Scena Mozaik

opel insignia grand sport

Njemačka limuzina izgledom, izradom i kvalitetom primakla se premium segmentu, a motori su snažniji i štedljiviji

opel insignia grand sport

Druga generacija Opelove limuzine Insignije Grand Sport napredovala je u svim elementima, a posebno u dizajnerskom smislu zahvaljujući coupeovskoj liniji čime je postala svojevrstan izazivač konkurenciji iz premium segmenta. 

Nastala na konceptu Monza koji je predstavljen 2013. u Frankfurtu nova Insignia opremljena je vrhunskom tehnologijom na potpuno novoj platformi s devet centimetara većim međuosovinskim razmakom. Nova generacija njemačke limuzine s logom munje lakša je punih 175 kilograma (karavan čak 200 kg), a dobila je i novi 1.5-litreni turbobenzinski motor s dvije izlazne snage od 140 i 165 KS.

Dok je međuosovinski razmak posve nove arhitekture narastao 92 mm, prednji i stražnji prevjes znatno su smanjeni, a trag kotača proširen 11 mm. To Insigniji Grand Sport daje proporcije koje su primjerenije automobilima s pogonom na stražnje kotače iz viših klasa. Uz 29 mm nižu spuštajuću liniju krova, s istaknutom rešetkom s tankim prednjim svjetlima i elegantnom siluetom podsjeća na četverovratni coupe.

Novi Grand Sport izgleda elegantno, a krasi ga vrhunski koeficijent otpora zraka od 0,26, po kojem je jedan od najaerodinamičnijih vozila u klasi. Zapremnina prtljažnika Insignije Grand Sport od 490 do 1450 litara prilično je impresivan, dok novi Sports Tourer nudi maksimalno 1665 litara, što je preko 130 litara više od prošlog modela.

Nova generacija Insignije ima niz sigurnosnih sustava koji su poboljšani u odnosu na prethodnika, a neki su potpuno novi. Tako je adaptivni tempomat koji je do sada radio uz pomoć prednje kamere sada unaprijeđen s radarskim sustavom. Sada je uz pomoć rada zaustavljanje u slučaju opasnosti od sudara povećano do brzine od 80 km/h.

Dodatni sustavi pomoći vozaču još su projekcijski head-up displej s podacima o brzini, navigaciji, prometnim znakovima, ograničenjima, potom kamera koja pokriva 360 stupnjeva, pomoć u održavanju voznog traka s automatskom korekcijom upravljanja, upozorenje na objekte s lijeve i desne strane Insignije...

Naravno, tu su čuvena Opelova LED Matrix svjetla koja se sada sastoje od 16 segmenata (u Astri je osam segmenata), dakle ukupno 32. Centralni sustav prepoznaje intenzitet svjetla iz suprotnog pravca i smanjuje jakost svjetlosti.

Flex-Ride podvozje je već od ranije poznato, ali je softverski potpuno drukčije podešeno tako da režim rada, osim u Standardu, dakle u Touru i Sportu vozač može dodatno podešavati. Novi je i ovjes tako da Insignia ima multilink na prednjoj i stražnjoj osovini. AGR certificirana sjedala su unaprijeđena tako da vozačevo sjedalo osim grijanja ima mogućnost ventiliranja. Novitet je i bežično punjenje mobitela što u posljednje vrijeme u svoju ponudu uvodi sve više proizvođača.

Ponuda motora nove Insignije sastoji se od 1.5-litrenog potpuno novog benzinca s dvije izlazne snage od 140 i 165 „konja“, te 2.0-litrenog „turbaka“ od 260 KS i 400 Nm okretnog momenta između 3000 i 4000 „điri“.

Ovaj benzinac dolazi u kombinaciji sa 8-stupanjskim automatskim mjenjačem s pogonom na sve kotače s vektorskom raspodjelom okretnog momenta. Ovdje se napušta princip Haldex spojke, a zamjena stiže u obliku dviju spojki tzv. Twinster koji daje dodatni okretni moment pojedinom stražnjem kotaču.

Što se tiče dizelaša tu je poznati 1.6-litreni Tubro D koji istiskuje 110, odnosno 136 konjskih snaga, a uparen je s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. Najsnažniji je 2.0-litreni turbodizelaš od 170 „konja“. Zanimljivo je da 1.5-litreni turbobenzinci, kao i 1.6-litreni turbodizelaši imaju manju potrošnju goriva od 3 do 10 posto u odnosu na prethodnu generaciju.

Prodaja nove Insignije je startala, a osnovni model sa 1.6-litrenim turbodizelašem od 110 KS košta 183.900 kuna, a od opreme nema aluminijske felge. Jači dizelaš od 136 KS košta oko 200.000 kuna, ali ima 17-colne alu naplatke. Cijena najsnažnijeg 2.0-litrenog dizelaša sa paketom opreme Inovation plus je 249.000 kuna.

Naslovnica Mozaik