Scena Mozaik

PODACI ZA VELJAČU I OŽUJAK

Gledanost naših televizija: čak 700.000 Hrvata svaku večer gleda jednu stranu seriju; saznajte i koja je tv kuća najgledanija u zemlji, te popis 10 top emisija

PODACI ZA VELJAČU I OŽUJAK
Stotine tisuća prate Faruka, Rejhun, Dilaru...
Stotine tisuća prate Faruka, Rejhun, Dilaru...
Agencija za EM/Nielsen
Agencija za EM/Nielsen
Agencija za EM/Nielsen
Agencija za EM/Nielsen

Analizirali smo gledanost hrvatskih televizijskih emisija i programa u veljači i ožujku. Podatke objavljuje Agencija za elektroničke medije u suradnji s AGB Nielsenom, specijaliziranom agencijom za istraživanje gledanosti televizije.

Prema tim podacima, najgledanija televizija i dalje je Nova TV, čije emisije popunjavaju skoro cijelu listu top 10 emisija. Pa je tako među "Top 10 najgledanijih emisija u ožujku 2018. Ciljna skupina 4+" najgledanija bila hrvatska serija "Čista ljubav", čiju je najgledaniju epizodu pratilo čak 777 tisuća ljudi! Na drugom mjestu je "Dnevnik Nove TV", koji je gledalo 775 tisuća ljudi.

Na trećem mjestu te liste je show "Tvoje lice zvuči poznato", koji je gledalo 716 tisuća ljudi, dok je na četvrtom mjestu turska dramska serija "Istanbulska nevjesta", koju prati nevjerojatnih 709 tisuća ljudi. Na petom mjestu je emisija HTV-a "Plodovi zemlje" koju prati 609 tisuća gledatelja. Na toj top listi su još dvije emisije HTV-a: Dnevnik u podne na sedmom mjestu (540 tisuća gledatelja) i dugovječna emisija More (523 tisuće gledatelja), koje se našlo na osmom mjestu tablice. Ostatak tablice također zauzimaju uspješnice Nove TV - "Lud, zbunjen, normalan", "Provjereno" i "IN Magazin".

Tri emisije RTL-a

U ljestvici "Top 10 najgledanijih emisija u ožujku 2018", ali u populaciji od 18 do 49 godina šest je emisija od Nove TV (Tvoje lice zvuči poznato; Lud, zbunjen normalan; Dnevnik; Čista ljubav; Istanbulska nevjesta; film Pravednik), zatim tri od RTL-a (Boks Joshua - Parker; Boks emisija i film "Malci"), te samo jedna emisija HTV-a (Plodovi zemlje).

Što se tiče veljače, tek su dvije emisije HTV-a na listi populacije 4+. No, u veljači je primjerice "Plodove zemlje" gledalo 680 tisuća osoba, a "Dnevnik u podne" 646 tisuća osoba. Dnevniku Nove TV koji se emitira u 19.15 i u veljači je pak pratilo 833 tisuće gledatelja. Središnjeg Dnevnika HTV-a, onog u 19 sati, već dugo nema na listi 10 najgledanijih emisija.

U veljači na listi najgledanijih emisija među ciljnom skupinom od 18 do 49 godina (dakle onoj koja je i najzanimljivija oglašivačima), nalazi se samo jedna emisija HTV-a, i to prijenos lige prvaka (Real Madrid - PSG). Većinu top ljestvice zauzimaju opet emisije Nove TV, te jedna emisija RTL-a (Big Brother - tjedna emisija).

'Nevjesta' snimana po istinitoj priči

Navedimo da su u top liste uključene emisije u trajanju od minimalno 10 minuta. U top listu ne ulaze duplicirani programi, a od sadržaja koji imaju više od jedne epizode ulazi samo ona najgledanija.

U oko upada da je "Istanbulska nevjesta" toliko zanimljiva gledateljima da je u veljači na svim listama postigla rekorde. No, što je to toliko zanimljivo u toj seriji, pitaju se oni koji to ne gledaju.

- Adema razbjesni Farukova gesta za Dilaru te se povjerava Rejhan. Begum stiže u konak te je ljutita jer je Emir doznao veliku tajnu. On pobjegne, Begum se onesvijesti. Džan primijeti Emira te ga spasi i vrati u konak. Faruk mu pruži ruku zahvale.

Murat poželi bratsko druženje te izvede Osmana, Fikreta i Faruka na večeru. Bratsku idilu prekine Ademova tučnjava, no uskoro opet svi sjednu za isti stol. Esra podnese ostavku radi događaja koji je Kijmet inicirala. Adem slučajno svjedoči trenutku između Garipa i Esme, što ga razljuti - to je samo opis jedne epizode za koju se "zalijepi" skoro milijun hrvatskih građana skoro svaku večer.

"Istanbulska nevjesta2 je, kažu na Novoj, snimana prema istinitom događaju, a glavne uloge tumače Özcan Deniz, poznat hrvatskoj publici po ulogama u serijama ''Sudbina'' i ''Crna ruža'', Ozdžan Deniz te zvijezda serije ''Ponovno rođen'' Asli Enver.

Emisija koja nosi gledanost HTV-u

Jedna od emisija koja konstantno, i to već desetljećima nosi gledanost HTV-u su Plodovi zemlje, prva specijalizirana emisija za selo i poljoprivredu. Spomenimo da je televizija u Hrvatskoj pokrenuta 1956., a emisija o poljoprivredi 1958., i od tada se neprekidno emitira. Zanimljivo, dok se dobar dio emisija na HTV-u ljeti privremeno gasi, to nije slučaj i s Plodovima zemlje.

- Emisija se emitirala uživo, počela je u 10 sati i trajala 50 minuta. Sve do 1988. godine emitirala se naizmjenično s ostalim TV centrima u Jugoslaviji i išla u prosjeku jedanput mjesečno. Od 1988. emitira se svake nedjelje. Urednici: Marijan Sviben 1958. - 1962., Ružica Trauber 1962. - 1993., Ivo Lončar 1993. - 1999. i Vlatko Grgurić od 1999. do danas - navode na HRT-u.

Televiziju gledamo 10 posto više

Inače, istraživanja gledanosti provodi AGB Nielsen, a svi podaci o gledanosti TV programa dobiveni su elektronskim mjerenjem gledanosti TV programa. Podaci su reprezentativni za kompletnu populaciju Republike Hrvatske stariju od 4 godine koja živi u kućanstvu s ispravnim TV prijemnikom (populacija od 4.090.004 stanovnika). Prema podacima o gledanosti, u veljači 2018. godine smo proveli 5,1% više vremena konzumirajući TV u odnosu na veljaču prošle godine, dok prema podacima o gledanosti AGB Nielsena u ožujku 2018. godine smo proveli 9,3% više vremena konzumirajući TV u odnosu na ožujak prošle godine.

 

Gdje je nestao Dnevnik HTV-a?
Središnjeg Dnevnika već mjesecima nema među top 10 svih emisija, iako je ta informativna emisija ne tako davno bila jedan od najgledanijih programa. Imate li planove kako to popraviti, pitali smo HTV.

- Prema ljestvici najgledanijih informativnih emisija u prosječnome trajanju dužemu od deset minuta na svim televizijama u razdoblju od 1. siječnja 2018. do 27. ožujka 2018. godine, koja je dostupna temeljem podataka tvrtke AGB Nielsen, središnje izdanje Dnevnika Hrvatske radiotelevizije, koji se prikazuje na Prvome programu Hrvatske televizije (HRT – HTV 1) od 19 sati, bilo je među deset najgledanijih emisija, odnosno bio je na petome mjestu. Pratilo ga je prosječno 8,9% općega stanovništva (AMR), odnosno 362.725 gledatelja.

U istome je razdoblju podnevno izdanje Dnevnika Hrvatske radiotelevizije bilo na drugome mjestu na ljestvici najgledanijih informativnih emisija, a pratilo ga je približno 10% općega stanovništva (AMR), odnosno 404.395 gledatelja. Središnji Dnevnik Hrvatske radiotelevizije, dakle, jest među deset najgledanijih informativnih emisija, ovisno o tome koje se razdoblje promatra. Jedan mjesec, u ovomu slučaju veljača, na koji se referirate, daje podatke samo o tomu izdvojenome razdoblju, a preporuka je da se podaci o gledanosti promatraju u širemu razdoblju - kažu na HRT-u.

No, spomenimo da Nielsen u svojim top ljestvicama koje je objavila Agencija nije donijelo popis svih informativnih emisija nego svih emisija uopće, te na tom objavljenom popisu nema Dnevnika HTV-a u veljači.

HTV: Nije preporučljivo tako tumačiti našu gledanost
U rezultatima glednosti (AGB Nielsen) među Top 10 najgledanijih emisija u veljači 2018. u ciljnoj skupini 4+, samo se tri emsije HTV-a se nalaze na toj top ljestvici, dok je na ljestvici ciljne skupine 18-49 godina samo jedna emisija HTV-a. Pitali smo HRT da nam komentira te podatke.

- Obavješćujemo Vas kako je u tablicama najgledanijih emisija nabrojanih u izvješću na koje se pozivate prikazana gledanost Prvoga programa Hrvatske televizije (HRT – HTV 1) kao jednoga od vodećih programa u svim kombinacijama ciljnih skupina i dijelova dana te kako promatrati pojedinačne emisije u mjesecu kao indikaciju gledanosti cijeloga programa nije preporučljivo. Nadalje, u tablicama se prikazuje pojedinačna emitirana emisija (u nizu emitiranja istoga naslova prikazuje se onaj koji je bio najgledaniji u promatranome razdoblju), a ne prosjek za taj mjesec. Najčešće, a posebno u slučaju mlađih ciljnih skupina, veći dio tablice deset najgledanijih sadržaja zauzimaju jednokratno emitirani sportski ili filmski sadržaji. Stoga ističemo kako nije preporučljivo promatrati pojedinačne emisije kao indikaciju gledanosti cijeloga programa - kažu na HTV-u, očito nezadovoljni načinom na koji se predstavlja gledanost.

No, na Novoj TV se ne bi baš složili s HTV-om.

- Mjerodavan izvor podataka gledanosti za cijelo tržište pruža specijalizirana agencija za istraživanje gledanosti televizije AGB Nielsen Media Research. Prema podacima iz veljače, Nova TV grupa je potvrdila da je i dalje na samom vrhu televizijskog tržišta - navode nam s Nove TV.

Opaka Esma
Likovi iz 'Istanbulske' koji su osvojili Hrvatsku: Faruk je okorjeli neženja koji je pun tajni, Sureja osvaja svojom opojnom ljepotom, a Fikret nakon bratova vjenčanja završi s Ipek u koju je ludo zaljubljen. Esma je pak šefica obitelji koja svojim sinovima bira žene... Prava sapunica koja je privukla ljude najavom da se radi o "istinitoj priči"

 

Naslovnica Mozaik