Scena Mozaik

FITNESS INSTRUKTORICA

Ova splitska superžena ima šestero djece i radi u dvije smjene, ali sve stigne s osmjehom: 'Sve se može kad se hoće, od kukanja nema ništa!'

FITNESS INSTRUKTORICA
Velika i sretna sportska obitelj
Velika i sretna sportska obitelj

Država umire, sve je manji prirodni prirast, a mlade obitelj bježe glavom bez obzira iz Hrvatske. No, to ne vrijedi za obitelj trenerice fitnessa Tanje (37) i trenera brazilskog jiu jitsua Danka Uglešića (37). Tanja je nedavno rodila svoje šesto dijete, malu Martu (pet mjeseci), a prije toga Nikolu (2 godine), Marka (šest godina), Petru (7 godina), Klaru (9 godina) i Mariju (10 godina).

Ta velika obitelj živi u Splitu sa šestero djece u podstanarskom stanu, Tanja radi u dvije smjene, gdje uči i vježba žene kako se pravilno kretati, vježbati i uživati u sportskom stilu življenja. Prijateljice je od milja zovu "super žena", a ona svojim primjerom pokazuje da u poslu koji volite ništa nije teško ni neizvedivo.

- Sve se može kad se hoće, ja i suprug kroz svaki dan prolazimo s osmijehom na licu. Ima problema, naravno, ali uvijek uz dobru volju i pozitivan stav nađe se i rješenje. Početkom tjedna sastavljamo plan obaveza i prioriteta te sve stavimo na papir: kad koje dijete ima školu, zubara, treninge i onda samo slijedimo taj plan i ne odstupamo od njega ni milimetra - kaže Tanja.

Kako vam konkretno izgleda dan?

- Dizanje u šest, zatim spremanje djece, jedno će u školu, drugo u vrtić, treće na trening, četvrto kod zubara, peto kod doktora... Sve radimo po planu na papiru i kalendaru koji redovno 'updejtam'. Potom na brzinu popijemo ja i muž kavu, on juri u školu jer predaje kao nastavnik, a ja krećem s treninzima. Nakon treninga jurim kući spremiti ručak, većinom se svi nađemo za stolom u vrijeme ručka jer ne ostavljam djecu cjeli dan u vrtiću. Potom kratko odmor, a onda prolazim zadaće s djecom. Nakon toga jurim na popodnevne treninge. Ne sjećam se kad sam 'ubila oko' popodne. Cijeli dan je do u minutu isplaniran. Zatim se vraćam uvečer i spremam, perem, peglam te pripremam dječje stvari za sutra: točno se zna tko će što obući, koje knjige nosi... Sve mora biti 'cakum pakum', kako bi funkcioniralo idući dan bez izlike ostavljanja nečega za sutra.

A vikendi?

- A vikendima ne radim, to je vrijeme samo za nas. Obiteljski budemo skupa, makar to bila samo šetnja po kvartu s djecom i ispijanje kave. Smatram da je vrlo važno imati vrijeme koje se kvalitetno provede s djecom u igri i zabavi.

Imate li neku pomoć sa strane?

- U terminima kad smo muž i ja na poslu dadilja čuva najmlađu kćer.

Kako izlazite na kraj s financijama?

- Trudimo se, muž predaje u školi i ima svoje treninge brazilskog jiu jitsua, a i ja radim, tako da možemo osigurati djeci sve što im treba. S novcima treba racionalno raspolagati, jer obiteljske i dječje potrebe znaju biti nepredvidive: djeci su potrebne knjige, odjeća, sport, proslave i prisustva rođendanima... ali na kraju je najvažnije da imaju sve što im je potrebno.

Je li muž pomaže?

- Sve kućanske poslove obavljam ja, a muž najviše vodi brigu o djeci i redovnim šetnjama. Za odgoj djece je potrebno dvoje i svaka mama zna da i oko jednog djeteta ima puno posla, a kamoli oko njih šest. Srećom, kod nas sve funkcionira.

 

Je li teško živjeti u podstanarstvu?

- Voljeli bih imati svoj stan, to svakako, ali snalazimo se i ovako te smatram da nam nije teško. Najbitnije je da se mi kao obitelj slažemo. Niti jedan stan nije tijesan ako smo sretni i zadovoljni.

Kako popraviti demografsku sliku Hrvatske?

- Teško je dati savjete drugim parovima jer svatko ima svoj životni stil, svoje navike i prioritete. Mi smo se oženili kad smo bili studenti i već smo tada govorili da želimo veću obitelj, ali nismo nikada detaljno planirali koliko veliku ili da ćemo imati šestero djece, jednostavno je išlo sve svojim tokom. Jedno, pa drugo, pa treće i evo šesto. Ja sam zadovoljna, muž je zadovoljan, a kako će drugi živjeti svoj život i hoće li imati djecu ili ne, trebalo bi isključivo ostaviti njima na izbor. Slobodni smo ljudi i sami biramo što želimo i što nas usrećuje.

Hoće li biti sedmo, osmo...?

- Nikad ne reci nikad, nismo planirali ni šesto, a sad je tu s nama.

Kakve treninge provodite?

- Provodim grupne i individualne treninge za žene s ciljem poboljšanja zdravlja, učvršćivanja tijela, smanjenja kilaže i izgradnje mišića. Većinom su to žene koje žele određene promjene a ja se smatram uspješnom trenericom kad ih 'navučem' na sport, a one postanu ovisnice o fizičkoj aktivnost.

Hrvati su sve deblja nacija, omiljena vježba im je ležanje na kauču?

- Kad tad se svi osvijeste, neki sami od sebe, a neke bolest potakne da se pokrenu. Jer vježba nije samo dobra za naš izgled i estetiku, ona je potrebna za naše zdravlje, mišiće, preveniranje bolesti...

Žene se tuže da im se nakon poroda koža ne povuče?

- Da, znam za takve slučajeve, tu je uvelike važna genetika, ali i stil života prije trudnoće i tokom trudnoće. Meni je na sreću koža jako elastična i vratila se na svoje mjesto. Vjerojatno kombinacija genetike i redovnog treninga. Nakon šestog poroda i dalje imam trbušnjake, što je pokazatelj i motivacija da je moguće, ali samo treba biti ustrajan u svom cilju. Vježba često može pomoći u zatezanju kože, ali u nekim slučajevima, nažalost, nije izvedivo pa je tada jedino rješenje estetska kirurgija.

Kad bi žene nakon što rode trebale krenuti s treninzima?

- Kod svake žene je drugačije. Ovisno o težini poroda i o tome kako se žena osjeća nakon poroda, može se odrediti vrijeme početka treniranja. U prosjeku, većina žena može aktivno krenuti s treninzima nakon dva mjeseca.

Do kojeg mjeseca trudnoće treba vježbati?

- Moje je mišljenje da bi u normalno održavanoj trudnoći žena trebala vježbati do samog kraja trudnoće ako je bila aktivna s treninzima prije trudnoće. Uz sve to potrebno je prilagoditi intenzitet vježbanja mjesecima trudnoće i osobnom osjećaju.

Što mislite o raznim dijetama u kojima ljudi žele izgubiti 5 kg u tjedan dana?

- Dijete nisu dobra ni poželjana stvar, bitna je uravnotežena prehrana i redovna tjelesna ativnost. Sve što u kratkom vremenu izgubite, u kratkom vremenu će vam se i vratiti, a da pritom ne kažem da u nekim opasnim dijetama možete s kilogramima izgubiti i zdravlje.

Kako se hranite? Na što posebno pazite?

- Hranim se normalno, uz više obroka dnevno s manjom količinom, ne pazim ni na što posebno. Kuham sebi i djeci isto, trudim se da bude raznovrsno, s dobrim udjelom bjelančevina koje su potrebne djeci za rast, kvalitenim mastima i složenim ugljikohidratima. Kad kažem da ja ne pazim na količinu unesene hrane, to ne bi trebao biti poticaj i drugima da jedu sve što stignu; ja sam jednostavno u pokretu cijeli dan, imam puno treninga i trošim se. Poruka je: kaloričnu hranu jedi jedino ako ćeš je i potrošiti.

Jeste li dojili?

- Naravno, svako dijete. Dojenje, kako kažu i istraživanja, pomaže djeci da se brže i kvalitetnije razviju, imaju bolju otpornost organizma i poslije su zdraviji. Također, bolje je i za majke da doje. Samo treba slijediti prirodu, jer me ne može nitko uvjeriti da su kašice i zamjenska mlijeka proizvedena u tvornici bolja za moje dijete od prirodnog majčina mlijeka.

Kad bi djeca trebala početi s treninzima i koju vrstu aktivnosti preporučujete za najmlađe?

- Djeca mogu početi s treninzima već od 3 godine života, a za početak je najbolje razvijati bazične motoričke sposobnosti kroz sport i igru.

Naslovnica Mozaik