Scena Mozaik

VOLKSWAGEN UP! GTI

Duh ikone u tijelu mališana: mala težina te snažni i ekonomični motor pružaju sportski osjećaj u vožnji

VOLKSWAGEN UP! GTI

Volkswagen je najmanjem modelu Up! dodao i GTI inačicu, i to nakon 42 godine, kada je daleke 1976. godine predstavljena prva generacija Golfa GTI. 

Na taj način mali Up! GTI omogućava mlađim vozačima da ostvare svoj san o sportskom automobilu, dok onima dovoljno starima pomaže da se vrate četiri desetljeća unatrag i obnove stara sjećanja na Golf “jedinicu” GTI.

Naime, Golf iz 1976. godine bio je opremljen benzincem snage 110 KS s elektroničkim ubrizgavanjem i tada je bio hit među kupcima, a danas se nudi mali Up! čiji benzinski agregat istiskuje ni manje ni više nego 115 KS.

S jasnim dimenzijama, malom težinom, snažnim i ekonomičnim motorom (potrošnja po WLTP-u: kombinirano 5,7 do 5,6 l/100 km), većom snagom na stražnjoj osovini, sportskim karakterom i tipičnim obilježjima GTI-ja (uključujući crvene linije na rešetki hladnjaka, crvene kočione čeljusti i posebno dizajnirana sjedala s određenim tkaninama), mali Up! podsjeća na slavne dane Golfa GTI.

S motorom snage 115 KS mališan hvata maksimalnih 196 km/h i pruža sportski osjećaj u vožnji, uz ručni mjenjač odličnih i kratkih prijenosnih omjera karakterističnih za jednog sportaša. Daje mu karakter kartinga, ali istodobno pruža puno udobnosti u vožnji.

Tadašnji kompakt, osim što je imao 110 “konja”, bio je težak samo 810 kilograma, a sprintao je do “stotke” za 9 sekundi i postizao maksimalnu brzinu od 182 km/h.

Vrlo je zanimljiva usporedba kompakta iz 1976. s malim Up!-om ne samo zbog snage koja je prilično slična, nego zbog i samih dimenzija. Današnji mališan iz 2018. godine dimenzijama je vrlo sličan kompaktu otprije četiri desetljeća.

Up! je dugačak 3600 mm, širok 1641 mm (s vanjskim retrovizorima) i visok 1478 mm, dok je Golf “jedinica” imao dimenzije 3705 x 1628 x 1390 mm. Dakle, Golf prve generacije bio je dulji 105 mm, 88 milimetara niži i 13 mm uži.

Kad je u pitanju pogonski agregat, Volkswagen Up! ima 1.0-litreni 3-cilindarski turbobenzinski TSI motor s direktnim ubrizgavanjem goriva snage 115 KS i okretnim momentom od 200 Nm u rasponu između 2000 i 3500 “điri”. Snaga se preko ručnog 6-stupanjskog mjenjača prenosi na prednju osovinu.

Uz najveću brzinu od 196 km/h mališan ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,8 sekundi. Pojedinosti poput turbopunjača s električnom kontrolom, modula usisnog razvodnika s integriranim hladnjakom punjenja zraka i ispušnim razvodnikom integriranim u glavu motora osiguravaju da motor bude moćan i učinkovit. Za razliku od njega, Golf GTI otprije četiri desetljeća raspolagao je okretnim momentom od 140 Nm pri čak 5000 “điri”.

Volkswagen Up! GTI pokreće značajno poboljšani skup standardnih značajki. Uz GTI oznake i ostale detalje, dodatne značajke uključuju radiosustav, šest zvučnika, USB sučelje (Njemačka), klima-uređaj, grijana sjedala, električno podesiva i grijana ogledala, prednja svjetla za maglu sa statičnim kretnjama svjetla i sportski karakter.

Up! GTI je dostupan kao standard u “čistom bijelom” s dvoja vrata (četiri vrata dostupna kao opcija). Ostale značajke dostupne su kao opcija: panoramski krovni krov, “pogonski paket plus”, koji obuhvaća funkciju kočenja u slučaju nužde u gradu, automatsko upravljanje prednjim svjetlima s funkcijom Leaving Home and Coming Home, tempomat i senzor za kišu...

Cijena Volkswagenova modela UP! u Njemačkoj je 16.975 eura. A ne bi bilo loše u garaži imati mali Up! GTI usporedo sa starim, četiri desetljeća starim Golfom GTI. 

Naslovnica Mozaik