Scena Mozaik

AUDI A6 50 TDI QUATTRO

Testirali smo: sedativ za konkurenciju iz premium segmenta

AUDI A6 50 TDI QUATTRO

Novi Audi A6 nikad bolje nije izgledao, još od prve generacije 1994. godine, kada je naslijedio legendarni Audi 100.

Kao i novi modeli A8 i A7 Sportback, ali i Q7, Bentley Bentayga, Porsche Cayenne, Lamborghni Urus... poslovna limuzina A6 s karoserijom od mješavine aluminija i čelika kotrlja se na platformi ML-Bevo s uzdužno postavljenim motorom.

Sa zategnutim površinama, oštrim rubovima i privlačnim linijama, ova poslovna limuzina izražava sportsku eleganciju, veliku tehnologiju i profinjenost. Nova limuzina dugačka je 4939 milimetara, što je 7 mm više od prethodnika.

Širina je povećana za 12 mm, na 1886 milimetara, dok je visina od 1457 mm za dva milimetra veća nego kod prethodnog modela.

Unutrašnjost je osjetno prostranija u odnosu na prethodnika. Mjesta je napretek, dok putnici na stražnjoj klupi uživaju u dodatnih 2,1 centimetar prostora za koljena. Prtljažnik je kapaciteta 530 litara, što je vrlo dobar rezultat.

S golemom kromiranom maskom hladnjaka s radarima, 122 centimetra širokom i 56 visokom, uskim diodnim svjetlima i otvorima za zrak u prednjem dijelu branika, novi Audi A6 izgleda poput većeg brata A8. I ostatak vozila podsjeća na njemačku predsjedničku limuzinu.

I visoka bočna linija s oštrim rubovima, kao i naglašeni rubovi blatobrana kao podsjetnik na pogon na sva četiri kotača (quattro), i lažni kromirani završeci ispušnih cijevi, i stražnja svjetla s čak 135 organskih dioda koji zabljesnu pri svakom otključavanju i prirede mali light show.

Dizajn unutrašnjosti je moderan i minimalistički, što smo i očekivali od Audija. Prekidača gotovo pa da i nema, osim na kolu upravljača. Zamijenjeni su virtualnima na ekranima. Šestica već iz tvornice dolazi s trima zaslonima – za prikaz instrumenata, multimediju (25,6 cm) i ventilaciju (21,8 cm).

Uz to sjajno pristaje ambijentalna rasvjeta, na duljim putovanjima iznenađujuće udobna sjedala i minijaturna ručica mjenjača. Oduševljava i besprijekorna izrada i odabir materijala jer je posvuda najfinija koža, klavirski lak, brušeni aluminij i drvo otvorenih pora.

Testni automobil bio je A6 50 TDI, što je nova oznaka, premda se radi o poznatom V6 3.0-litrenom turbodizelašu s izravnim ubrizgavanjem snage između 286 i 313 KS. Dakle, 6-cilindarski TDI turbodizelaš ima dva turbopunjača i 286 “konja”, a bio je uparen s 8-stupanjskim ZF-ovim automatskim mjenjačem.

Osim toga bio je opremljen i tzv. belt starter generatorom, koji puni litij-ionske baterije kapaciteta 10 Ah, što znači da novi A6 ima 48-voltnu električnu mrežu. Prema tome, riječ je o tzv. blagom ili mild hibridu koji bi trebao trošiti 0,7 l/100 km goriva manje.

Unatoč hibridnoj tehnologiji koja mu omogućuje da kad nije pod opterećenjem kratkotrajno isključi motor pri brzinama između 55 do 165 km/h, nova “šestica” nije pretjerano štedljiva jer se u prosjeku zadovoljava s 8,5 l/100 km. S obzirom na spremnik od 63 litre, u stanju je bez punjenja prevaliti oko 750 kilometara, što ne spada u vrhunske domete.

S 3.0-litrenim V6 turbodizelašem uparenim s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem i pogonom na sve kotače, novi Audi A6 vrlo je brz automobil. Za ubrzanje do “stotke” treba mu samo 5,5 sekundi, a dok si “rekao keks” na autocesti, lijevom stranom začas dohvati elektronički ograničenih 250 km/h.

Pritom vozač nema osjećaj da vozi tom brzinom jer je nova “šestica” vrlo udobna, a u svemu tome mu pomaže i upravljanje na sva četiri kotača. Stražnji se zakreću u suprotnom smjeru do 60 km/h. To mu daje prednost i u gradu, gdje se polukružno okrene između dva rubnjaka udaljena 11,3 metra.

Naravno, u svemu tome važnu ulogu igra i visoki, gotovo kamionski moment od 620 Nm, koji je dostupan već pri 2250 “điri”. Mali minus je neodlučni 8-stupanjski ZF-ov automatski mjenjač koji bi u automobilu s osnovnom cijenom od 69.480 eura trebao brže i bolje reagirati. Čak ni u programu Dynamic, pri kickdownu, nije odveć odrješit.

Najugodnije A6 se osjeća na autocesti. Sa serijskim pogonom na sve kotače, unatoč priličnoj težini od gotovo dvije tone i međuosovinskom razmaku od 292 centimetra, neusporedivo je okretniji nego prije dijelom zahvaljujući doplatnom sportskom diferencijalu, kao i prije spomenutom upravljanju na sva četiri kotača.

Testni A6 teži je od konkurencije gotovo 200 kilograma, a razlog je gomila dodatne opreme, poput upravljanja na sva četiri kotača i zračnog ovjesa, ali i samo 48-voltne mreže.

Popis dodatne opreme proteže se na desetke stranica, a u ponudi je sve što i u novom A8, od pomoći pri izlasku s nepreglednog parkirališta do potpuno autonomne vožnje u gužvi na autocesti čiji su prometni traci odvojeni zaštitnim ogradama i samo do brzine od 60 km/h (Traffic Jam Pilot).

Testni model A6 košta 69.480 eura, a zbog gomile dodatne opreme cijena mu se penje na 106.700 eura. Međutim, ako se gleda osnovna cijena, onda je Audi A6 50 TDI s agregatom od 286 KS, automatskim mjenjačem i pogonom na sva četiri kotača jeftiniji od konkurencije: Mercedesa E350 d 4Matic (258 KS) i BMW-a 530d xDrive (265 KS)...

Tehničke karakteristike

Motor: V6, turbodizelski, common-rail, 24V

Obujam: 2967 ccm

Snaga: 286 KS pri 3500-4000/min

Okretni moment: 620 Nm pri 2250-3000/min

Mjenjač: automatski, 8 stupnjeva prijenosa

Pogon: na sve kotače

Dimenzije: 4939 x 1886 x 1457 mm

Međuosovinski razmak: 2924 mm

Prtljažnik: 530 l

Ubrzanje: 5,5 s

Najveća brzina: 250 km/h

Potrošnja: 5,1/5,6/6,3 l/100 km 

Cijena: testni model 69.480 eura, s dodatnom opremom 106.700 eura

Naslovnica Mozaik