Scena Mozaik

PEUGEOT RIFTER

Puno udobniji i sigurniji automobil za obiteljske i poslovne potrebe s ekološki čistijim motorima

PEUGEOT RIFTER

S novom generacijom Peugeotovog MCV modela Partner Tapee stiglo je i novo ime – Rifter. 

Francuzi su se odlučili na promjenu ne samo imena, koje nije bilo toliko zvučno, nego i za niz tehnoloških noviteta, atraktivniji izgled kutijaste karoserije i treću generaciju Peugeotovog i-Cockpita. Novi putnički MCV model sada djeluje puno privlačnije i luksuznije, opremljen je poput limuzine i vozi se kao osobni automobil.

Izvana četvrtasta kutija postala je ugodan automobil s prostranom unutrašnjošću i raskošnim prtljažnikom za obiteljske, ali i poslovne potrebe. Rifter je uspio povezati robustan izgled i uglađenost limuzine. Istodobno nudi raznovrsnost, modularnost i praktičnost. Ima učinkovite motore i tehničku opremu posljednje generacije.

Novi Peugeot Rifter dizajniran je na platformi EMP2, poznatoj po dinamičkim kvalitetama. U kombinaciji s posebno razvijenim stražnjim krajem unaprijeđena je modularnost i opterećenje. Nudi se u dvije izvedbe s pet i sedam sjedala, od koje je svaka u dvije duljine. Osnovna je duga 4,40 metara, dok je produžena dužine 4,75 metara.

Ova druga izvedba zbog velikog međuosovinskog razmaka, kao i kraćih prevjesa, pruža idealnu prostranost. U drugom redu, svako od tri individualna sjedala može primiti dječju sjedalicu. Vrlo jednostavno se preklope u podnicu iz prtljažnika s opcijom „Magic Flat“.

U produženoj izvedbi dva neovisna sjedala u trećem redu su klizna i mogu se izvaditi (kao u osnovnoj izvedbi) kako bi se prilagodili svim situacijama bilo da se radi o volumenu prtljažnika ili prostoru za koljena putnika. Utovar dugih predmeta je lagan jer se suvozačevo sjedalo može spustiti.

Prtljažnik Riftera u osnovnoj verziji s pet sjedala raspolaže prtljažnikom od 775 litara, koji se u produženoj inačici povećava do nevjerojatnih 4000 litara, naravno kada je drugi i treći red sjedala uvučen u podnicu. Obje verzije Riftera opremljene su stražnjim kliznim vratima, koja olakšavaju ulazak u stražnji dio vozila.

Zračni jastuk suvozača „Bag In Roof“ svojim inovativnim smještajem u krovu omogućava stvaranje zatvorenog i hlađenog pretinca velikog kapaciteta. Maksimalan kapacitet spremnika je jedinstven za ovaj tip vozila i iznosi do 186 litara, ovisno o izvedbama. Novi Peugeot Rifter ima impresivan i jedinstven popis opreme u segmentu, ovisno o izvedbama.

Tu su sustav za pomoć pri zadržavanju vozila unutar vozne trake, sustav za nadzor mrtvog kuta, adaptivni tempomat, prepoznavanje prometnih znakova ograničenja brzine, Active Safety Brake, upozorenje na nedovoljnu pažnju vozača, automatsko upravljanje dugim svjetlima, pristup i pokretanje vozila bez ruku, elektronska kontrola stabilnosti prikolice, električna parkirna kočnica, visiopark kamera 1 (180°) za pomoć pri parkiranju straga...

Povezivost je osigurana velikim dodirnim zaslonom u boji od 8 inča. Smješten nadohvat ruke, dolazi s dvije USB utičnice, funkcijom Bluetooth, kao i bežičnim punjenjem pametnog telefona. Sustav je upotpunjen s funkcijom Mirror Screen, kompaktibilan s Mirror Link, Apple Carplay i Android Auto.

Što se tiče pogonskih agregata, obje verzije Riftera dolaze s jednim 1.2-litrenim PureTech turbobenzincem s dvije izlazne snage: 110 i 130 KS. Slabiji turbobenzinac dolazi u kombinaciji s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem, dok je snažniji uparen s automatskim 8-stupanjskim mjenjačem (EAT8).

Oba benzinca opremljena su sustavom Stop&Go radi štednje goriva. Tubrodizelaši BlueHdi su jedinstvenog 1,5-litrenog obujma s tri izlazne snage: 75, 100 i 130 KS.

Slabiji turbodizelaši od 75 i 100 KS upareni su s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem, dok najsnažnija verzija od 130 KS može biti u kombinaciji s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem ili automatskim s 8 stupnjeva prijenosa uz obavezan sustav Stop&Go.

Novi Rifter na hrvatsko tržište stiže na jesen, a proizvodit će se u španjolskom Vigu i u portugalskom Mangualdeu. Cijena novog Peugeotovog MCV modela još nije poznata.

Naslovnica Mozaik