Scena Mozaik

Audi Q8

Istinski 'gospodar prstenova': izravan konkurent BMW-u X6 i Mecedes-Benzu GLE

Audi Q8

Audi Q8 najnoviji je crossover u gami proizvođača iz Ingolstadta, a kombinacija je luksuznog coupea s četvorima vratima i praktične svestranosti velikog SUV-a.

Novi „gospodar prstenova“, predstavljen u kineskom Shenzhenu, bogato je opremljen, s iznimnim mogućnostima povezivanja i dovoljno snažan za off-road avanture, a na europsko tržište dolazi u trećem kvartalu ove godine. Q8 odiše sportskom dinamičnošću i vrhunskim luksuzom kao niti jedan drugi SUV marke s logom četiri prstena.

Novi Audijev crossover opremljen je sustavom upravljanja na sva četiri kotača, ali i tradicionalnim quattro pogonom radi bolje trakcije, a bit će izravan konkurent BMW-u X6 i Mercedes-Benzu GLE. U pitanju dimenzija nešto je kraći i niži, ali i širi od sestrinskog modela Q7.

Točnije, dužina mu je 499 centimetara (6,2 cm kraći od modela Q7), širok je 200 cm (+3,2 cm) i visok 171 cm (-3,3 cm), dok mu je međuosovinski razmak gotovo tri metra. Nudi prostranu unutrašnjost kojom nadmašuje izravnu konkurenciju što se tiče same duljine kabine, ali i ponudu prostora za glave putnika.

U drugom redu se uz doplatu mogu dobiti tri zasebno podesiva sjedala, čijim se preklapanjem naslona zapremina prtljažnika ispod poklopca s električnim upravljanjem s osnovnih 605 litara povećava na ogromnih 1755 litara.

Za početak prodaje u ponudi će biti 3.0-litreni TDI turbodizelaš (Q8 50 TDI) snage 286 KS i okretnim momentom od 600 Nm, s kojim će novi Q8 ubrzavati od 0 do 100 km/h za 6,3 sekunde i postizati maksimalnu brzinu od 232 km/h.

Početkom iduće godine stiže turbodizelaš istog obujma, ali s 231 KS (Q8 45 TDI), te 3.0-litreni TFSI turbobenzinac (Q8 55 TFSI) s 340 KS. Svi će pogonski sustavi biti posebno učinkoviti zahvaljujući novoj mild hybrid tehnologiji (MHEV).

Primarni električni sustav od 48 volta ima dva tehnološki značajna modula: litij-ionski akumulator i elektropokretač remena alternatora. Tijekom kočenja može se obnoviti do 12 kW energije i vratiti nazad u bateriju.

Tehnologija MHEV omogućuje do 40 sekundi vožnje s isključenim motorom i start/stop sustavom koji gasi motor prilikom kočenja već od 22 km/h. Svi agregati bit će upareni s 8-stupanjskim Tiptronic mjenjačem.

Q8 je opremljen quattro pogonom na sve kotače s potpuno mehaničkim središnjim diferencijalom, preko kojeg se snaga prenosi na prednju i stražnju osovinu u omjeru 40:60. Kada je potrebno, većina snage prenosi se na osovinu s boljom trakcijom.

To zajedno s visinom podnice od tla od 254 mm, kratkim prevjesima i sustavom pomoći pri kretanju uzbrdo potvrđuje da je Q8 spreman i za off-road avanture. U dodatnoj opremi Audi nudi prilagodljiv zračni ovjes s mogućnošću odabira udobne ili sportske podešenosti amortizera, a uz to prilagođava visinu podnice sukladno situaciji za čak 90 mm.

Zahvaljujući MMI dodirnom upravljanju, u novom Q8 može se pristupiti gotovo svim funkcijama preko dva velika zaslona.

Gornji 10,1-inčni zaslon je za upravljanje infotainmentom i navigacijskim sustavom. Vozač upotrebljava 8,6-inčni zaslon ispod toga za regulaciju grijanja i klima uređaja, upravljanje raznim praktičnim funkcijama i unos teksta, a sve to s ručnim zglobom ergonomski položenim na ručicu mjenjača.

Cijena osnovnog modela još nije poznata, ali se pretpostavlja da će biti oko 72.000 eura, koliko koštaju konkurentski modeli (Mercedes-Benz GLE i BMW X6).

Naslovnica Mozaik