Scena Mozaik

OPEL COMBO LIFE

Putnička verzija opremljena je najnovijim tehnologijama i sustavima pomoći, a osjećaj u vožnji je kao u limuzini

OPEL COMBO LIFE

Prvi dojmovi o novom dostavnom vozilu koji dolazi u putničkoj i cargo verziji više su nego povoljni, a vozač ima osjećaj, zahvaljujući mnogobrojnim novim sustavima i uređenju interijera kabine, da se nalazi u osobnom automobilu.

Novi Combo namijenjen je i velikim, ali ili manjim obiteljima i tvrtkama, zahvaljujući svojoj fleksibilnoj konfiguraciji. Dolazi kao standardna verzija (dužina 4,4 metra) ili verzija XL (dužina 4,75 metara), pri čemu su obje dostupne s pet ili sedam sjedala. Uz to ga prati robustan dizajn tipičan za Opel i veliki broj ultramodernih tehnologija za svoj segment.

Standardna verzija Comba Life s dimenzijama 4403 x 1848 x 1841 mm i međuosovinskim razmakom od 2785 mm raspolaže s prtljažnikom osnovnog kapaciteta 597 litara, dok se preklapanjem stražnja tri sjedala osigurava prostor od 2126 litara. Preklapanjem suvozačevog sjedala dobiva se prostor u kojem se mogu prevoziti predmeti dužine do 3,05 metara.

Kod XL verzije, čije dimenzije su 4753 x 1848 x 1880 mm s međuosovinskim razmakom od 2975 mm, u kombinaciji s pet sjedala prtljažni prostor je osnovnog obujma od 850 litara, a preklapanjem stražnjih sjedala raste na 2693 litre. Pritom je utovar prtljage olakšan pragom prtljažnika, koji je udaljen od tla 580 mm.

Zahvaljujući novom pristupu u razvoju, nova generacija Comba nudi skup inovativnih tehnologija i pomoćnih sustava jednako u verziji osobnog automobila i gospodarskog vozila. Za razliku od normalnog postupka, Combo je od početka razvijan prema standardima za osobna vozila, a ne kao gospodarsko vozilo kojemu su naknadno dodane tehnologije da bi se svidjelo i obiteljima. Upravo zato dolazi s najvećom razinom tehnologija za udobnost i sigurnost u segmentu.

Stoga profesionalci i radnici koji koriste gospodarsku verziju Comba mogu uživati u točno istim značajkama, sigurnosti i udobnosti kao obitelji. Brojni pomoćni sustavi za vozača i sigurnosni sustavi, od automatskog tempomata do upozorenja na mogući frontalni sudar s prepoznavanjem pješaka i automatskim kočenjem u hitnom slučaju, preko upozorenja na umor vozača do upozorenja na objekt u mrtvom kutu ili head up display, povećavaju sigurnost putnika u Combu Life, kao i u Combu Cargo.

Uz to, prilagodljivi sustav kontrole proklizavanja IntelliGrip s pet načina rada osigurava da vlasnici Comba mogu napustiti asfaltirane ceste radi slobodnih aktivnosti ili lakog pristupa gradilištima preko blatnih, pjeskovitih, pa čak i snijegom zametenih podloga. Novopridošla značajka u portfelj Opelovih sustava pomoći za vozača jest tzv. bočni čuvar (Flank Guard), a služi kao pomoć vozaču prilikom skretanja pri malim brzinama.

Ponuda motora sastoji se od 1,5-litrenog turbodizelaša s tri izlazne snage od 75, 105 i 130 KS, te jednog turbobenzinca, 1,2-litrenog PureTech motora snage 110 i 130 KS, pri čemu potonji stiže naknadno. Najsnažnija verzija 1,5-litrenog turbodizelaša od 130 KS može biti uparena s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, ali i automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa, te Start/Stop tehnologijom.

Prosječna potrošnja s ovim motorom i automatskim mjenjačem je između 4,3 i 4,5 l/100 km. Sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem kombinirana potrošnja je između 4,3 i 4,5 l/100 km. Sa slabijim turbodizelašem od 102 KS i 5-stupanjskim ručnim mjenjačem, te sustavom Start/Stop potrošnja u kombiniranoj vožnji iznosi između 4,2 i 4,5 l/100 km.

Kad su u kombinaciji najslabiji dizelaš od 75 KS i 5-stupanjski ručni mjenjač, potrošnja u kombiniranom režimu rada je između 4,1 i 4,2 l/100 km. Turbobenzinac sa izravnim ubrizgavanjem goriva 1,2-litreni PureTech izlazne snage od 110 KS, uparen s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i sustavom Start/Stop ima prosječnu potrošnju između 5,5 i 5,7 l/100 km.

Kasnije stiže i snažniji turbobenzinac snage 130 KS, koji će biti u kombinaciji s automatskim 8-stupanjskim mjenjačem. Svi motori usklađeni su s najnovijim Euro 6d-TEMP standardom u pogledu potrošnje goriva i emisije CO2.

Opel Combo Life raspolaže s velikim brojem pretinaca, sa čak njih 28, u koji se mogu smjestiti sitnice. Novost je da se sitnice mogu odlagati i u pretince smještene u stražnjem dijelu plafona Comba. Peta generacija Opel Comba u putničkoj verziji stiže na hrvatsko tržište tijekom listopada, dok cijene još nisu poznate. 

Peta generacija Opel Comba, njegova putnička izvedba Life, novinarima je predstavljena u blizini Opelove tvornice u Russelsheimu u okolici Frankfurta.

Testne vožnje

U okolici Rüsselsheima imali smo priliku voziti putničku verziju Comba nazvanu Life, a na raspolaganju smo imali sva tri turbodizelaša istog obujma, a različite snage, te jedinog raspoloživog turbobenzinca.

Najprije smo odvozili rutu s 1,5-litrenim turbodizelašem od 130 KS, koji je bio uparen s automatskim 8-stupanjskim mjenjačem i najbogatijim paketom opreme koji sadrži sve moguće sustave koji se mogu zamisliti u jednom osobnom automobilu.

Najzanimljiviji detalj kod inačice Combo Lifea s automatskim mjenjačem je da između vozača i suvozača nema središnje konzole, tako da ima puno više prostora.

Isto tako, ručicu mjenjača zamijenio je okrugli prekidač s kojim se bira način vožnje (D, P, R, N). Putnička inačica ovog monovolumena sa šest stupnjeva prijenosa smještena je na središnjoj konzoli, a prostor je popunjen pregradom u koju se mogu smjestiti sitnice.

Za kraj smo vozili turbobenzinsku verziju 1,2-litrenog motora s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. Ukupan dojam je više nego povoljan, a u vožnji smo imali osjećaj da se nalazimo u nekoj limuzini, a ne u jednovolumenu koji se bez problema pretvara u transporter.

Naslovnica Mozaik