Scena Mozaik

zagreb auto show

Zvijezda je Touareg, a najatraktivniji 'obični' automobil novi 508

zagreb auto show

Nakon šest dana, 15. travnja u večernjim satima, na izložbenom prostoru Zagrebačkog velesajma završen je Zagreb Auto Show, najveća manifestacija takvog tipa kod nas, koju je posjetilo oko 150.000 ljudi. 

Najveća gužva bila je u dane vikenda, kada se osjetio i najveći priljev posjetitelja, ne samo iz okolice Zagreba, nego i iz čitave Hrvatske, kao i susjednih zemalja. Ovo je bio 15. Zagreb Auto Show, ali zapravo tek drugi nakon 2008. godine, kada je gospodarska recesija na osam godina “zatvorila” ovu manifestaciju.

Na Zagreb Auto Showu predstavila su se 463 izlagača iz 34 zemlje, uz rekordne 133 premijere, među kojima su najzanimljivije bile one vezane uz nove automobile. U 14 paviljona i na 70.000 metara četvornih otvorenog prostora, izlagači su se potrudili pokazati što više, tako da su neki noviteti nakon svjetske premijere u Ženevi, najpoznatijem autosalonu ne samo u Europi nego i u svijetu, stigli u Zagreb.

U prilog toj činjenici ide i podatak da je Zagreb Auto Show član OICA-e, udruge najznačajnijih svjetskih autosalona, što mu omogućava prezentiranje premijernih vozila. Stoga nas nije iznenadila činjenica da je mjesec dana nakon ženevskog autosalona u Zagreb stigao Peugeot 508 druge generacije, zatim Citroen Berlingo, kao i Audi A6.

Međutim, fascinira podatak da je Volkswagen na izložbeni prostor Velesajma doveo novu generaciju Touarega, njihova najvećeg SUV-a, koji je svjetsku premijeru imao nedavno, 23. ožujka u Pekingu, da bi nakon dva tjedna bio predstavljen u Zagrebu.

Pozitivni pomaci u segmentu prodaje automobila i rast prodaje od 27 posto u prvom kvartalu ove godine u odnosu na lani, kao i optimizam nakon dugogodišnje krize, odrazili su se i na ovogodišnji salon na kojem je popunjenost izložbenih kapaciteta bila iskorištena do maksimuma.

Na zagrebačkom Auto Showu bilo je 85 različitih brendova automobila, motocikala i gospodarskih vozila, a prvi put i kamperi. Usprkos izvrsnoj organizaciji i sjajno uređenim izložbenim paviljonima, uz veliki broj premijera, ne možemo ne spomenuti nedolazak Rimca sa svojim električnim automobilom Concept_Two, koji je nakon Ženeve izložen u New Yorku.

Zanimljivo je da, za razliku od drugih međunarodnih autosalona, u Zagrebu nisu izostale lijepe hostese. Pritom su se isticale Splićanke i ostale dalmatinske djevojke, tako da je i u Zagrebu bilo “Nima Splita do Splita”. A što se tiče prezentacija i zvijezda zagrebačkog Auto Showa, teško je bilo izabrati model koji bi mogli proglasiti megazvijezdom.

Međutim, odlukom pomno izabranog novinarskog žirija, u konkurenciji više od 30 automobila, glavnom zvijezdom ovogodišnjeg izdanja zagrebačkog Auto Showa proglašen je Volkswagen Touareg. Nova generacija Touarega izabrana je za najatraktivniji eksponat po izboru žirija, a odluka ne čudi s obzirom na svjetsku premijeru održanu prije dva tjedna u Kini.

Titulu “Super Star”, uz atraktivnost, donijele su mu i mnogobrojne nove tehnologije. Opremljen u potpunosti digitalnim Innovision kokpitom, donosi sve danas dostupne sustave asistencije obogaćene elementima sigurnosti, ali i komfora. U ponudi su dva dizelska V6 agregata s 231 i 286 “konja”, te V6 benzinac od 340 KS. Nakon toga dolazi i moćni V8 motor s 421 KS, te potom plug-in hibrid.

Mercedes-Benz, čiji se izložbeni prostor pomalo izgubio u zajedničkom paviljonu s Citroenom i Peugeotom, predstavio je obnovljenu C-klasu (europska vicepremijera), potom coupe s četvorim vratima CLS, te najnoviju A-klasu koja je svjetsku premijeru imala u Amsterdamu pred oko 500 novinara.

Od 9. travnja pa u iduća dva tjedna u trokutu Trogir – Šibenik – Split održava se međunarodna dinamička prezentacija “baby” Mercedesa, na kojoj sudjeluje oko 500 novinara iz čitavog svijeta, osim iz SAD-a, gdje se neće ni prodavati. Treba istaknuti i Mercedes AMG GT S s 522 “konja”, čija cijena je 1,9 milijuna kuna, a koji je već bio izložen na Auto-moto salonu Slobodne Dalmacije u Splitu prošli mjesec.

Najprodavaniji premium brend u Hrvatskoj je Audi, koji je u Zagrebu izložio novu limuzinu A6, ali i A7 Sportback koji je izravni konkurent Mercedes CLS-u. Naravno, nisu se libili pokazati i sportski nabrijane modele, poput Audija RS5 ili R8 Spydera, čije se cijene kreću između 800.000 i 1,1 milijun kuna, dok su modeli RS3 i RS4 nešto jeftiniji. Kao posebna poslastica bio je dolazak marke Lamborghini i Bentley, zahvaljujući Porscheovoj podružnici u Salzburgu.

Najskuplji primjerak “razjarenog bika” bio je Aventador S sa 740 “konja” i cijenom od oko 500.000 eura, odnosno 3,75 milijuna kuna. Bently Continental GT, koji još nije izišao na prometnice, premda je rasprodan, košta nešto manje – oko 350.000 eura, ili 2,6 milijuna kuna.

Seat, koji je krenuo u SUV ofenzivu, predstavio je Atecu u FR paketu, ali i većeg crossovera Aronu koja je već neko vrijeme na našem tržištu. Seat je ovom prilikom za potencijalne kupce pripremio sajamske akcijske popuste do čak 30.000 kuna.

Zanimljivo je da sajamski popust vrijedi za sve Seatove modele na skladištu i da akcija traje do posljednjeg dana travnja. Škoda je bila jedini brend koji je predstavio jedan konceptni model, a radi se o modelu Vision X. Ovaj koncept vrlo je zanimljiv zbog činjenice da bi u budućnosti svi novi Škodini modeli bili dizajnirani na tom tragu.

Kad je u pitanju BMW, bavarski proizvođač sa znakom propelera posložio je osam različitih modela, od kojih su najatraktivniji X2 i X4. Isto tako intrigantna je bila i “sedmica”, čija je cijena oko 2,2 milijuna kuna i koji spada među najskuplje automobile na Auto Showu.

Navodno je i novi BMW serije 8 dovezen u Zagreb, u povodu 25. obljetnice postojanja glavnog uvoznika BMW-a za Hrvatsku “Tomić & Co”, koji je večer prije otvaranja ove manifestacije na prigodnoj svečanosti najavio otvaranje novih salona u Zadru i Rijeci, te širenje postojećeg u Splitu. Velika je šteta što je nezapaženo prošao BMW-ov motocikl HP4 Race, vrlo rijedak primjerak koji je proizveden u samo 750 primjeraka, a čija cijena se kreće oko 100.000 eura.

Od “običnih” automobila najveća atrakcija zagrebačkog Auto Showa zasigurno je bio Peugeot 508, koji je nakon Ženeve stigao i u Zagreb, a kojeg se također još ne može vidjeti nigdje na cesti, čak ni u Europi. Kako bi ostali konkurentni u najezdi SUV-ova, čiji je udio u prva dva mjeseca u ovoj godini na europskom tržištu iznosio čak 33 posto, Peugeot je drugu generaciju limuzine 508 uljepšao i podario joj izgled coupea s četvorim vratima.

S obzirom na interes koji su posjetitelji pokazali za ovaj francuski adut s logom lava, čini se da su dizajneri ostvarili pun pogodak. U tom paviljonu bio je i novi Citroen Berlingo, kao hrvatska premijera, kao i redizajnirani Citroen C4 Cactus.

Toyota je na Zagreb Auto Showu definitivno potvrdila da se potpuno okreće hibridima predstavivši većinu modela s hibridnim pogonom, a zvijezda njihova štanda bio je novi Lexus LS pete generacije. Luksuzna cestovna krstarica postavljena je na novoj GA-L platformi i novom LS-u donosi puno bolje vozne karakteristike u odnosu na prethodnika.

Svojom veličinom i robusnošću kočoperio se novi Land Cruiser, najbolji terenac na svijetu koji se pokazao u najtežim uvjetima. Kad već govorimo od hibridnoj tehnologiji, treba kazati kako će samo Land Cruiser i Hilux zadržati dizelske agregate.

Opel je prikazao Grandland X Ultimate i Insigniju GSi. Grandland X je nedavno predstavljen i u najsnažnijoj Ultimate verziji s 2.0-litrenim turbodizelašem od 177 “konja”.

Dio paviljona na kojem su se predstavili Renault, Dacia i Nissan bio je vjerojatno najbolje uređen prostor na kojem su novinari, a posjetitelji su mogli vidjeti novog Renault Meganea RS, francuskog sportaša s 280 “konja” koji će se prodavati po cijeni od 25.000 eura. Potpuno novi Nissan Leaf, čiji je domet povećan na 406 kilometara s jednim punjenjem, bit će čak jeftiniji od Renaulta Zoe i koštat će 265.000 kuna.

Dacia je predstavila Dustera koji je sada miljama daleko od izvornog rumunjskog terenca. Kad već spominjemo električna vozila, ne smijemo zaboraviti ni na električnu Hyundai Konu, koja s jednim punjenjem baterije može prevaliti oko 480 kilometara. Na tom štandu bili su izloženi modeli Infinitija, Forda i Hyundaija.

Od ostalih japanskih proizvođača Suzuki je izložio sve svoje modele, pa i novog Swifta Sporta koji će imati 140 KS. Vrlo zanimljiv detalj zabilježen je na otvorenom, gdje su ispred Suzukijeva paviljona bili poredani modeli Swift i Ignis, a na svakom je bilo po jedno slovo koja su spojena tvorila ime ova dva modela. Mazda je pokazala redizajniranu “šesticu” koja se izvana nije previše promijenila, ali je iznutra dobila nove elemente.

Zanimljivo je da će ovaj model u serijskoj opremi imati sve moguće sustave za sigurnost, poput adaptivnog tempomata, upozorenja na automobil u mrtvom kutu, head-up displej s informacijama, što do sada nije bio slučaj, dok će svi motori biti osvježeni kako bi zadovoljili sve strože kriterije emisije štetnih plinova po takozvanom WLTP sistemu.

Volvo, koji se u ovoj godini okitio dvjema najprestižnijim titulama – europskim i svjetskim automobilom 2018. godine, doveo je upravo ova dva “dijamanta”. Izložili su Volvo XC40 koji je ovjenčao titulom “europskog automobila 2018.”, dok je veći model XC60 osvojio prestižnu titulu “Svjetskog automobila 2018. godine”.

Novinarski izbor

Volkswagen Touareg, prema mišljenju akreditiranih novinara, proglašen je glavnom zvijezdom Zagreb Auto Showa, ovjenčavši se titulom “Super Stara”.

Za “Best buy Star” izabrana je Hyundai Kona, dok je titula “Techno Star” pripala Mercedesovoj A-klasi. “Sport Star” nagrada otišla je u Renaultove ruke, za Megane R.S., dok je električni Nissan Leaf osvojio nagradu “Eco Star”.

Naslovnica Mozaik