Scena Mozaik

Edouard Tripković Katayama, voditelj ureda Hrvatske turističke zajednice u Tokiju:

Konnichiwa! Japanci su ludi za Hrvatskom

Edouard Tripković Katayama, voditelj ureda Hrvatske turističke zajednice u Tokiju:

Prošle je godine u Hrvatsku doputovalo 143 tisuće japanskih turista, a u prvih pet mjeseci ove godine rezultati su bolji za deset posto. Japanci su oduševljeni našim prirodnim ljepotama te povijesnim i kulturnim znamenitostima, kaže Tripković Ka

Hrvatska je trenutačno najpopularnije odredište u Japanu, kaže Edouard Tripković Katayama, voditelj ureda Hrvatske turističke zajednice u Tokiju.

- Prošle je godine u Hrvatsku doputovalo 143 tisuće japanskih turista, no u prvih pet mjeseci ove godine rezultati su bolji za deset posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje. Istodobno sve svjetske destinacije bilježe pad posjeta japanskih gostiju između 10 i 30 posto. Raste samo broj japanskih turista u Hrvatskoj, što je pravo “malo čudo” - ističe mladi voditelj prvog ureda HTZ-a u Japanu. Ured HTZ-a u Tokiju otvoren je 21. siječnja 2008. godine i zapošljava samo tri djelatnika, a Edouard Tripković Katayama je njegov prvi voditelj.

Njegov otac je Luka Tripković, poznati hrvatski novinar i dugogodišnji dopisnik hrvatskih medija iz Pariza. Majka mu je Japanka, rodio se u Parizu, gdje je i završio studij francuskog jezika, a posljednje dvije godine živi i radi u Tokiju. Uz japanski, francuski i engleski jezik, izvrsno govori i hrvatski.

- Naša najbolja reklama u Japanu je povratna informacija od gostiju koji su posjetili našu zemlju. Oduševljeni su našim prirodnim ljepotama te povijesnim i kulturnim znamenitostima. Najviše se zanimaju za Dubrovnik, Plitvička jezera, Zagreb i Split, a pripremamo im i nova odredišta jer Japanci su poznati kao ljubitelji svjetske kulturne i prirodne baštine - kaže Edouard Tripković Katayama.

U početku nije išlo tako glatko. Japanci su, kaže, o Hrvatima imali predodžbu kao o “velikim ljudima koji se ne smješkaju”. No ubrzo su shvatili da su iza “veliki ljudi bez osmijeha” kriju vrlo dobri domaćini koji znaju odlično zabaviti sebe i svoje goste.

Nema izravnih letova

- Naša gostoljubivost i značajna ulaganja japanskih agencija u naše tržište ipak nisu dovoljni. Do 2007. Hrvatska nije imala čarter letova s Japanom, a ni do danas nema izravnih letova između Japana i Hrvatske. Zapravo, između Beča i Istanbula čitava regija nema izravnu avionsku liniju s Japanom. Zbog toga pripremamo nove aranžmane za japanske goste kroz koje bi Hrvatsku povezali sa širom regijom. Naime, Japanci vole intenzivno putovati i u malo vremena proći što je moguće više zemalja - kaže Tripković Katayama.

Tripković Katayama s našom ekipom

Tako već za iduću godinu pripremaju turu nazvanu “Put bisera” kojom će povezati Mađarsku, Sloveniju i Hrvatsku. Novi program priprema se i za Hrvatsku a naglasak će biti na regijama, Istri i Dalmaciji. Posebnu pozornost Japanaca, drži Tripković, trebalo bi izazvati povezivanje Italije i Hrvatske kroz novi program “Svjetska baština Jadranskog mora”.

- Japan je, kao i Hrvatska, zemlja s tisuću otoka. Tu činjenicu, mislim, nismo još dovoljno iskoristili u nastupu na japanskom tržištu. Važno je pritom znati da su japanski turisti skloni trendovima, što znači da će njihov fokus na Hrvatskoj biti još najmanje četiri-pet godina. Prije su bili ludi za Dubaijem, a sada je zanimanje za tu emiratsku državicu palo za 30-40 posto - naglašava Tripković.

On smatra da je sljedeći korak nakon Japana tržište Južne Koreje. No i tu postoje slični problemi kao u početku s japanskim tržištem. Populacija sklona putovanjima, naime, slabo poznaje strane jezike, a turističkih materijala o Hrvatskoj na njihovu jeziku uopće nema. Ipak, stvari se pomiču na bolje, kaže Tripković, koji očekuje da bi Hrvatska mogla postati hit odredište u Južnoj Koreji vrlo skoro, možda već za dvije-tri godine. 

ivica nevešćanin / epeha

Rekordna 2009. godina

Hrvatska iz godine u godinu bilježi povećanje dolazaka japanskih turista. Godine 2003. bilo ih je 16 tisuća, 2006. brojka se popela na 64 tisuće, a godinu poslije na 86 tisuća gostiju. Prošle godine ih je bilo 143 tisuće, prema svim dosadašnjim pokazateljima 2009. će vjerojatno biti rekordna.

Susret s gradonačelnikom

Voditelj ureda HTZ-a u Tokiju u tisuću i pol kilometara udaljeni Nagasaki doputovao je isključivo zbog susreta s gradonačelnikom Biograda Ivanom Knezom koji sa suradnicima tu sudjeluje na 7. generalnoj konferenciji međunarodne udruge ‘Gradonačelnici za mir’.

 

Naslovnica Mozaik