Scena Mozaik

MERCEDES-BENZ A-KLASA

Najmoderniji i najnapredniji kompaktni automobil s nizom tehnoloških noviteta, sigurnosnih sustava preuzetih iz S-klase te potpuno novih motora

MERCEDES-BENZ A-KLASA

Mercedes-Benz je u Amsterdamu pred oko 500 novinara iz čitavog svijeta održao svjetsku premijeru četvrte generacije A-klase, najsuvremenijeg i najvećeg ovogodišnjeg noviteta njemačkog proizvođača s logom trokrake zvijezde.

Mogli bismo kazati na osnovi svega viđenog da je to jedan od najjačih svjetskih noviteta, ali ne samo u kompaktnoj klasi, nego i šire. Kakav je publicitet i prioritet dan ovom istinskom događaju, dovoljno govori činjenica da je novu generaciju A-klase predstavio sam generalni direktor Daimlera Dieter Zetche.

Najmanji model iz Stuttgarta u potpunosti ponovno definira moderni luksuz u kompaktnoj klasi te unosi dizajnersku revoluciju u unutrašnjost.

Nova generacija A-klase, između ostalog, opremljena je umjetnom inteligencijom s mogućnošću učenja i prilagođavanja zahvaljujući potpuno novom multimedijskom sustavu MBUX – Mercedes-Benz User Experience, kao i inteligentnoj glasovnoj kontroli s uporabom prirodnoga govora i aktiviranja izrazom „Hej Mercedes“.

Sustav MBUX prelazi u novu eru Mercedesove me povezivosti. Jedinstvena značajka ovog sustava je njegova mogućnost da uči zahvaljujući umjetnoj inteligenciji. MBUX se može individualizirati i prilagođavati korisniku čime se stvara emocionalna veza između vozača, putnika i vozila.

Vozilo je vizualno produženo većim međuosovinskim razmakom i karakterističnom bočnom linijom. Poklopac motora se više spušta u odnosu na prethodnika, čime se naglašava dinamični prednji kraj. Veći lukovi kotača za dimenzije između 16 i 19 cola ističu sportski karakter A-klase te zbog njih niže leži na cesti.

Uz koeficijent otpora zraka od 0,25 Cd nova A-klasa je lider u ovom segmentu. Prvi put u kompaktnoj klasi Mercedes koristi dvodijelni AIRPANEL, sustav zaklopki iza prednje maske koji ovisno o potrebama hlađenja otvara. U otvoru za zrak ispod registarske pločice nalazi se dodatni sustav zaklopki, što dodatno poboljšava performanse sustava.

Unutrašnjost nove A-klase potpuno je redefinirana s njezinim modernim i avangardnim izgledom. Jedinstvena unutrašnja arhitektura posebno je oblikovana avangardnim dizajnom prednje ploče. Prvi put je uklonjen pokrov iznad instrumenata, a zahvaljujući tome glavno tijelo prednje ploče izdužuje se u obliku krila od jednih do drugih vrata.

Široki zaslon je u potpunosti samostojeći, a dodatno istaknuta značajka su ventilacijski otvori sa sportskim izgledom turbine. Potpuno samostojeći zaslon dostupan je u tri inačice: s dva 7-inčna zaslona (17,78 cm), s jednim 7-inčnim i jednim 10,25-inčnim zaslonom (26 cm) i s dva 10,25 inčna zaslona.

Osim toga, na zahtjev i prvi put u ovoj seriji modela za prednja sjedala dostupno je ne samo grijanje, nego i klimatizacija sjedala, kao i Multicontour seat paket s funkcijom masaže. Tiha vožnja bez vibracija glavni je faktor koji utječe na dojam vožnje odraslog premium automobila kojim se ističe A-klasa. Osim učinkovite izolacije ovjesa od karoserije vozila i aeroakustičkih mjera, sama školjka igra odlučujuću ulogu.

Za prodaju koja starta početkom ljeta u ponudi će biti tri potpuno nova motora, dva 4-cilindarska turbobenzinca i jedan turbodizelaš. Slabiji 1.4-litreni turbobenzinac, koji je potpuni novitet, A 200 raspolaže sa 163 KS i okretnim momentom od 250 Nm pri 1620 „điri“.

Bit će uparen s automatskim 7G-DTC mjenjačem s dvostrukom spojkom ili 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Osim toga, ovaj motor je opremljen sustavom za isključivanje dvaju cilindara pri nižim okretajima. Prosječna potrošnja mu je 5,1 l/100 km s automatikom, odnosno 5,6 l/100 km s ručnim mjenjačem. Do „stotke“ ubrzava za 8,0, odnosno 8,2 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 225 km/h.

Poviše njega je 2.0-litreni model A 250 s turbobenzincem od 224 KS i okretnim momentom od 350 Nm pri 1800 „điri“ koji će biti u kombinaciji sa 7G-DTC automatskim mjenjačem. Maksimalna brzina mu je 250 km/h, a od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,2 sekunde uz prosječnu potrošnju od 6,0 l/100 km.

Jedini turbodizelaš zasada će biti 1.5-litreni A 180 d sa 116 „konja“ i 260 Nm okretnog momenta između 1750 i 2500 „điri“ uparen sa 7G-DTC mjenjačem. On je najštedljiviji s prosjekom od 4,1 l/100 km. Za ubrzanje s mjesta do 100 km/h mu treba 10,5 sekundi, a postiže maksimalnu brzinu od 202 km/h. Spremnik goriva ima standardno kapacitet od 45 litara, a opcijski je dostupan sa spremnikom od 51 litru.

Ovisno o opremi, nova A-klasa će u opcijskom dijelu dolaziti i s pogonom na sve kotače (4MATIC) i potpuno promjenjivom raspodjelom okretnog momenta. Ovaj sportski pogon na sve kotače dodatno je poboljšan te sada pruža više užitka u vožnji i učinkovitiji je. Upotrebom Dynamic Select prekidača vozač može više nego prije utjecati na značajke 4MATIC sustava.

Cijena nove A-klase za sada još uvijek nije poznata.

Veće dimenzije

Nova A-klasa osim što je mladenačka i dinamična kao nikada prije, sada je odrasla i puno je udobnija. Narasla je u svim smjerovima s dimenzijama 4419 x 1796 x 1440 mm uz povećani međuosovinski razmak od 30 milimetara (2729 mm).

Time je dobila prostraniju unutrašnjost i veći prtljažnik koji sada broji 370 litara (29 litara više nego kod prethodnika). Zahvaljujući stražnjim svjetlima iz dva dijela otvor prtljažnika je 20 cm širi nego prije, a pod prtljažnika je 11,5 centimetara duži.

Poluautonomna vožnja

Četvrta generacija A-klase se prvi put može voziti poluautonomno zahvaljujući i sigurnosnim standardima koji su preuzeti iz S-klase, poznatijeg kao Genšera.

Active Distance Assist Distronic i Active Steering Assist još više podržavaju vozača u održavanju sigurne udaljenosti kod upravljana, a sada se i brzina automatski namješta u zavojima, križanjima i kružnim tokovima.

Sustav Pre-Safe Plus primjerice može prepoznati neminovni stražnji udar, a ako opasnost ne nestane, sustav također može aktivirati kočnice vozila kada ono miruje, čime se umanjuje rizik od ozljeda, smanjenjem trzaja prema naprijed uzrokovanog stražnjim udarom.

 

Naslovnica Mozaik