Scena Mozaik

OPEL INSIGNIA GSi 2.0 TURBO D AWD AT8

Iznimno sigurna i brza sportska limuzina koju pogoni turbodizelaš od 210 KS

OPEL INSIGNIA GSi 2.0 TURBO D AWD AT8

Opel je odlučio vratiti kultnu oznaku GSi, s kojom je prije gotovo tri i pol desetljeća žario i palio u neponovljivim modelima poput čuvene Mante GSi ili čudesnoga Kadetta GSi.

Iako je slabija, pa čak i manje tvrda od OPC verzije, Insignia GSi oduševljava s obzirom da je iznimno dobro posložena, sigurna i sportski nastrojena limuzina. Razinu performansi koje nudi GSi prati i odgovarajući izgled, kao što su veliki, kromirani usisnici sprijeda, elegantni spojler straga, kromirane ispušne cijevi, 20-colni kotači...

Premda su Opelovi GSi modeli iz prošlog stoljeća bili pogonjeni benzinskim motorima, ovaj put na testu smo imali Insigniju s 2.0-litrenim turbodizelašem od 210 “konja” koji, zahvaljujući sekvencijalnom dvofaznom turbopunjenju, isporučuje čak 480 Nm okretnog momenta, raspoloživog već pri 1500 “điri”.

To je čak 80 Nm više od biturbobenzinca s 260 KS, koji je također u Opelovoj ponudi. Rabeći dvofaznu biturbotehnologiju, kod koje prvi punjač komprimira zrak za drugi, oba varijabilne geometrije, tako da se dvostruko komprimirani zrak hladi kroz intercooler i ulazi u cilindar te “hrani” gorivo ubrizgano na 2000 bara. Uz ogromni okretni moment od 480 Nm pri svakom pritisku na papučicu gasa osjeti se snaga Insignije GSi.

Motor jednostavno puca od snage i okretnog momenta, te da Insignia nije opremljena Opelovim superefikasnim pogonom na sve kotače, bilo bi itekako problema s prenošenjem okretaja na podlogu. Ovako, uz Opelov Twinster pogon, koji rabi dvostruku spojku umjesto tradicionalnog stražnjeg diferencijala i torque vectoring koji “gura” snagu na vanjski kotač, elektronika toliko brzo i efikasno raspoređuje moment po kotačima da se to uopće ne osjeti.

Uz automatski mjenjač s osam brzina, koji ima i polugice sa stražnje strane upravljača, vozač se u potpunosti može fokusirati na upravljanje. Treba naglasiti kako je Insignia GSi prvi sportski automobil kod kojeg se ESP može u potpunosti isključiti i uživati u vožnji bez sigurnosne intervencije elektronike.

S ovim turbodizelašem sportska limuzina sprinta od 0 do 100 km/h za 7,8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 233 km/h. Pritom mu je prosječna potrošnja, barem prema tvorničkim podacima, 7,3 l/100 km, premda je u stvarnosti nešto viša, pogotovo ako se najveći dio kilometraže prevali na autocesti.

GSi model standardno je opremljen FlexRide aktivnim ovjesom, no adaptivni amortizeri ovdje su drukčije podešeni kako bi kompenzirali kraće opruge, zbog kojih je 10 milimetara spušten u odnosu na standardnu Insigniju. Masa Insignije GSi od 1770 kilograma osjeti se tek ponekad na kočenju, a njezina tajna je u boljem rasporedu težine te finom podešavanju i usklađivanju ovjesa i pogonskog sustava.

Bez obzira na performanse, Insignia GSi se ne odriče svojih tradicionalnih kvaliteta. Osnovni obujam prtljažnika je 490 litara, a sa spuštenim sjedalima povećava se na čak 1450 litara. Riječ je o iznimno komfornom i prostranom automobilu koji nudi tri lijepo pogođena režima odziva motora, mjenjača, pogona i ovjesa – Tour, Normal i Sport, pri čemu može zadovoljiti sve obiteljske i poslovne potrebe.

Kokpit je odlično ergonomski pogođen, kombinacija analognih i digitalnih instrumenata je pregledna i moderna. Sjedala s oznakom GSi imaju certifikat ergonomskog instituta te nude mogućnost podešavanja, masažu i ventilaciju. Bogata oprema GSi modela uključuje i set kamera koje projiciraju sliku iz ptičje perspektive na središnji zaslon za lakše parkiranje, dok je Opel Eye kamera za izbjegavanje sudara skrivena iza retrovizora.

Insignia GSi s turbodizelašem i 8-stupanjskim mjenjačem košta 48.365 eura, ali kako je imala i dodatne, ali skupe opreme, cijena joj je u konačnici 59.195 eura.

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16V

Obujam: 1956 ccm

Snaga: 210 KS pri 5800/min

Okretni moment: 480 Nm pri 1500/min

Mjenjač: automatski, 8 stupnjeva

Pogon: na sve kotače

Dimenzije: 4910 mm x 1863 mm x 1445 mm

Međuosovinski razmak: 2829 mm

Prtljažnik: 490/1450 l

Ubrzanje: 7,8 s

Najveća brzina: 233 km/h

Potrošnja: 7,3 l/100 km

Cijena: testni model 48.365 eura, s dodatnom opremom 59.195 eura

Naslovnica Mozaik