Scena Mozaik

FORD MONDEO 2.0 TDCI TREND LOOK

Dinamičan dizajn, prostrana unutrašnjost i veliki prtljažnik glavni su aduti, kao i štedljivi turbodizelaš od 150 KS

FORD MONDEO 2.0 TDCI TREND LOOK

Četvrta generacija Ford Mondea, čiji korijeni sežu u sad već daleku 1992. godinu, kada je zamijenio Sierru, stigao je u Europu tijekom 2014. godine, premda se u SAD-u pojavio još dvije godine ranije. 

Bez obzira na breme godina, Fordova limuzina još uvijek djeluje i dobro se nosi s konkurencijom, nametnuvši se kao obiteljski, ali i poslovni izbor.

Glavni aduti su mu dinamičan dizajn, pristojna oprema, ergonomičan kokpit, štedljiva motorizacija te uistinu puno prostora koje nude putnička kabina i prtljažnik, što i ne čudi s obzirom na pozamašne dimenzije ovog automobila. Kada sve to zbrojimo, nećemo pogriješiti ako ga opišemo kao pristupačnu cestovnu krstaricu.

Mondeo i dalje nudi dinamičnost i privlačnost vanjskog dizajna, kakva se susreće i kod novije konkurencije. Drugim riječima, na njegov dizajn nitko ne bi trebao imati zamjerki. Sprijeda je Mondeo “posudio” rešetku od Aston Martina, otraga su vidljivi utjecaji Jaguara, a ta je kombinacija podsjetnik na vremena kada su spomenute marke bile pod kapom Forda.

Zahvaljujući stvarno izdašnim Mondeovim dimenzijama (4871 x 1852 x 1490 mm), uz međuosovinski razmak od zavidnih 2850 mm, prostora u unutrašnjosti ne manjka. Dapače, ima ga napretek, ne samo na prednjim sjedalima nego i straga.

Funkcionalnost ove limuzine podiže i velika zapremina prtljažnika, čiji osnovni obujam iznosi 550 litara, a preklapanjem stražnjih sjedala povećava se na 1466 litara. Dodatnoj praktičnosti doprinosi činjenica da je testirani Mondeo imao petera vrata.

Kokpit je razumno posložen, a prednja armatura djeluje masivno i kompaktno te time i kvalitetno izrađeno. Posebno se ističu višefunkcionalni upravljač te široka središnja konzola koja razdvaja vozača i suvozača te nudi pretinac ispod naslona za ruku, dodatni prostor za ostavu manjih predmeta ispred mjenjača…

Da je Mondeo dizajnom nešto stariji, jasno pokazuje broj klasičnih prekidača. Naime, za razliku od modernije konkurencije koja seli komande on-board sustava na zaslone, Mondeo koristi veći broj prekidača, ali to je za mnoge još u stvari plus. Svi prekidači su na logičnim mjestima te lako dostupni i pregledni, pa je vrijeme navikavanja na ovaj automobil vrlo kratko.

Testni model ispod prednje haube imao je 2.0-litreni turbodizelski TDCi agregat od 150 „konja“ s okretnim momentom od 350 Nm između 2000 i 2500 „điri“ u kombinaciji s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem.

Testirani Mondeo 2.0 TDCI Trend Look teži 1503 kg, pa su navedena snaga i okretni moment više no dovoljni za zadovoljavajuća ubrzanja, pretjecanja se obavljaju s lakoćom, isto kao i brža uključivanja u promet.

Ovaj agregat odličan je izbor za Mondeo s obzirom da u suradnji s preciznim 6-stupanjskim mjenjačem kratkog hoda ručice i solidno podešenih prijenosnih omjera vlasnicima nudi odličnu kombinaciju štedljivosti i agilnosti. S ovim agregatom Mondeo sprinta od 0 do 100 km/h za 9,3 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 215 km/h.

Prosječna potrošnja prema tvorničkim podacima mu je 4,4 l/100 km, ali u realnosti ona se kreće oko 5,8 l/100 km. Potrošnja još više raste kada se vozi autocestom gdje su prosječne brzine puno veće od onih na cestama izvan grada.

Ford slovi kao marka koja proizvodi natprosječno upravljive automobile, a testirani Mondeo je samo dodatna potvrda toga. Drugim riječima, unatoč svojim povećim dimenzijama i masi od 1,5 tona, Mondeo vozaču djeluje kao kompaktni automobil koji se odlično ponaša u zavojima, pri naglim promjenama smjera i u sličnim situacijama.

Rezultat je to kombinacije čvrste karoserije, ovjesa, upravljača pa i samog pogonskog sklopa. Testni Mondeo s 2.0-litrenim TDCI agregatom, 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, prednjim pogonom i paketom opreme Trend Look košta 26.665 eura, a jedina doplata je za metalik boju, tako da mu je cijena u konačnici 27.405 eura.

I bez obzira na to što je Mondeo pomalo zastario u odnosu na konkurenciju, još uvijek je primamljiva kupnja limuzina iz D segmenta.

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16V

Obujam: 1997 ccm

Snaga: 150 KS pri 3500/min

Okretni moment: 350 Nm pri 2000-2500/min

Mjenjač: ručni, 6 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4871 x 1911 x 1482 mm

Međuosovinski razmak: 2850 mm mm

Prtljažnik: 55/1466 l

Ubrzanje: 9,3 s

Najveća brzina: 215 km/h

Potrošnja: 4,0/4,4/5,1 l/100 km

Cijena: testni model 26.655 eura, s doplatama 27.405 eura

Naslovnica Mozaik