ta “ljudska” komponenta i šarmantna nenametljivost – uz čudesno ugodan, jedan od “najmuškijih” glasova u domaćem eteru – vjerojatno ga i jest učinila miljenikom mnogih slušatelja, i ne samo hiphopera.

Ipak, u razgovoru jedan-na-jedan s njim provjerili smo koliko je takva medijska pojavnost autentična, te je li Mlađo unekoliko odstupio od svojih mladalačkih ideala.

Je li stvarno album “Pistaccio Metallic” dobio ime po “boji kombija, koja se lijepo slagala uz notni zapis”, kako je izvolio objasniti Saša Antić?

- Ha-ha, to je rekao? Uvijek nešto drugo kaže... Stvar je u tome što uvijek smislimo neki opaljeni naziv koji realno nema veze ni sa čim; primjerice, “Galerija Tutnplok” bila je, u segmentu druge riječi, nadahnuta crtićem o svemircima iz mog djetinjstva, pa smo prenijeli onomatopeju, iako ne sasvim vjerodostojno. Pistaccio metallic zapravo je boja gitare na račun koje smo se često zezali, dok je kod “Galerije” presudna ipak bila činjenica da su to dvije skladne riječi, s lijepim ritmom kad ih izgovaraš, podjednakim brojem slovnih znakova za složit u dva reda... Krajnje prozaično, dakle.

Prvo izdanje albuma imalo je dizajnerski “cover”. Koliko je ambalaža, u stvari, bitna za osnovni proizvod?
- Danas, u vrijeme kad se CD-ovi tako malo prodaju a tako puno “peku”, treba kupcu ponuditi nešto da bi ga se motiviralo na kupnju. Mi smo, u stvari, sadržaj CD-a čak poprilično ogolili u kasnijoj ediciji, no osobno mi se čini zgodnim iskoristiti cover kao medij.

Potrošačku svijest i konzumerizam u “šarenoj ambalaži” kritizirali ste na albumu “Maxon Univerzal”, koji je već naslovom parodija jer parafrazira naziv deterdženta. Nešto kasnije, Mladen Badovinac postaje zaštitno lice poznatog pivskog brenda, te likom i djelom dio potrošačke mašinerije, lice s ambalaža, jumbo-plakata, televizije. Znači li to odstupanje od stavova, kompromis zbog zarade...?
- Da, i ja sam čuo neke komentare u tom smislu. Gledajte, mi nismo mesije, mi smo ljudi. Ono što govorimo i o čemu pjevamo, ne znači da nas izdiže iznad toga. To znači da naprosto primjećujemo neke anomalije u društvu. Na neki način, mojim pivskim angažmanom postao sam ogledalo takvog društva. I to može biti poruka. Na koncu, moj motiv za prihvaćanje toga je i činjenica da volim piti pivo.


Pivovara je i dobar sponzor vaših koncerata...
- Istina. Morate znati da za novac ne bih reklamirao bilo što. A za promjenu konzumerističke svijesti trebalo bi radikalno promijeniti puno toga. Recimo, ukinuti monetarni sustav i pravedno rasporediti gospodarska, intelektualna i ina dobra po planetu da svi besplatno imaju pristup svemu po potrebi. Baš se pitam hoće li uopće parazit kakvo je ljudsko biće doći na tu razinu kolektivne svijesti?! Dotad mi ne preostaje ništa drugo nego da plivam u govnima i da dam sve od sebe da se ne udavim.

Odmaknimo se načas od tog egzistencijalizma i vratimo glazbi. Što mislite o Letu 3? Njihova se pojavnost također temelji na provokaciji; manje tekstualnoj, a više vizualnoj, doduše.
- Ne ulazim preduboko u njihove “poruke”, slušam ih bez opterećenja, i mogu reći da su mi među naj-bendovima ponajprije zato jer sviraju rock s puno energije i strasti, ali i zato što su duhoviti.

Kad već govorimo o kolegama, kako biste ocijenili rad svojih sugrađanki Severine i Jelene Rozge? Obje su na vrhuncu popularnosti, pune najveće koncertne prostore...

- Šta je ovo, intervju ogovaranja?!

Ne mora biti, može biti i hvaljenja...

- Ma, ne znam što bih vam rekao. U redu je da svatko ima prostora za sebe. Ja bih se na Rozginu koncertu vjerojatno dosađivao jer taj glazbeni izraz naprosto ne odgovara mom senzibilitetu.

Što mislite o DJ-evima, house glazbi, onoj bez instrumenata, benda...? Kako gledate na fenomen Edwarda Maye čija je skladba “Stereo Love” “kliknuta” na YouTubeu rekordnih više od 150 milijuna puta?

- S houseom nisam na “ti”, ali nemam ništa protiv DJ-eva. Bio sam u životu na bezbroj partyja, nije da to nije glazba, ali nije me “opralo”; ni to ne odgovara mom senzibilitetu. Volim, recimo, drum’n’bass partyje, ali i to konzumiram rijetko.

Vjerojatno ste čuli za talijanskog DJ-a Jovanottija. Pjesma s “Pistaccija” “Grad spava” osobno me podsjetila na njegovu čuvenu “Ljudi noći” (Gente della notte), samo – za razliku od Jovanottijeva uratka - negativno obojenu...
- Kako ne, jako volim Jovanottija, zbog njega sam se zainteresirao za talijanski. Vrlo je darovit, tekstovi mu s puno šarma i topline na jednostavan način pogađaju bit stvari. Znam to jer mi ga povremeno prevodi Luka iz benda koji zna talijanski. E, sad mi je baš žao što je Saša “zacrnio” (smijeh).

Je li splitska noćna scena uistinu tako otužna? Iz priče ispada da je “Prerada” epicentar zbivanja...

- Nama vrlo često tako izgleda. Mislim da grad poput Splita zaslužuje više mjesta za, uvjetno rečeno, urbaniju zabavu. Nisam, doduše, siguran kakva je situacija s Underground klubom ispod tribina Arene Spaladium, radi li stalno ili samo u nekim dijelovima godine... To je dobar prostor. Uostalom, Splitu fali jedan razuman cjelokupni razvojni plan u svim segmentima življenja i da prestane pljačkanje i urbanističko divljanje. Uostalom, fale nam više parkovi nego još jedan klub. Fali nam kvalitetan, prostran i dobro opremljen azil za životinje bez doma kojih je sve više, koji odnedavno ne postoji. Da ne govorim o uvjetima rada u bolnicama itd...

Što mislite o Rivi?
- Ne sviđa mi se ovo rješenje, iako sam bio protiv asfalta. Nekako je... bezdušna. Klupe na njoj su mi jedino simpa.

Na Marjanu: Isus? Ili možda golema boca “žuje”?
- Ne i ne! (smijeh) Protiv Isusa nisam kao ateist, nego kao protivnik gradnje bilo čega na Marjanu. Pustimo Marjan na miru od gradnje.

Priznali ste da želite smršavjeti. Kako ide?
- Sa 155 kila uspio sam pasti na 120, ali i to je previše. Vježbam u jednoj teretani, ali me zezne ritam koncerata u prehrani; kad puno nastupamo, hranim se stihijski. Valjda ću jednom uspjeti.

Jeste li svjesni činjenice da vam je vjerojatno baš takav upečatljiv izgled priskrbio angažman “profesionalnog pivopije”? Ako smršavite, možda vam ga pivovara otkaže... No, moguće da vas onda angažira neki Centar za zumbu, i slično.
- Ha-ha, neka mi slobodno otkažu! U stvari, nije šala; zaista bih morao smršavjeti zbog zdravlja. Baš me briga za izgled.

lenka gospodnetić
snimio: ante čizmić/cropix

Naslovnica Showbizz
Page 1 of 4FirstPrevious[1]234Last