Scena Mozaik

SUZUKI IGNIS 1.2 GL+ AC 2WD

Djeluje puno ozbiljniji od konkurencije, a oduševljava prostranom unutrašnjošću, solidnim prtljažnikom, te živahnim i štedljivim benzincem

SUZUKI IGNIS 1.2 GL+ AC 2WD

Da Suzukijev najmanji crossover Ignis nije samo simpatični vragolan, dokaz je i najnovija, posebna nagrada Žirija hrvatskih automobilskih novinara u okviru izbora HR auta 2018., kad su mu dodijelili posebno priznanje za najbolji crossover/SUV A i B segmenta.

Sa starim Ignisom koji se prestao proizvoditi 2008. godine, a koji je na tržištu bio osam godina, novi Ignis osim imena nema nikakvih drugih dodirnih točaka. Mini SUV je dužinom od 3,70 metara pozicioniran između najmanjeg modela Celerija i Swifta, te je pravo osvježenje u Suzukijevoj gami.

Od povišenog, simpatično kutijastog izgleda, preko prostrane unutrašnjosti, niza tehnoloških noviteta i jedinog benzinca snage 90 KS koji čupa kao da ima više “konja” nego što piše na papiru, pa do više nego poštene cijene koja za osnovni model iznosi 10.955 eura. Odlično se uklapa i nadopunjuje u ponudu ispod dva veća Suzukijeva crossovera, megapopularne Vitare i obiteljski orijentiranog SX4 S-Crossa.

Mališan se odlikuje sjajnom preglednošću, prostranom kabinom i prtljažnim prostorom, kao i osjećajem povjerenja čak i na teškim terenima. Iako ne sliči ni na jedan drugi model, iz svakog njegova detalja jasno je kako se radi o Suzukiju. Razigranost vanjskog izgleda nastavlja se i u unutrašnjosti.

Linije su jednostavne i čiste, instrumenti pregledni, a središnje mjesto zauzima veliki ekran osjetljiv na dodir. Ispod njega zanimljivo su oblikovane komande klima-uređaja u obliku valjka. Unutrašnjost je izrađena u dvije boje plastike.

Simpatična i funkcionalna izvedba malog SUV-a, odnosno crossovera mini segmenta, duga je 370 cm, široka 169 cm i visoka 159,5 cm uz međuosovinski razmak od 243,5 centimetara. Visok gotovo kao Vitara, koji je Suzukijev daleko najprodavaniji model, te solidno širok, mališan pruža iznenađujuće puno komfora u unutrašnjosti za jedan automobil iz A-segmenta.

Sve to zaokruženo je više nego solidnim prtljažnikom, čiji obujam varira ovisno o tome radi li se o inačici s prednjim ili pogonom na sve kotače. Kad je u pitanju prednji pogon, onda mali Ignis nudi prtljažnik osnovnog obujma 267 litara, koji se preklapanjem naslona stražnjih sjedala može povećati na 1097 litara.

Ignis ima na raspolaganju samo jedan motor, moderni 4-cilindarski 1.2-litreni benzinac Dualjet, koji je od ranije poznat iz novog Balena, te razvija 90 KS uz najveći okretni moment od 120 Nm pri 4400 “điri”. Serijski dolazi s 5-stupanjskim dobro proračunatim ručnim mjenjačem, a šteta je što nema i šestu brzinu radi uštede goriva i manje buke na autocesti.

Suzukijev mini SUV-a sa srednjim paketom opreme GL+AAC, prednjim pogonom i 1.2-litrenim DualJet benzincem snage 90 KS, koje istiskuje pri 6000 “điri”, odmah u startu iznenađuje živošću kojom se odaziva na pritisak papučice gasa. Pri svakom startu na semaforu konkurenciju ostavlja iza sebe, ugodno iznenađujući ubrzanjem od 0 do 100 km, koje na papiru iznosi 12,2 sekunde, ali u stvarnosti se to čini puno bržim.

Razlog ovakvog ubrzanja leži u maloj težini novog Ignisa, koji sa srednjim paketom opreme ne prelazi masu od 900 kilograma. Što se tiče potrošnje, ona nije daleko od deklarirane, osobito ako se ne vozi “na nož”. Jedina primjedba u svemu tome ide na mali spremnik goriva, koji je kapaciteta samo 32 litre.

Ovako opremljen Ignis, dakle s benzincem od 90 KS, srednjim paketom opreme i ručnim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa, te prednjim pogonom košta 12.030 eura, što je više nego dobra cijena.

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, benzinski, 12V
Obujam: 1242 ccm
Snaga: 90 KS pri 6000/min
Okretni moment: 120 Nm pri 4400/min
Mjenjač: ručni, pet brzina
Pogon: prednji
Dimenzije: 3700 x 1690 x 1595 mm
Međuosovinski razmak: 2435 mm
Prtljažnik: 267/1097 l
Ubrzanje: 12,2 s
Najveća brzina: 170 km/h
Potrošnja: 4,1/4,6/5,5 l/100 km
Cijena: 12.030 eura

Naslovnica Mozaik