Scena Mozaik

HONDA CR-V

Odlikaš među SUV-ovima još je bolji i jači

HONDA CR-V

Hondin SUV pete generacije CR-V predstavljen je hrvatskim novinarima u okolici Zagreba pri čemu smo se na kratkim testnim vožnjama imali priliku uvjeriti u sve njegove kvalitete. CR-V je na tržištu od 1995. te je u od 2013. do 2017. godine bio globalno najprodavaniji SUV, a od pete generacije očekuju se još bolji prodajni rezultati.

Napravljen na novoj platformi s većim udjelom čelika visoke čvrstoće zadržao je istu dužinu kao i prethodnik (4605 mm), ali je zahvaljujući povećanom međuosovinskom razmaku od 30 mm (2660 mm) i 20 mm višoj karoseriji u unutrašnjosti stvoreno puno više prostora.

Peta generacija Hondina SUV-a dobila je robusniji i sportskiji izgled, prednji kraj je produžen dok je putnička kabina nagnuta prema naprijed. Snažnom dojmu pridonose i kotači velikog promjera od 17 i 18 cola. Verzija ovog terenca nudi se s pet i sedam sjedala.

Pri tome ovaj drugi sa sedam sjedala nije ni milimetar duži od standardne inačice. Pritom CR-V raspolaže s prtljažnikom zapremine 561 litru, a preklapanjem naslona stražnjih sjedala dobiva se ravna podnica za prijevoz tereta dužine 1830 milimetara. Inače, prtljažnik je na dva nivoa, pri čemu se podnica može spuštati ili podizati, a može izdržati do 100 kilograma tereta.

U ponudi je i opcija sa sedam sjedala pri čemu treći red nije samo za djecu, nego se tu mogu smjestiti dvije odrasle osobe. Bez obzira na padajuću liniju krova, u trećem redu ima dovoljno prostora za glave odraslih putnika. Zahvaljujući kliznom drugom redu sjedala, koji može ići naprijed/nazad 150 milimetara, dobiva se potreban prostor za koljena putnika iz trećeg reda.

Za lakši ulazak u treći red sjedala implementiran je sustav s kojim se jednim potezom ruši drugi red. Sa spuštenim drugim i trećim redom sjedala CR-V može prenositi predmete do 1800 mm. U slučaju da je svih sedam sjedala u funkciji, u prtljažnik mogu stati četiri putne torbe manjeg obujma ili tri velike boce vode od 20 litara.

Stražnja vrata se sada otvaraju za šest stupnjeva više, skoro do 90 stupnjeva. Unutrašnjost, koja je prostranija nego prije, ima premium izgled i vozač može uživati u potpunoj ergonomiji. CR-V je dobio USB punjače za stražnja sjedala, kao i ventilacijske otvore straga. Osim toga sada je brže grijanje prednjih sjedala, a istodobno i stražnja sjedala su grijana.

Otvaranje vrata prtljažnika je hands free pri čemu se može programirati visina do koje mogu ići prtljažna vrata, kako ne bi došlo do oštećenja u niskim, zatvorenim prostorima. Osim toga japanski SUV je dobio head-up displej, kao i grijano kolo upravljača, dok se središnja konzola može koristiti na tri načina.

Kao jedan od mogućih nedostatak nove generacije CR-V-a je ponuda pogonskih agregata, koja je trenutno vrlo mršava i sastoji se od jednog jedinog 1.5-litrenog VTEC turbobenzinca s izravnim ubrizgavanjem goriva. Ovaj agregat može biti u kombinaciji s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem ili CVT mjenjačem s kontinuiranim prijenosom.

Zanimljivo je da agregat uparen s CVT mjenjačem ima 193 KS, uz okretni moment od 243 Nm između 2000 i 5000 “điri”, dok je inačica sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem slabija i ima 20 “konja” manje (173 KS). I okretni moment je niži i iznosi 220 Nm između 1900 i 5000 “điri”. Pogon može biti samo na prednje kotače, kao i na sve kotače.

CVT mjenjač ide s pogonom na sve kotače u verzijama s pet i sedam sjedala, dok s manualnim mjenjačem ide isključivo prednji pogon u inačici s pet sjedala. Kod pogona 4x4 optimiziran je okretni moment tako da je primjenjiv na svim podlogama.

CR-V je najtiši u klasi jer je smanjena buka od motora i vjetra, dok su dinamičke karakteristike poboljšane. Istodobno, aerodinamika je u funkciji performansi i štedljivosti sa sustavom otvaranja i zatvaranja protoka zraka kroz vozilo. Sam ovjes je puno kvalitetniji uz bolju amortizaciju udaraca s ceste.

Aktivna sigurnost je na najvišoj razini tako da se na EuroNCAP testiranju očekuje maksimalnih pet zvjezdica uz Honda Sensing. Riječ je o jednom od najnaprednijih paketa sigurnosne opreme trenutno dostupne u svijetu.

Sastoji se od CMBS sustava prevencije sudara, sustava upozorenja pri napuštanju prometnog traka, sustava izbjegavanja izlijetanja, sustava detekcije i praćenja prometnog traka, inteligentnoga prilagodljivog tempomata, sustava prepoznavanja prometnih znakova, te inteligentnog limitatora brzine...

Velika stvar je što se peta generacija ovog modela sada proizvodi u Japanu, nakon što se godinama radio u Velikoj Britaniji.

Plan prodaje za iduću godinu za hrvatsko tržište je 105 komada, a početna cijena osnovnog modela ovog SUV-a s prednjim pogonom i ručnim mjenjačem, te paketom opreme Comfort je 229.990 kuna. Najskuplja izvedba je sa sedam sjedala i pogonom 4x4, CVT mjenjačem i opremom Lifestyle koja košta 335.390 kuna.

Naslovnica Mozaik