Scena Mozaik

NISSAN QASHQAI 1.6 dCi X-TRONIC TEKNA

Japanski SUV dobio je sustav ProPilot za poluautonomnu vožnju tako da sam održava razmak, ubrzava i koči

NISSAN QASHQAI 1.6 dCi X-TRONIC TEKNA

Prošle godine Nissan Qashqai druge generacije doživio je redizajn koji je donio niz poboljšanja, od manjeg upravljača s podrezanim donjim dijelom, kvalitetnijih materijala na pokrovima vrata, otvorima ventilacije i naslonima za ruke, do atraktivnog loga Nissana ugraviranog u prednju masku.

Iza nje se sada nalazi unaprijeđeni radar koji se prije nalazio sa strane, iza plastične rešetke, a ključni je dio sustava za automatsko kočenje, koje osim automobila prepoznaje i pješake. Međutim, poanta ovog testa nije ni redizajn, ni nova oprema ili motori, već ProPilot sustav poluautonomne vožnje koji sam održava razmak, ubrzava, koči, skreće...

Da je riječ o ProPilot sustavu pokazuje jedan mali prekidač smješten na desnoj strani upravljača, obilježen malom plavom ikonicom kojim se vrlo jednostavno koristi, tek u dva poteza. S ovim sustavom japanski SUV ulazi u ekskluzivni krug automobila sposobnih umjesto vozača držati razmak, ubrzavati ili kočiti, pa čak i skretati.

Barem dok vozač obje ruke drži na upravljaču. Sustav ProPilot u vožnji kombinira adaptivni tempomat i sustav za održavanje u voznoj traci. Uključuje se bez greške sve dok su linije na cesti vidljive i dobro iscrtane. Kad je tako, sustav na TFT zaslonu pokazuje zelenu traku.

Međutim, maknu li se ruke s upravljača, prvo se javlja zvučni alarm, a uskoro Qashqai počinje sam kočiti i uključuje sva četiri žmigavca. I potom, ako nema reakcije vozača, sam potpuno zaustavlja vozilo. Ovaj najnoviji sustav, doduše, ne dolazi serijski. Za njega treba doplatiti 8000 kuna ako je u kombinaciji sa CVT mjenjačem (X-Tronicom), a 7500 kuna uz ručni mjenjač.

No, zato uz sebe veže i paket Safety Shield Tekna (pomoć pri parkiranju, prepoznavanje vozila koja dolaze straga s boka, prepoznavanje umora vozača, nadzor mrtvog kuta...) koji donosi praktični i u gradu dobrodošli sustav samostalnog parkiranja Inteligent Parking Assist. Sustav ProPilot se zasad nudi isključivo uz snažniji 1.6-litreni dizelski agregat od 130 „konja“ koji krasi okretni moment od 320 Nm dostupan pri samo 1750 „điri“.

Dobro poznati turbodizelaš radi uglađeno i lijepo te ujednačeno razvija brzinu. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba mu 11,2 sekunde i postiže najveću brzinu od 183 km/h uz prosječnu tvornički deklariranu potrošnju od 4,7 l/100 km, što je ekvivalent emisiji CO2 od 122 g/km. Međutim, u realnim uvjetima prosječna potrošnja kreće se oko 6,5 l/100 km.

Nešto dinamičniji i uvjerljiviji nastup pruža Qashqai uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem s kojim je dostupan i pogon 4x4, dok je u testnom modelu na raspolaganju bio samo prednji pogon. Qashqai u vožnji čvrsto drži pravac i nije sklon pretjeranom naginjanju. I pri tom je prilično udoban.

Prestižnom dojmu pridonosi i najskuplji paket opreme Tekna koja serijski donosi multimedijski sustav s navigacijom i zaslonom od 7 inča na kojem se gleda u prikaz Around View Monitora, udobna sjedala presvučena kombinacijom tkanine i kože, kameru od 360 stupnjeva...

Cijena testnog modela bez dodatne opreme (Propilot sustav, metalik boja, Safety Shield Tekna...) je 32.065 eura. S dodatnom opremom košta 34.560 eura.

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, common-rail

Obujam: 1598 ccm

Snaga: 130 KS pri 4000/min

Okretni moment: 320 Nm pri 1750/min

Mjenjač: CVT

Pogon: prednji

Dimenzije: 4394 x 1806 x 1590 mm

Međuosovinski razmak: 2646 mm

Prtljažnik: 430/860 l

Ubrzanje: 11,1 s

Najveća brzina: 183 km/h

Potrošnja: 4,7 l/100 km

Cijena: testni model 32.065 eura, s doplatama 34.560 eura

Naslovnica Mozaik