Scena Mozaik

ŽELI BITI KAO Schwarzenegger

Nesuđeni splitski odvjetnik postao bilder: Roditelji su navikli na moj način života, ali ga ne razumiju. Veliko je to odricanje...

ŽELI BITI KAO Schwarzenegger

Ivan Budimir je nesuđeni pravnik, odvjetnik ili sudac, a od sigurne karijere on je izabrao – bodybuilding.
– Da, stekao sam diplomu magistra prava ali me ljubav prema bodybuildingu odnijela u drugom smjeru. Velika mi je želja profesionalno se baviti bodybuildingom, nastupati i od toga živjeti. Zadovoljstvo mi je baviti se onim što volim, a što će
budućnost donijeti tko zna – kaže nam Ivan kojeg prijatelji zovu Buda. Inače ima 28 godina, visok je 191 cm i težak 105 kg.
Ivan kaže da tisuće i tisuće kuna troši na prehranu i razne dodatke, od vitamina, minerala, aminokiselina, a financira se sam jer drži privatne treninge. Specijalizirao se za transformacije.

No, Budimir nije zauvijek odustao od prava i odvjetništva...

– Tko zna kako će ići moj san o bodybuildingu. Ako ne bude išao, uvijek imam pravo, diploma je tu.

Kako su roditelji i bližnji komentirali tvoju ljubav prema bodybuildingu?

– Roditelji su navikli na moj način života, ali ga ne razumiju. Veliko je to odricanje i nije za svakoga. Prehrana je najteži segment bodybuildinga. Većina bliskih prijatelja gaji istu ljubav prema tjelogradnji kao i ja. Zajedno živimo u tom svijetu i dobro se razumijemo.

Kako si se zainteresirao za bodybuilding?

– Za bodybuilding sam se zainteresirao prije deset godina. To je jedna igra bez granica, uvijek postoji nešto što na sebi možemo popraviti. Cilj je izgraditi što bolju skulpturu.

Koliko puta tjedno treniraš?

– Trenutno treniram šest puta tjedno, svaku mišićnu skupinu po dva puta tjedno i treninzi traju otprilike dva sata.

Koliko mjesečno trošiš na dodatke prehrani?

– Na suplementaciju potrošim malo manje od 2000 kn mjesečno. Od suplemenata koristim protein, bcaa, eaa, glutamin, vitargo, Zma, preworkout, multivitamin, omega 3, vitamin C, magnezij, B kompleks, riblje ulje. Potrošnja na prehranu mi varira ovisno o ciljevima.

A koliko novca mjesečno odlazi na "običnu" hranu?

– Jako puno, sve što mi ostane u džepu.

Bodybuilding je onda skup sport.

– Iznimno skup i u pravilu neisplativ, pogotovo kod nas u Hrvatskoj. Samo Petar Klančir i Branka Njegovec imaju "pro card", dakle oni su profesionalci koji od toga mogu dobro živjeti. Jako je mala šansa za uspjeh u ovakvim uvjetima. Loša je cjelokupna organizacija hrvatskog bodybuildinga. Treba se probiti na nekim prestižnijim natjecanjima, poput Maxximuma u susjednoj Sloveniji.

Vole li cure mišiće, je li ih lakše osvojiti ako si dobro građen?

– Ukusi cura su individualni. Neke smatraju odbojnim mišićavo tijelo. Na svu sreću ove koje ja gledam su isto izgrađene u teretani, tako da je njima to privlačno.

Kako izgleda jedan tvoj dan?

– Čim se probudim popijem pola litre vode. Zatim slijedi pripremanje doručka i po potrebi još koji obrok, ovisno o obavezama u danu. Trening volim odraditi ujutro jer ima puno manje ljudi u teretani. Nakon treninga s utezima radim 20-30 min kardia, dakle aerobni trening. Kardio je od iznimne važnosti za kardiovaskularni sustav i opće zdravlje. Moj savjet je da ga ne preskačete. Nakon kardia dolazi istezanje. Zatim slijedi ručak. Kad imam vremena volim iza ručka otići barem sat vremena na more i sunce, puno se bolje osjećam. Ostali dio dana većinom istražujem o bodybuildingu na internetu. Primjerice, u zadnje vrijeme sam pogledao sva videa Seth Ferocea na YouTubeu, od njega se može puno toga naučiti.

Ljudi ne žele vježbati i korigirati prehranu, ali zato rada daju novce na nekakve čajeve, anticelulitne kreme.

– Nikakve kreme i čajevi neće pomoći da smršavite. Kvalitetan plan prehrane u deficitu, kombinacija treninga s utezima i aerobnih treninga daje brze i efikasne rezultate. Statički način života i loša prehrana dovode do usporavanja metabolizma. Jedino što ćete na ovaj način postići je gomilanje loših kilograma, i narušavanje zdravlja.


U koliko mjeseci se može doći do neke dobre forme, primjerice ako je osoba imala desetak kilograma viška, nije bila nešto razvijena?

– Brzina postizanja dobre forme ovisi o puno faktora. Uz dobro vodstvo u nekoliko mjeseci može se postići odlična transformacija. Naravno uz ovo odlična podrazumijeva se da osoba trenira kako treba i drži se dobro sastavljena plana prehrane.

Imate li savjet za ljude na dijeti?

– Svaka dijeta je na svoj način teška. Moj savjet je da ne ulazite odmah u prevelik kalorijski deficit. Ovakvo nešto može napravit više štete nego koristi. Dobio sam na uvid jelovnik koji je jedan fitness trener sastavio curi koju poznajem. Na njezinih 65
kilograma težine je propisao 400-700 kcal. Cura je nakon nekog vremena dobila anemiju. Savjetujem vam da izračunate kalorije bazalnog metabolizma i broj kalorija potrebnih za održavanje prije bilo kakvog početka dijete. To možete izračunati na sljedećoj stranici: www.tdeecalculator.net.

I sad dva klasična pitanja koja se uvijek postavljaju: Koliko dižeš na benchu, te u mrtvom dizanju?

– Moj najbolji rezultat na benchu je 185 kg. Mrtvo dizanje dugo već ne radim zbog ozljede, a moj najbolji rezultat je 235 kg.

Koje vježbe bi preporučio ljudima?

– Ljudima bi preporučio da se ne drže istog treninga. Mijenjajte, mišić najbolje raste uz šok. Neka vam baza treninga budu kompleksne vježbe (bench press, mrtvo dizanje i čučanj) na kojima uvijek trebate pratiti rezultate radi daljnjeg napretka.

Jesu li bolje sprave ili kompleksne vježbe i zašto?

– Sprave, utezi, šipke, sve ovo ima svoje mjesto u bodybuildingu. Najbolji efekt se postiže kombinacijom sve troje. Kompleksne vježbe, poput mrtvog dizanja i čučnja najviše potiču lučenje hormona, to im daje prednost pred ostalim vježbama.

Koje su ti najdraže vježbe?

– Nekoć mi je bench press bio najdraži. Sada su mi to sve vježbe za noge, upravo zato jer je na njima najveći prostor za napredak. Trenutno ulažem ogroman trud u treninge nogu da dobijem željene separacije po kvadricepsu. Čučanj, nožni potisak, hek skvat, nožna ekstenzija, iskorak, nožna fleksija, hip thrust, rumunjsko mrtvo dizanje, hiperekstenzija su vježbe koje obavezno odradim barem jednom tjedno. U svakoj uživam i dajem svoj maksimum.

Koliko puta tjedno treniraš jednu mišićnu skupinu?

– Tijekom definicije treniram svaki mišić dva puta tjedno. Kada sam na masi i treniram snagu, onda jedanput.

Koji su ti uzori u bodybuildingu?

– Najveći uzor mi je definitivno Arnold Schwarzenegger. Od mistera Olimpije do guvernera Kalifornije. Takav se jednom rađa. Uzor mi je i Kevin Levrone, s 53 godine u malo vremena napravio je odličnu formu. Kevinove snimke treninga su mi uvijek bile velika motivacija.

Dosadi li ti u načelu uvijek ista spiza: piletina, crveno meso, riža, shakeovi...?

– Dosadi, ali zbog želje za daljnjim napretkom držim se bilderskog jelovnika po "pe esu", a kad se stvarno zasitim zdrave prehrane uzmem junk day. Tada mi je najdraže "natrpati" se burgerima, pomfritom, pizzom, ćevapima, raznim čipsevima, sladoledom...

Šest obroka u danu

Jedan dnevni jelovnik u dane treniranja 

Obrok nakon buđenja

Oko 150 g zobenih pahuljica, jedna i pol mjerica whey proteina, jedna velika žlica meda i jedna banana.

Obrok poslije treninga

Odmah poslije treninga 60 grama nekog brzog ugljikohidrata i jedna mjerica whey proteina.

Ručak
Oko100 g bijele riže, 200 g piletine, kuhano povrće (kaul, kupusići...)

Obrok 4.

Oko 500 g kuhanog kumpira, 100 grama mahuna, 250 g teletine, zelena salata i dvije velike žlice ribljeg ulja.

Obrok 5.

Kajgana od 5 jaja

Obrok 6.

Oko 400 g kuhana oslića, kuhano povrće i jedna velika žlica maslinova ulja.

 

Naslovnica Mozaik