Scena Mozaik

u travnju 7046 registracija

Prodaja novih automobila i dalje raste, negativna kampanja oko dizelaša utječe i na hrvatsko tržište

u travnju 7046 registracija

Od siječnja do travnja ove godine na hrvatskom tržištu automobila prodano je 20.885 novih vozila, što je 21,7 posto više nego u istom razdoblju lani.

Naime, u prva četiri mjeseca prošle godine registrirano je 17.156 novih automobila, što predstavlja razliku od 3729 primjeraka u korist prva četiri mjeseca 2018. godine. Što se tiče samog travnja tu je razlika nešto manja jer je u ovogodišnjem travnju prodano 7046 novih vozila ili 766 primjeraka više nego u istom mjesecu prošle godine, što predstavlja povećanje od 11,2 posto.

Skok ovogodišnje prodaje leži u činjenici da se ljudi sve više odlučuju za kupovinu novog automobila s obzirom na to da je prosječna starost vozila na našim prometnicama dostigla gotovo punih 14 godina, ali i zbog nešto manjih trošarina koje su uvedene početkom ove godine.

Ipak, ako se usporede prva tri mjeseca ove godine kada je porast u odnosu na isto razdoblje lani bio 27,1 posto, te ovogodišnja prva četiri mjeseca gdje je povećanje u odnosu na prošlu godinu 21,7 posto očito je da su se kupci s početka godine malo ispucali.

Međutim, i dalje ostaje flotna prodaja koja diže prosjek kupljenih novih automobila, naročito rent-a-car tvrtki koje obnavljaju svoj vozni park za predstojeću turističku sezonu. Ovaj trend će potrajati još tijekom svibnja i lipnja, te eventualno dijelom srpnja, a nakon toga će doći do laganog pada broja registracija, što je jasno svakom laiku.

Ako gledamo prodaju u prva četiri mjeseca ove godine po markama onda je na našem tržištu i dalje najsnažniji brend Volkswagen koji je plasirao ukupno 2649 novih vozila, što predstavlja 12,68 posto tržišnog udjela.

Odmah iza njega na drugo mjesto je skočio Opel s 2339 novih registracija (11,20 posto) preskočivši Škodu koja je kliznula na treće mjesto s 2109 prodanih novih primjeraka (10,10 posto). Na četvrtom i petom mjestu su Renault i Suzuki koji su prodali 2014, odnosno 1503 nova automobila, što je tržišni udio od 9,64, odnosno 7,20 posto.

Suzukijev uspjeh je tim veći što se za ovu japansku marku odlučuju pretežito fizičke osobe. Među preostalih deset najuspješnijih još su Peugeot (1099), Hyundai (1025), Toyota (978), Ford (847) i Dacia (839 prodanih novih vozila).

Po pitanju rezultata u samom travnju ove godine najveću prodaju zabilježio je Renault s 894 nove registracije ili 12,69 posto tržišnog udjela, pri čemu velik dio čini flotna prodaja. Drugi po uspješnosti u travnju je Opel koji je zabilježio 877 novih registracija ili 12,45 posto tržišnog udjela, dok je treći Volkswagen s 871 prodanim primjerkom (12,36 posto).

Škoda je na četvrtom mjestu s 570 prodanih novih automobila (8,09 posto), dok je peti Peugeot s 457 zabilježenih registracija (6,49 posto). Među deset najuspješnijih u ovogodišnjem travnju su Toyota na šestom mjestu s 454 prodana nova automobila, dok je Suzuki sedmi s 445 zabilježenih registracija.

Preostala tri mjesta među deset najboljih u travnju pripala su Hyundaiju (304), Daciji (301) i Mercedesu, kao jedinom članu iz premium segmenta koji je imao 216 novih registracija.

U prva četiri mjeseca ove godine najprodavaniji model je Škoda Octavia s 1251 novoregistriranim primjerkom, što je tržišni udio od 5,99 posto, dok je Renault Clio drugi s 1089 prodanih novih vozila ili 5,21 posto tržišnog udjela.

Na trećem mjestu je Opel Astra sa 699 primjeraka (3,35 posto), dok četvrto i peto mjesto dijele Suzuki Vitara i Volkswagen Golf koji su zabilježili po 695 novih registracija (3,33 posto). Od šestog do desetog mjesta poredali su se Opel Corsa (594), Volkswagen Polo (587), Suzuki SX4 S-Cross (459), Ford Focus (442) i Dacia Duster (431).

U samom travnju najprodavaniji model je bio Renault Clio koji je našao put do 639 novih kupaca, što predstavlja tržišni udio od 9,07 posto. Na drugom mjestu je još jedan mali gradski automobil, Opel Corsa s 343 prodana primjeraka (4,87 posto), dok je treća Škoda Octavia s 316 novih registracija (4,48 posto).

Dacia Duster je travanj završila na četvrtom mjestu s 216 prodanih novih automobila (3,07 posto), dok je peti Volkswagen Polo s 214 novih registracija (3,04 posto).

Među deset najboljih u travnju još su Toyota Yaris na šestome mjestu s 210 novih registracija, dok je Suzuki Vitara prodala samo jedan automobil manje (209) i nalazi se na sedmom mjestu. Od osmog do desetog mjesta su Volkswagen Golf (169), Hyundai i20 (165) i Nissan Qashqai (158 komada).

Kad je u pitanju prodaja po regijama i županijama vrh uvjerljivo i dalje drži Zagrebačka regija sa 6617 prodanih novih primjerka, što predstavlja nešto manje od jedne trećine tržišnog udjela (31,68 posto).

Na drugome mjestu je Požeško-slavonska županija s 2172 nove registracije (10,40 posto) zahvaljujući u prvom redu flotnoj prodaji za potrebe rent-a-car tvrtki, dok je treća Istarska županija s 1662 prodana nova automobila (7,96 posto).

Primorsko-goranska županija je kliznula na četvrtu poziciju s 1534 zabilježene nove registracije (7,34 posto), dok je Splitsko-dalmatinska županija pala na peto mjesto s tek 1490 prodanih novih automobila (7,13 posto). Ovako slab rejting Splitsko-dalmatinska županija nije imala odavno, jer je stalno bila među tri, četiri najbolje regije.

Dvije daleko najgore županije po prodaji su kao i uvijek Virovitičko-podravska i Ličko-senjska županija. U Virovitičko-podravskoj prodano je tek 113 novih automobila, što je 0,54 posto tržišnog udjela, dok je još lošija Ličko-senjska županija gdje je u prva četiri mjeseca registrirano samo 70 novih automobila (0,34 posto tržišnog udjela).

Pada broj dizelaša

Već četvrti mjesec za redom, doduše minimalno, pada postotak automobila s dizelskim motorima koji se prodaju na našem tržištu. To samo govori koliko loše negativna kampanja oko dizelaša utječe i na hrvatsko tržište. Tako je udio benzinaca porastao na 54,1 posto, odnosno ukupan broj prodanih novih vozila s benzinskim motorom je dosegnuo brojku od 11.307 primjeraka.

Dizelaši su na 9171 komadu ili 43,9 posto. Ostatak čine hibridi s udjelom od 1,3 posto (272 primjerka), vozila s plinskom instalacijom 0,6 posto (129 vozila) i električna vozila sa šest registracija, jednom više nego u prethodnom mjesecu, drže manje od 0,1 posto tržišnog udjela.

Mercedesu travanj u premium klasi

U premium segmentu, među njemačkim “svetim trojstvom” u travnju je došlo do naglog preokreta tako da je najprodavaniji brend bio Mercedes sa 216 novoregistriranih vozila (3,07 posto), dok je BMW bio drugi s 211 prodanih novih vozila (2,99 posto). Ovog puta najlošiji je bio Audi koji je u travnju zabilježio 187 novih registracija (2,65 posto).

Međutim, u ukupnom poretku Audi je i dalje vodeći u premium segmentu s ukupno 673 prodana nova primjerka (2,85 posto) u prva četiri mjeseca ove godine, te se nalazi na 12. mjestu ukupne tablice. BMW je u prva četiri mjeseca prodao ukupno 596 komada, čime se pozicionirao na 13. mjesto ukupne ljestvice.

Trenutno najlošiji među premium brendovima na ukupnoj tablici je Mercedes, koji je u prva četiri mjeseca registrirao 466 novih primjeraka (2,23 posto), čime drži 18. mjesto.

Naslovnica Mozaik