Scena Mozaik

fenomen vitare

Sjajan omjer između uloženog i dobivenog prepoznali su privatni kupci

fenomen vitare

Suzukijev bestseler Vitara od samog pojavljivanja na hrvatskom tržištu tamo prije tri godine, točnije u prvom kvartalu 2018., ne prestaje biti u fokusu zanimanja kupaca, naročito privatnih osoba. 

Sjajan omjer između uloženog i dobivenog prepoznali su privatni kupci, a u posljednje vrijeme prema ovom Suzukijevom crossoveru sve se više okreću i pravne osobe. Karakteristično za Vitaru je da je svaki mjesec bila prodana u većem broju nego u istom mjesecu prethodne godine, pa je samim time prodaja Vitare u Hrvatskoj kontinuirano rasla.

Tijekom 2015. godine, dakle kada se pojavila na tržištu, Vitara je prodana u 566 primjeraka, što je bio odličan rezultat za početak prodaje novog modela. Taj novi model u odnosu na stari, koji je otišao u ropotarnicu povijesti, napravljen je po sasvim drukčijoj filozofiji.

Odbačena je šasija s obzirom da je Grand Vitara bila “posljednji Mohikanac” među SUV-ovima s tom konstrukcijom, a nova Vitara je napravljena kao moderni crossover s više nego prihvatljivom cijenom. Naime, u odnosu na staru Vitaru (tri ili pet vrata), nova je bila jeftinija više od 10 tisuća eura, što je itekako bio mamac za kupce.

Osim imena, od stare Vitare nije ostalo ništa, a novi automobil, osim trendovskim izgledom, donosio je mnoštvo opreme u standardnoj opremi. Već godinu dana kasnije, odnosno 2016., broj prodanih Vitari popeo se na respektabilnih 1520 primjeraka, od čega su dvije trećine kupaca činile upravo fizičke osobe.

U 2017. ta brojka se popela na 1664 primjerka, od čega su 902 kupca bila privatne osobe, dakle nešto manje fizičkih kupaca, jer se i Suzuki okrenuo flotnim kupcima. Ove godine u prvih šest mjeseci Vitara je premašila 1000 prodanih primjeraka, točnije registrirana su 1003 nova vozila s potpisom Vitare.

Prema dostupnim podacima tijekom 2015. i 2016. godine od ukupnog broja prodanih Vitari čak dvije trećine su otpale na fizičke osobe, a ostatak na pravne. Tijekom 2017. Suzuki se malo više okrenuo flotnim kupcima, točnije rent-a-carovima, pa je udio pao na „samo“ 55 posto.

Bez obzira na tu činjenicu Vitara je prošle godine imala gotovo dvostruko više privatnih kupaca od prvog sljedećeg najprodavanijeg modela privatnim kupcima. Vitaru je tijekom 2017. godine kupilo više od 900 privatnih kupaca, dok je na drugom mjestu bio Dacia Sandero sa 496 i Renault Clio, koji je zabilježio 493 nove registracije.

U ovom razdoblju od nešto više od tri godine najprodavanija inačica Vitare bio je model 1,6 GL+ (srednji paket opreme) s prednjim pogonom. Riječ je o atmosferskom benzinskom motoru snage 120 KS i paketu opreme koji zadovoljava više-manje sve potrebe prosječnih vozača, pa čak i puno više nego što im treba.

Osim izvrsnih voznih osobina i popriličnih 375 litara prtljažnog prostora, već u srednjem paketu opreme kupci su dobivali stražnju kameru za vožnju unatrag, grijana sjedala, alu naplatke, infotaiment sustav, maglenke, te automatski klima uređaj, tempomat, LED dnevna svjetla, te još puno toga za prihvatljivih 121.400 kuna.

Kod nove Vitare razina opremljenosti sigurno će biti još bolja, a cijena bi i dalje trebala ostati razumna.

Naslovnica Mozaik