Scena Mozaik

HYUNDAI i30 FASTBACK 1.4 T-GDI premium

Jedini kompaktni coupe s pet vrata: na cesti ostavlja dojam tvrdokornog sportaša

HYUNDAI i30 FASTBACK 1.4 T-GDI premium

Nakon verzija i30 s pet vrata i karavana Hyundai je izbacio i coupeovsku verziju ovog kompaktnog automobila, ali za razliku od klasičnih coupea Fastback ima petera vrata.

Ovo Hyundaiju nije prvi izlet u coupeovsku nišu jer su još tamo 1996. predstavili trovratni Coupe na platformi Elantre koji se kroz dvije generacije proizvodio do 2008. godine. I nakon toga su imali i Velostera, koji je bio vrlo ambiciozno zamišljen coupe s četvera sjedala i neparnim brojem bočnih vrata (lijevo jedna, a desno dvoja vrata) smještena na platformi modela i30.

Na tržištu se danas nude veći i luksuzniji, a time i skuplji modeli poput VW Arteona, Mercedesa CLS, Audija A5 i A7, no u kompaktnoj klasi Fastback nema nikakvu konkurenciju. Zavodljivi korejski coupe rastegnut je za 11,5 centimetara u odnosu na hatchback verziju modela i30, ali je istodobno i niži 2,5 centimetra.

Sportske ambicije ne pokazuje samo vanjskim izgledom nego i 15 posto krućim ovjesom i podnicom spuštenom za 5 mm što mu omogućuje suverenije prolaske kroz zavoje za razliku od peterovratne verzije gdje ne računamo na moćnu i30 N izvedbu.

Padajuća linija krova ne narušava nimalo praktičnost osim što pogled unazad kroz minijaturno staklo ne otkriva previše. Stoga vrlo dobro dođu parkirni senzori, a vožnja unatrag se još više olakšava kad im se pridruži stražnja kamera, serijska u najskupljoj izvedbi Premium.

Stražnjim sjedalima pristup je prilično komotan, bez prevelike gimnastike, a prtljažnik je zahvaljujući rastezanju karoserije čak i veći nego kod standardnog i30. Već u startu broji 450 litara što je 55 litara više u odnosu na hatchback, a preklapanjem naslona raste na 1351 litru.

Na cesti Fastback ostavlja dojam tvrdokornog sportaša što je dijelom zasluga i spojlera koji izranja iz petih vrata. U Premium izvedbi vozačevo sjedalo je namjestivo na struju, a putnike straga hladi zrak iz središnjeg ventilacijskog otvora.

Motorizaciju za sada čine dva turbobenzinca, a sportske ambicije više dolaze do izražaja kod 4-cilindarskog 1.4-litrenog T-GDI od 140 KS, nego kod slabijeg 3-cilindarskog 1.0-litrenog T-GDI „turbaka“ sa 120 KS.

Snažniji turbobenzinac raspolaže s okretnim momentom od 242 Nm koji je dostupan između 1500 i 4000 „điri“. S ovim turbobenzincem Fastback ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,2 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 208 km/h.

Premda na papiru ubrzanje od 9,2 sekunde izgleda dosta dobro u realnosti to i nije tako jer peterovratni coupe i nije baš toliko poletan.

Međutim, dobra je stvar što vozač može uživati u uglađenom radu i udobnoj vožnji uz prosječnu potrošnju koja se ne penje preko 7,5 l/100 km. Odličan je i 6-stupanjski ručni mjenjač čiji su omjeri dobro proračunati, tako da ne može zasmetati i neki plastični zvuk pri brzoj izmjeni stupnjeva prijenosa.

U najskupljoj izvedbi Premium ne izostaje osjećaj ekskluzivnosti. Serijski u tom paketu ide automatska klima, prednja grijana sjedala i kolo upravljača, vozačevo sjedalo podesivo na struju, dok se na središnjem zaslonu od 8 inča nude prikazi navigacije i stražnje kamere.

Korejski coupe od početne izvedbe Trend kvalitetno je izrađen, ali i naoružan svom silom sigurnosne elektronike, od automatskog kočenja do sustava koji zadržava automobil u voznoj traci i pazi na budnost vozača, pa ne čudi maksimalnih pet zvjezdica na EuroNCAP testiranju.

Testni model sa snažnijim turbobenzincem i ručnim 6-stupanjskim mjenjačem uz najbogatiji paket opreme košta 22.800 eura, a zbog metalik boje koja se dodatno plaća, cijena na kraju je 23.995 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbobenzinski, 16V

Obujam: 1353 ccm

Snaga: 140 KS pri 6000/min

Okretni moment: 242 Nm pri 1500-4000/min

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Pogon: prednji

Dimenzije: 4560 mm x 1800 mm x 1430 mm

Međuosovinski razmak: 2650 mm

Prtljažnik: 450/1351 l

Ubrzanje: 9,2 s

Najveća brzina: 208 km/h

Potrošnja: 7,4 l/100 km

Cijena: testni model 22.800 eura, s doplatama 23.955 eura

Naslovnica Mozaik