Scena Mozaik

VOLKSWAGEN T-CROSS

Nabildana i povišena verzija Pola, idealna za urbanu vožnju s motorima snage od 95 i 115 KS

VOLKSWAGEN T-CROSS

Svjetskom premijerom T-Crossa u Amsterdamu Volkswagen je dobio još jednog, najmanjeg člana crossover obitelji.

Ovo je četvrti crossover, odnosno SUV iz Wolfsburga čime se nastavlja globalna ofenziva na tržištu vozila za slobodno vrijeme. Napad na svjetsko tržište započelo je 2016. s aktualnom verzijom Tiguana, nakon njega je uslijedio kompaktni T-Roc, a potom i treća generacija najvećeg SUV-a Touarega.

Prema službenim informacijama svaki peti proizvedeni Volkswagen je SUV, odnosno crossover. T-Cross je dodatni Volkswagenov SUV model koji je još kraći i stoga prikladniji za gradsku vožnju u odnosu na T-Roc, te je kompaktniji od Tiguana.

T-Cross je na neki način i mlađi brat iznimno popularnog T-Roca premda bi ga bilo točnije definirati kao nabildanog Pola. Jer T-Cross je nastao na platformi upravo Pola koji generacijama plijeni veliku pažnju naših, ali stranih kupaca. Od njega je znatno viši, čak 11 centimetara tako da mu je ukupna visina 1,56 metara, duži je za 5,4 centimetra, ukupno ima 4,11 metara.

Dugi međuosovinski razmak od 2,56 metara stvara preduvjete za prostranu unutrašnjost vozila s dovoljno prostora za čak pet osoba. Zahvaljujući što mu je stražnja klupa pomična za 14 centimetara, najmanji VW-ov crossover je vrlo funkcionalan jer mu se prtljažnik može smanjivati ili povećavati od 385 do 455 litara.

Vrlo lako ga je pretvoriti u pravi mali transporter s ravnom utovarnom podnicom kada mu zapremina prtljažnika doseže čak 1281 litre. Ono što je također zanimljivo, kraći je od T-Roca za 12 centimetara. Kad se pak sjedne na bilo koju njegovu poziciju, prostranost je iznad očekivanja. Iako to centimetri baš i ne govore, znatno je u naravi voluminozniji od Pola.

Stilski gledano jako ga se dobro može povezati i s nekadašnjom izvedenicom Polo Cross, ali, naravno, donosi najmoderniji VW-ov dizajn koji datira još od nove generacije Tiguana. T-Cross ide nekom nešto dinamičnijom i sportskijom stranom tako da je jasno kako se u dizajnerskom smislu uspješno našlo poveznicu s Tiguanom.

Istina, stražnji kraj, posebno u dijelu svjetlosnih sklopova je unikat u VW svijetu i na neki način razigranošću nadilazi ono što se inače očekuje od njemačkog, Volkswagenova dizajna.

T-Cross je globalni igrač o čemu svjedoči podatak da je najmanji VW-ov crossover istog dana predstavljen na tri kontinenta, najprije nekoliko sati prije u kineskom Šangaju, potom u Amsterdamu, a nakon toga i u brazilskom Sao Paolu. Novi se T-Cross, poput njegova srodnog modela Pola, za europsko tržište proizvodi u Volkswagenovoj španjolskoj tvornici Navarra.

Kako je najavljeno, sljedeći je korak sajamska prezentacija u Ženevi, nakon koje sredinom ožujka ide dinamička premijera T-Crossa kad bi se trebalo upoznati s njegovom dinamikom, kao i efikasnošću sigurnosnih sustava koji, kako je istaknuto na premijeri, ovaj crossover svrstavaju među najsigurnije na svijetu.

Novi T-Cross raspolaže s tri motora s turbopunjačem, dva benzinska i jednim dizelskim. Oba 3-cilindarska 1,0-litrena turbobenzinca s filtrom čestica su snage od 95 i 115 KS. Ponuda je upotpunjena 1,6-litrenim TDI turbodizelašem od 95 “konja”. Svi motori ispunjavaju najnoviju normu za ispušne plinove Euro 6d-TEMP.

Cijene u ovom trenutku nisu poznate, no nećemo pogriješiti ako ih stavimo u zonu između Pola i T-Crossa, što znači da se na hrvatskom tržištu možemo nadati startu koji najvjerojatnije neće biti ispod 125 tisuća kuna.

Početak prodaje najavljen je za travanj 2019. godine, a iako je predviđeno da se nudi s ukupno tri paketa opreme, na hrvatsko tržište stiže u dvije izdašnije. Što znači da će se u okviru navedenog iznosa nalaziti sve sigurnosne, funkcionalne te komunikacijske komponente.

 

Sigurnosni sustavi

Novi T-Cross, ovisno o tržištima, serijski je opremljen brojnim sustavima potpore za vozača, a koji su do sada bili rezervirani za više klase vozila. Oni u kombinaciji s izvrsnim ponašanjem tijekom sudara i vrhunskom zaštitom putnika povećavaju stupanj sigurnosti, smanjuju opasnost od sudara te poboljšavaju komfor
u vožnji.

Primjerice, za njemačko tržište, serijski se u vozilu nalaze sustav nadzora okoline Front Assist sa sustavom prepoznavanja pješaka i City funkcijom kočenja u nuždi, potpora zadržavanja vozila na voznom traku Lane Assist, pomoć za kretanje uzbrdo, sustav proaktivne zaštite putnika te potpora pri promjeni voznog traka Blind Spot Detection i s njome kombinirana pomoć izlaska iz parkirnog mjesta.

Opcijski su dostupni sustav prepoznavanja umora, automatska regulacija razmaka ACC i potpora upravljanja pri parkiranju Park Assist. Novi T-Cross nudi umrežavanje i povezivanje s vanjskim svijetom na najvišoj razini. Smartphone se može induktivno puniti, a do četiri USB priključka osiguravaju digitalni komfor.

 

Naslovnica Mozaik