Scena Mozaik

HYUNDAI KONA CRDi

SUV s dizelskim vjetrom u leđima

HYUNDAI KONA CRDi

Dugo najavljivani dizelski motor namijenjen Hyundaijevom kompaktnom crossoveru Koni konačno je stigao na tržište, te je sada ponuda agregata za ovaj atraktivni automobil upotpunjena. 

Na tržište je stigao novi 4-cilindarski 1,6-litreni turbodizelaš CRDi s dvije izlazne snage od 115 i 136 KS, što je velika stvar, barem za hrvatsko tržište, na kojem se još s predrasudama gleda na mogućnosti i trajnost 3-cilindarskih turbobenzinskih motora i samim time preferiraju dizelaši.

Osim dizelskih motora novost je mogućnost samo prednjeg pogona u kombinaciji sa snažnim 1,6-litrenim turbobenzinskim T-GDI motorom sa 177 KS.

Dizelski 1,6-litreni turbomotor novo je razvijeni proizvod koncerna Hyundai-KIA generacije SmartStream. Jednake je oznake – 1,6 litara kao i prijašnji, ali je razlika u obujmu. Stari je bio obujma 1582 ccm, dok je novi 1,6-litreni CRDi sa 1598 „kubika“.

Različit je i promjer klipova koji je sada 77 x 85,8 mm, dok je prijašnji bio 77,2 x 84,5 mm, a uz niz novih konstrukcijskih rješenja snaga i okretni moment su sada veći, dok je potrošnja goriva, kao i ispušnih plinova, manja. Doživljaj motora je tiši i uglađeniji.

Dakle, novi turbodizelaš obujma 1,6-litara nudi se u dvije izvedbe, standardnoj s izlaznom snagom od 115 KS i okretnim momentom od 275 Nm između 2000 i 2250 „điri“, te snažnijoj sa 136 KS i okretnim momentom od 320 Nm također pri istim „đirima“.

Slabija verzija turbodizelaša raspoloživa je s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i prednjim pogonom, te mu je početna cijena 133.165 kuna. Tko se odluči za jačeg turbodizelaša imat će na raspolaganju samo automatski 7-stupanjski mjenjač s dvije spojke (DCT), a cijena ove inačice Kone starta od 161.335 kuna.

Osim prednjeg pogona, uz snažniji dizel može se dobiti i samoprilagodljiv 4x4 pogon, ali tada dolazi i najskuplja oprema, čime ova inačica Kone stiže na sam vrh dizelskog cjenika (200.140 kuna).

Naravno da je Kona s pogonom na sve kotače i najbogatijim paketom opreme s turbodizelašem od 136 KS najzanimljivija, ali je daleko od najrealnije opcije. Stoga smo isprobali verziju koja ima najviše tržišnog potencijala, a radi se o slabijoj verziji turbodizelaša sa 115 KS, ručnim mjenjačem (6 stupnjeva) i prednjim pogonom.

Najveća brzina mu je 183 km/h, dok mu za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba 10,7 sekundi. Prosječna potrošnja prema tvorničkim podacima je između 4,1 i 4,3 l/100 km, što je ekvivalent emisiji CO2 od 109 do 113 g/km po NEDC testu.

S dizelskih 115 „konja“ i okretnim momentom od 275 Nm pri niskim „đirima“ Kona je odličan izbor za one koji preferiraju ovu vrstu crossovera, jer je skuplja od benzinske verzije sa 120 KS tek nekih 12.500 kuna.

Zadrška pri međuubrzanjima iz niskih „điri“ je odlično ispeglana u odnosu na prijašnji motor pa nema problema zakasnili se s prebačajem u niži stupanj prijenosa. Opuštenosti u vožnji pridonosi i odličan 6-stupanjski ručni mjenjač čiji su omjeri dobro proračunati.

Što se tiče snažnijeg turbodizelaša koji raspolaže sa 136 „konja“ i okretnim momentom od 320 Nm između 2000 i 2250 „điri“, a koji dolazi u kombinaciji s automatskim 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (DCT), treba kazati kako je s ovim agregatom Kona brža i poletnija.

Agregat može biti u kombinaciji s pogonom 4x4, ali i samo s pogonom na prednje kotače. S prednjim pogonom ubrzanje dizelske inačice Kone do „stotke“ je za 10,2 sekunde uz maksimalnu brzinu od 191 km/h. S pogonom na sva četiri kotača ubrzanje od 0 do 100 km/h je nešto sporije – 11,2 sekunde uz najveću brzinu od 186 km/h.

Snažniji motor u kombinaciji s prednjim pogonom ima prosječnu potrošnju između 4,2 i 4,5 l/100 km, a s pogonom 4x4 potrošnja raste između 4,6 i 4,9 l/100 km. Izvedba sa 136 KS i pogonom 4x4 u osnovi funkcionira kao s prednjim pogonom. Straga se prema potrebi prebacuje do 50 posto snage. Ima i blokadu diferencijala 50:50, za vožnju do 40 km/h.

Poput novog Santa Fea i obnovljenog Tucsona, i Kona sada ima proširen sigurnosni paket aktivne sigurnosti i elektroničke asistencije SmartSense, u kojem je objedinjeno desetak sustava sigurnosti. Kona je dobila i antenu u obliku peraje morskog psa u skupljim verzijama.

Naslovnica Mozaik