Scena Mozaik

PEUGEOT 508

Atraktivna limuzina coupeovskog izgleda puno je kvalitetnija i tehnološki opremljenija od prethodnika

PEUGEOT 508

Peugeot definitivno ima velike planove s drugom generacijom limuzine 508, zahvaljujući u prvom redu atraktivnom coupeovskom izgledu. 

S njim Peugeot puca na premium segment s obzirom na da je napravljen ogroman iskorak u kvaliteti, motori su potpuno novi, snage između 130 i 225 KS, tehnološki je maksimalno opremljen, a tu je i poznati Peugeotov i-Cockpit najnovije generacije.

S niskom i kompaktnom konstrukcijom karoserije, atraktivnim dizajnom oštrih i snažnih linija, te unutrašnjošću izrađenom od vrlo kvalitetnih materijala, 508-ica donosi dašak svježine u segment D limuzina.

Da je nova 508-ica doista udoban, siguran i kvalitetan automobil, mogli smo se uvjeriti na vožnjama po kneževini Monako, ali i na cestama punim zavoja koje se protežu po brdima iznad Monte Carla.

Nova 508-ica izgleda zaista atraktivno i dinamično te kompaktno, premda je automobil dug 4,75 metara. Izgledom je sličan Audiju A5 Sportback, a od Arteona, kojem će biti glavni konkurent, kraći je 11 centimetara.

Niska linija krova automobila, čija visina doseže tek 140 centimetara, što je 6 centimetara manje nego kod prethodnika, otkriva njegovu coupeovsku narav. Osim toga, prozori su po bez okvira, što je još jedna karakteristika coupea.

Vješto skriveni prtljažnik omogućava spajanje stila i funkcionalnosti zbog lakšeg pristupa prtljažnom prostoru, ukupnog obujma od 487 litara. Preklapanjem stražnjih sjedala taj se kapacitet povećava na 1537 litara. Osim toga, stražnji dio, barem kada su u pitanju svjetla, pomalo podsjeća na Ford Mustanga, što mu daje laganu sportsku notu.

Prednji kraj djeluje vrlo agresivno, pri čemu je prednja maska izvedena s motivom šahovnice i smještena između full LED svjetala. Nadahnuta je konceptnim automobilom s logom lava – Instictom.

S lavom u sredini prednje maske i logotipom 508 na prednjem dijelu poklopca motora nova 508-ica „posuđuje“ naslijeđe od svojih uspješnih predaka, modela 504 i 504 coupe.

Unutrašnjost je prostrana iako je međuosovinski razmak nove 508-ice skraćen za 2,5 centimetra i sada iznosi 2793 milimetra, dok na stražnjoj klupi ipak nedostaje malo mjesta za glavu. Stražnja klupa je spuštena, ali ne previše zbog spremnika goriva koji se nalazi ispod nje.

Peugeotov i-Cockpit sastoji se od kompaktnog upravljača manjih dimenzija, 10-inčnog zaslona osjetljivog na dodir, dok je 12,3-inčna instrumentna ploča u visini očiju. Spomenuta ploča može se u potpunosti podesiti i personalizirati (šest različitih načina).

Smještena je iznad ruba upravljača te prikazuje sve informacije korisne za vožnju, uključujući i novu noćnu verziju. Uz 10-inčni zaslon se nalazi sedam prekidača koji podsjećaju na klavirske tipke, a omogućavaju izravan i stalan pristup glavnim funkcijama za udobnost (radio, klimatizacijski uređaj, navigacija, postavke vozila, telefon, aplikacije).

Na središnjoj konzoli je ručica automatskog mjenjača s osam stupnjeva prijenosa, koja ima impulsne električne komande. Nova 508-ica opremljena je sustavom i-Cockpit Amplify, koji između ostalog utječe na dinamičke funkcije automobila preko komande za odabir načina vožnje (Eco, Sport, Comfort i Normal) te se s pomoću njega može upravljati ovjesom ako je francuska limuzina opcijski opremljena podesivim, odnosno aktivnim ovjesom.

Druga generacija 508-ice napravljena je na platformi EMP2, koja istodobno osigurava iznimne vozne osobine, ali je utjecala i na smanjenje težine, koja je manja 70 kilograma u odnosu na prethodnika.

Primjenom nove tehnologije varenja karoserija je ojačana kako bi nakon više godina zadržala čvrstoću, dok su ugradnjom prigušujućih nosača motora optimalno ublažene vibracije ovjesa. Limuzina je dobila stražnju multilink osovinu, koja je u višim paketima opreme spojena ovjesom s prilagodljivim amortizerima.

Ponuda motora sastoji se od dva PureTech turbobenzinca, pri čemu su oba 1,6-litrenog obujma, te tri BlueHDi turbodizelaša obujma 1,5 odnosno 2,0 litara. Slabiji turbobenzinac razvija 180 KS, ima sustav Stop&Go i uparen je s automatskim 8-stupanjskim EAT8 mjenjačem uz okretni moment od 250 Nm pri 1750 „điri“.

Snažniji turbobenzinac iz 1.6-litrenog obujma izvlači 225 KS uz okretni moment od 300 Nm pri 2500 „điri“. U kombinaciji je također sa automatskim 8-stupanjskim mjenjačem i opremljen sustavom Stop&Go. Što se tiče dizelaša 1,5-litreni BlueHDi razvija 130 KS uz okretni moment od 300 Nm pri 1750 „điri“, s tim da može biti u kombinaciji s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem ili 8-stupanjskom automatikom.

Ostala dva dizelaša obujma su 1997 ccm, pri čemu slabiji istiskuje 160 KS dok snažniji raspolaže sa 180 „konja“. Okretni moment kod jednog i drugog turbodizelaša je 400 Nm pri 2000 „điri“. Oba turbodizelaša većeg obujma uparena su s automatskim 8-stupanjskim mjenjačem, a svi imaju sustav Stop&Go.

Novi Peugeot 508 na tržištu će se pojaviti u rujnu ove godine, a proizvodit će se u Francuskoj. Motori stižu iz tvornica Tremery i Douvrin, dok se automobil proizvodi u tvornici u Mulhouseu te će stoga nositi naziv originalnog francuskog proizvoda. Cijene novog Peugeotovog aduta nisu poznate i još će trebati pričekati na njih.

Testne vožnje

okolici Monte Carla i visoko u brdima imali smo prilike voziti nekoliko inačica Peugeota 508. Premda je padala snažna kiša i cesta je bila skliska, nova Peugeotova limuzina se pokazala odličnom.

Na ruti dugačkoj gotovo 200 kilometara jedan dio puta smo vozili 508-icu s najsnažnijim turbobenzincem od 225 KS u kombinaciji s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem. Prosječna potrošnja nam je bila 10,5 l/100 km, što je izvrstan rezultat s obzirom na velike uspone i naprezanje motora.

Jedino nam je zasmetao pomalo lijeni automatski mjenjač, koji bi trebao brže mijenjati stupnjeve prijenosa. Nakon toga smo vozili turbodizelaša sa 180 „konja“, koji je također bio u kombinaciji s 8-stupanjskom automatikom. Tom prigodom potrošnja nam je bila 8,0 l/100 km. Izvrsno.

Sigurnosni sustavi

Druga generacija Peugeota 508 prava je riznica sigurnosnih sustava za pomoć u vožnji, ali isto tako i za udobnost. Prvi put u segmentu ugrađen je novi Night Vision sustav za bolju vidljivost noću.

Tu je i adaptivni tempomat sa Stop&Go funkcijom (s automatskim 8-stupanjskim mjenjačem), zadnja generacija sustava za pomoć pri izbjegavanju sudara i naleta na pješaka i bicikliste danju i noću pri brzini do 140 km/h, kao i sustav za održavanje rastojanja između vozila sprijeda.

Osim toga, 508-ica ima sustav za održavanje automobila u voznom traku, kao i automatsku izmjenu kratkih i dugih svjetala. Isto tako, prepoznaje prometne znakove zbog ograničenja brzine...       

Naslovnica Mozaik