Scena Mozaik

PEUGEOT 108 ALLURE 1.0 VTI

Mali lav je izvrstan gradski automobil, a trocilindarski benzinac dobio je dodatna četiri 'konja'

PEUGEOT 108 ALLURE 1.0 VTI

Peugeot 108, koji je legitimni nasljednik 107-ice, tehnološki je blizanac s Citroenom C1 i Toyotom Aygo, te silazi s iste proizvodne trake iz tvornice u češkom Kolinu.

Predstavljen je na proljeće 2014. godine, a nakon četiri godine lagano je redizajniran kako bi se zadržao u odabranom društvu mališana iz A segmenta. Jer tu su Volkswagen Up!, Škoda Citigo, Renault Twingo, Kia Picanto, Hyundai i10... Lagani redizajn kirurški je precizno izveden, a radi se o doista sitnim izmjenama.

Mala 108-ica dobila je i nove, atraktivnije boje... Prepoznatljiva forma već viđena na tehnološkom blizancu Citroënu C1 stvarat će i boljim poznavateljima nedoumicu o kojem je proizvođaču točno riječ. Jedino stražnji svjetlosni sklopovi donose razliku i prate dizajn većih modela u obliku lavljih kandži.

U ponudi Peugeota 108 samo je jedan motor, 3-cilindarski 1,0-litreni benzinski atmosferski motor čija je snaga povećana sa 68 na 72 KS u kombinaciji s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem, te tri razine opreme.

Ovog puta na testu smo imali srednji paket opreme Allure, koji se nadovezuje na osnovnu razinu Active, a između ostalog ima 15-colne aluminijske naplatke, limitator brzine, prednje maglenke, vanjska ogledala grijana i električno podesiva, digitalni brojač okretaja motora, 7-inčni audio zaslon osjetljiv na dodir plus središnji panel u crnoj boji, Mirror screen...

Trocilindraš je frktavog zvuka, a dodatna četiri „konja“ itekako se osjete u konačnici. Premda je završni prijenos dug radi smanjenja potrošnje goriva i emisije CO2, performanse su mu vrlo dobre. Do „stotke“ sprinta za 12,6 sekundi, što je 8 desetinki bolje od prethodnika, a to je najbolji pokazatelj da je nova 108-ica poletna i temperamentna.

Prvenstveno zbog dugih stupnjeva stupnja prijenosa ponestaje mu daha i snage, ali kad dohvati preko 3000 „điri“, počinje dobro grabiti.

Naravno, najbolje se snalazi u gradu i gradskoj gužvi, gdje je vrlo okretan zahvaljujući malim dimenzijama (dužina od samo 3475 mm) i krugu okretanja od samo 9,9 metara. Razmjerno tvrdo, ali ne i neudobno podvozje daje mu stabilnost i bolje ležanje u zavojima.

Na autocesti treba malu 108-icu držati čitavo vrijeme u visokim „đirima“, jer usprkos maloj težini od nešto više od 900 kilograma, na uzbrdicama mu ponestaje zraka. Ni šaltanje u nižu brzinu previše ne pomaže, jer motor jednostavno nema kapacitet „pluća“ da bi to izvukao.

Spuštanje za još jedan stupanj prijenosa dolje nije nam se učinilo kao dobra stvar, jer automobilu nedostaje daha. Međutim, usprkos svemu mali benzinac, čiji je okretni moment 93 Nm pri 4400 „điri“, dohvatit će maksimalnu brzinu od 160 km/h, ali samo na ravnom dijelu autoceste, gdje nema uspona.

Pritom i karakterističan frktav zvuk za 3-cilindarski motor dolazi maksimalno do izražaja i treba pojačati audiouređaj. Potrošnja u kombiniranoj vožnji prema tvorničkim podacima je 4,1 l/100 km, ali na autocesti ona raste na gotovo 6,0 l/100 km.

Kada se sve uzme u obzir, mali lav je izvrstan gradski automobil s četvorim vratima, uz napomenu da se prozori stražnjih vrata mogu otvarati samo bočno, a ne kao što je uobičajeno gore/dole. Izgledom 108-ica mami poglede, prostora u unutrašnjosti ima dovoljno, barem na prednjim sjedalima.

Međutim, s obzirom da je riječ o automobilu iz A segmenta, osnovni obujam prtljažnika iznosi tek 196 litara, dok se preklapanjem naslona stražnjih sjedala povećava na 780 litara.

Testni model košta 11.720 eura, ali je imao i nešto doplatnih elemenata (metalik boja, zatamnjena stražnja stakla, dekor Jusa green u unutrašnjosti...) tako da na kraju zapada 12.370 eura.

Tehničke karakteristike

Motor: 3-cilindarski, turbobenzinski, 12V

Obujam: 998 ccm

Snaga: 72 KS pri 6000/min

Okretni moment: 93 Nm pri 4400/min

Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva

Pogon: prednji

Dimenzije: 3475 x 1615 x 1460 mm

Međuosovinski razmak: 2340 mm

Prtljažnik: 196/780 l

Ubrzanje: 12,6 s

Najveća brzina: 160 km/h

Potrošnja: 3,6/4,1/4,8 l/100 km

Cijena: testni model 11.720 eura, s doplatama 12.370 eura

Naslovnica Mozaik