Scena Mozaik

SUZUKI SX4 S-CROSS 1.0 BOOSTERJET GL+

Komforan, prostran i praktičan obiteljski crossover povoljne cijene

SUZUKI SX4 S-CROSS 1.0 BOOSTERJET GL+

Prva generacija Suzukijeva modela SX4 S-Cross nikako se nije mogla pohvaliti izgledom, naročito maskom hladnjaka, tako da se na prvu ruku činila bezličnom konfekcijom.

Međutim, izvlačila ga je činjenica da je riječ o komfornom, prostranom i praktičnom automobilu povoljne cijene, a uz to lagano povišenom i s imidžom japanske kvalitete i pouzdanosti. 

S redizajnom krajem 2016. godine stigle su pozitivne promjene, i to u najvažnijim segmentima – u dizajnu i tehnologiji. Najveće promjene doživio je prednji dio vozila, s obzirom da potencijalni kupci u prvom redu, a zatim i javnost, nisu prihvatili prethodni dizajn.

S novom maskom automobil djeluje bitno moćnije, atraktivnije i efektnije. I, što je najvažnije, sada na cesti ne ostaje neprimijećen. Agresivan izgled prednjeg dijela, s rešetkom hladnjaka bogato presvučenom kromom, velikim branikom i izražajnim diodnim svjetlima, jedan je od najupečatljivijih u klasi.

Uz dominantnu masku ističu se sportske linije koje se protežu sve do stražnjeg kraja automobila s novim LED svjetlima. Istodobno Suzukijev crossover je i dalje ostao lagan, upravljiv i pregledan za svakodnevnu vožnju. Uz to, ubačeni su i veći naplatci od 16 i 17 cola.

Dimenzijama je kompaktni crossover ostao isti, ali mu je zato povećana visina podnice od tla za 1,5 centimetara, tako da se sa S-Crossom s pogonom na sve kotače može bez problema upustiti u off-road avanture. Prije je udaljenost od tla bila 17, a sada je 18,5 centimetara.

Unutrašnjost je zadržala neupitnu prostranost uz prtljažnik osnovnog obujma 430 litara. Preklapanjem stražnjih sjedala, koji su djeljivi u omjeru 60:40, dobiva se prtljažni prostor obujma 1269 litara.

U drugom po redu GL+ paketu, za 16.875 eura dobivaju se 17-colni aluminijski naplatci, diodna svjetla, kromirane površine, zaštita rubova karoserije, zatamnjena stražnja stakla...

Ipak, najveći novitet krije se ispod prednje haube gdje je smješten 3-cilindarski 1.0-litreni turbobenzinski motor BoosterJet od 112 KS i s okretnim momentom od 170 Nm između 2000 i 3500 “điri”, koji je postao najtraženiji u modelu SX4 S-Cross.

Veliku ulogu pritom igra i cijena jer jednako opremljen S-Cross s turbodizelašem od 120 KS skuplji je čitavih 26.600 kuna. Ne treba trošiti puno riječi i uvjeravati javnost kako se radi o stvarno dobrom motoru, u automobilu teškom tek 1090 kilograma (najlakši u ovoj klasi), simpatično poletnom i istodobno prilično štedljivom.

Upravo mala težina ključ je dobrih performansi i povoljne potrošnje. Prosječna potrošnja prema tvorničkim podacima mu je 5,0 l/100 km; bila bi možda i manja da turbobenzinac nije uparen sa solidnim 5-stupanjskim ručnim mjenjačem.

Da mu je samo stupanj više, budući da je Suzuki jedan od rijetkih proizvođača koji turbomotor jači od 100 KS još uvijek kombinirana s mjenjačem s pet stupnjeva, to bi se itekako osjetilo na potrošnji.

Premda ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11 sekundi izgleda donekle sporo, to u stvarnosti nije tako. Čak se u pojedinim trenucima čovjek zapita zar Suzukijev crossover raspolaže sa samo 112 KS, te da se čini da je to više nego što piše na papiru.

U kombinaciji s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem 3-cilindarski motor postiže maksimalnu brzinu od 180 km/h. Mali benzinac je vrlo živahan te traži da ga se vrti na višim okretajima, što iziskuje nešto povećanu potrošnju, naročito ako ga se tjera do krajnjih granica.

Već u osnovnom, GL paketu, ima dosta opreme, koji, naravno, sadrži ručnu klimu, sedam zračnih jastuka, ABS i ESP, tempomat, prednje i stražnje električne podizače prozora, daljinsko središnje zaključavanje, radio s bluetoothom, električno podesive vanjske retrovizore...

Već sljedeći paket opreme GL+ kojim je bio opremljen testni model ima i multimediju i još mnogo dodatnih detalja.

Testni model s malim turbobenzincem od 112 KS, ručnim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa, prednjim pogonom, te paketom opreme GL+ košta 16.875 eura, a s metalik bojom 17.265 eura, pa ne čudi što je S-Cross u prvom kvartalu ove godine na petom mjestu po prodaji privatnim kupcima.

Tehničke karakteristike

Motor: 3-cilindarski, turbobenzinski, 12V

Obujam: 998 ccm

Snaga: 112 KS pri 5500/min

Okretni moment: 170 Nm pri 2000-3500/min

Mjenjač: ručni, 5 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4300 x 1785 x 1580 mm

Međuosovinski razmak: 2600 mm

Prtljažnik: 430/1269 l

Ubrzanje: 11 s

Najveća brzina: 180 km/h

Potrošnja: 4,6/5,0/5,7 l/100 km

Cijena: testni model: 16.875 eura, s doplatama 17.265 eura

Naslovnica Mozaik