Scena Mozaik

HONDA HR-V

Za bolji rejting minimalni facelifting

HONDA HR-V

Honda je hrvatskim novinarima u Zaprešiću kod Zagreba predstavila redizajniranu verziju svojeg crossovera, privlačnog modela HR-V, čija je prodaja započela ovih dana.

Osnovni model s 1,5-litrenim i-VTEC benzincem, prednjim pogonom i ručnim 6-stupanjskim mjenjačem ima početnu cijenu od 187.990 kuna. I, što je vrlo važno, kao u slučaju potpuno novog crosovera CR-V-a, proizvodnja se seli iz Meksika u Japan.

Druga generacija tog modela, istina uz totalnu promjenu stila, kao i veliku međusobnu stanku, predstavljena je 2015. godine, a sada je, prema uhodanom ritmu, došlo vrijeme i za redizajn. No, možda bi točnije bilo istaknuti da je oprema dopunjena i proširena, dok se estetiku baš i nije značajnije diralo.

Uostalom, čemu kad je izgled i danas pristao. Istina, nije toliko efektan i avangardan kao što je to slučaj s kompaktom Civicom, ali svaka Honda donosi i neki samo njima poseban šarm. Izmjena nema puno – prednja je maska sada drugačija, dok se straga ističe ukrasna lajsna na poklopcu prtljažnika.

U usporedbi sa sadašnjim modelom, “osvježena” Honda HR-V ima novu, masivnu kromiranu letvicu koja ukrašava masku hladnjaka i redizajnirani prednji branik, s izmijenjenim otvorima za zrak, kao i farove s redizajniranim LED pokazivačima pravca (dostupni kao standard).

Ono što naizgled iznenađuje je redukcija ponude motora. HR-V će se u budućnosti nuditi isključivo s jednim – benzinskim agregatom, i to dobro poznatim 1,5-litrenim atmosferskim i-VTEC benzincem, koji krase jako dobra dinamika i jednaka takva potrošnja.

U to smo se mogli uvjeriti i na testiranjima prethodnika, a proizvođač ističe kako HR-V u prosjeku troši samo 5,3 l/100 km. Jasno je stoga kako taj 131 “konja” snažan motor zadovoljava sve potrebne kriterije koje imaju kako strogi propisi, tako i preferencije kupaca, pa mu više u ponudi nije potreban dizelaš snage 120 KS koji je prvenstveno karakterizirala niska potrošnja.

K tome, ugledni su Hondini stručnjaci izveli i neke važne dorade na distribuciji snage, tako da je u slučaju tog benzinca riječ o jednom od najnaprednijih sustava takvog tipa na svijetu.

HR-V je u ponudi sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, odlično proračunatih odnosa, tako da je i on važan faktor u postizanju niske potrošnje, ili kao CVT automatik. Vanjštinu će krasiti značajnija prisutnost LED tehnologije u svjetlima, novi naplatci, pa tako i oni dimenzija od 17 cola, kao i još neki manje uočljivi detalji.

Osvježena je i paleta boja, koja pažnju plijeni i po nazivima: otprije su poznati Midnight blue i Milano red, potom idu Platinum white i Crystal black, koje imaju perla efekt, te novitet Bbeam metallic, kao i Lunar silver, Modern steel, Brilliant sporty blue i Ruse black, koje su pak metalizirane.

Dimenzije su, kao što se vidi, ostale nepromijenjene: dužina 429 cm, širina 177 cm i visina 161 cm, što HR-V stavlja u sam vrh klase, tik do kompaktnih crossovera.

Interijer je osvježen, a iz Honde navode da su ugrađena nova sjedala s novim dezenima i materijalima presvlaka, koja pružaju bolju podršku i veći komfor na dužim putovanjima. Kabina je opremljena boljom zvučnom izolacijom.

Na proljeće iduće godine stiže turbo verzija 1,5-litrenog i-VTEC benzinca, a u Rutingu, generalnom uvozniku za Hrvatsku, očekuju da bi iduće godine prodali 76 primjeraka modela HR-V. Najskuplja izvedba Honde HR-V je s pogonom na sve kotače, CVT mjenjačem i najbogatijim paketom opreme Executive NAVI, koja košta 245.200 kuna.

Naslovnica Mozaik