Scena Mozaik

FORD ECOSPORT 1.0 ECOBOOST BUSINESS

Obnovljeni urbani SUV uz poznate vozne karakteristike dobio je vrlo dobar trocilindarski turbomotor

FORD ECOSPORT 1.0 ECOBOOST BUSINESS

Prošle godine Fordov automobil niže SUV klase EcoSport temeljito je obnovljen nakon što je nastup drugog generacijskog izdanja iz 2012. godine prošao neslavno zbog prejeftine unutrašnjosti i visoke cijene.

SUV na bazi Fieste bio je napravljen za izvaneuropska tržišta, tako da, kada se pojavio na Starom kontinentu, pokopali su ga upravo europski kriteriji.

Naime, kada su u Fordu uvidjeli da SUV-ovi postaju sve traženija roba, 2014. ubacili su u europsku ponudu povišeni kompaktni model EcoSport, s tim što je razlika između redizajniranog modela i njegova prethodnika sada kao nebo i zemlja.

Izvana redizajnirani SUV sada izgleda poput Kuge, dok unutrašnjost, zahvaljujući kvalitetnijim materijalima, opremi i izradi, izgleda potpuno europski. Mali SUV neobičan je i po tome što mu se prtljažna vrata ne otvaraju prema gore, nego u stranu.

Ručicom zgodno skrivenom u sklopu stražnjeg svjetla s desne strane otvaraju se prtljažna vrata, ali ova mala zanimljivost traži naviku. To je i mali minus Fordova kompaktnog SUV-a jer na skučenim parkirnim mjestima ili u garažama treba više prostora za otvaranje prtljažnika za razliku od konkurencije.

Međutim, i viši je nekoliko centimetara od konkurenata, zbog čega se izvana i iznutra čini užim nego što stvarno jest. Zato veća visina daje osjećaj ozbiljnijeg auta, a gume s dosta “mesa” (205/60 R16) više sigurnosti prilikom planinarenja po uličnim rubnjacima.

Puno detalja privlači pažnju prolaznika, a zanimljivo je da je razvedena maska hladnjaka jedan od istaknutijih elemenata. Maglenke s crnim kućištem dolaze serijski, kao i strujom preklopivi i grijani retrovizori.

Osim što sliči na veću Kugu, malom SUV-u odlično stoji narančasta boja (u Fordu je zovu Tiger Eye) koja dolazi kao doplata u visini od 3000 kuna. Unutrašnjost je radikalno izmijenjena te je dizajnerski postala smirenija i funkcionalno praktičnija.

Gotovo pa da je identična kokpitu u novoj Fiesti s instrumentima, upravljačem, kontrolom klime... Doživljaj drukčijeg EcoSporta daje padajuća ploha armature, ručica mjenjača u stilu terenca i veći, ali nezgrapno nasađeni dodirni zaslon multimedije.

Mjesta sprijeda ima dosta, ali najkraća karoserija u klasi od 410 centimetara ne ostavlja previše prostora straga, pogotovo što stražnje sjedalo nije klizno, čime bi se prostor mogao modulirati. Straga je i preglednost osrednja zbog zatvorenije dizajnerske forme.

Prtljažnik je jedan od manjih u klasi, ali s druge strane kvalitetniji materijali i izrada stvaraju ugodan ambijent. I oprema Business je sadržajna (navigacija, sustav za upozorenje na napuštanje voznog traka...), ali opet nevjerojatno da u tom paketu vozilo nema aluminijske felge.

EcoSport je spoj trocilindarskog 1.0-litrenog turbobenzinca od 125 KS i karoserije višeg težišta, tako da nije riječ ni o kakvom sportašu, ali ni ultraštedljivom automobilu.

Ipak, u okvirima svoje koncepcije postignut je vrlo dobar kompromis s obje strane, sigurno jedan od boljih u klasi. Kao i svaki Ford, iznadprosječno je ugodan i precizan na volanu dajući istinski osjećaj na asfaltu, ali i na makadamu.

Motor EcoBoost i u ovome modelu pokazuje zašto na svom kontu ima šest nagrada za motor godine u svojoj klasi. S ovim malim turbobenzincem snage 125 KS, uz okretni moment od 170 Nm između 1400 i 5000 “điri”, automobil težak 1275 kilograma odlično se nosi s visokom karoserijom.

Za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba mu 11,2 sekunde i postiže najveću brzinu od 180 km/h. U vožnji ostavlja dojam zdravog četverocilindarskog motora, a izvedba sa 125 KS ima i dobro proračunat ručni mjenjač sa šest brzina, gdje su peta i šesta izrazito štedljive.

S turbinom i okretnim momentom raspoloživim već od 1400 “điri” pa sve do 5000 okretaja, EcoSport dobro radi u svim režimima, pa uz solidan mjenjač bez muke i puno šaltanja prati gradski ritam. Snage ne nedostaje ni pri višim okretajima na otvorenoj cesti.

Straga, uz doplatu, može se na vratima prtljažnika montirati rezervni kotač, što mijenja sliku EcoSporta iz urbane i nježnije varijante u robusniju, off-road verziju i povećava dužinu za 23 centimetra (433 cm).

Testni model koji smo vozili bio je bez rezervnog kotača i košta 18.560 eura, a s doplatama poput aluminijskih naplataka, metalik boje, multimedije s navigacijom, cijena mu se penje na 19.585 eura.             

Tehničke karakteristike

Motor: 3-cilindarski, turbobenzinski, 12V

Obujam: 999 ccm

Snaga: 125 KS pri 6000/min

Okretni moment: 170 Nm pri 1400-5000/min

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Pogon: prednji

Dimenzije: 4100 x 1770 x 1650 mm

Međuosovinski razmak: 2520 mm

Prtljažnik: 334/356/1238 l

Ubrzanje: 11,2 s

Najveća brzina: 180 km/h

Potrošnja: 7,2 l/100 km

Cijena: testni model 18.560 eura, s doplatama 19.585 eura

Naslovnica Mozaik