Scena Kultura

Koncertni program Splitskog ljeta

Solisti i violončelisti pokrili zbor: narušen zvuk limenih puhača u velebnom finalu 'izvukli' glasovi

Koncertni program Splitskog ljeta

Solisti, sopranistica Antonija Teskera, mezzosopranistica Terezija Kusanović, tenor Domagoj Dorotić i bas Luciano Batinić, nisu imali problema

Nakon što su u protekloj koncertnoj sezoni HNK Split u ciklusu izvedene četiri simfonije Ludwiga van Beethovena, na red je došla i njegova posljednja, Deveta simfonija u d-molu, op. 125, koja je pod vodstvom maestra Ive Lipanovića zvučno ispunila Meštrovićeve Crikvine-Kaštilac 1. kolovoza.

Simfonijske granice Beethoven je pomicao masivnošću ansambla, dužinom trajanja, a u svojoj posljednjoj simfoniji prvi put u povijesti simfonije dodao je i ljudske glasove na stihove poznate "Ode radosti" Friedricha Schillera. Impresivan je bio prizor u Kaštilcu, koji je izgledao kao da publika svojom masivnošću odmjerava snage s izvođačkim aparatom koji, osim orkestra, čine solisti i zbor.

Treća sreća

Prvi stavak, Allegro ma non troppo, započeo je nježnim i prozračnim uvodom, razvijajući se u gušći orkestralni slog u forteu, a takva dinamička gradacija nastavila se kroz cijeli stavak. Upravo su u idućim prozračnim dijelovima prvog stavka puhači trebali obogatiti piano prelijevajući fraze iz jedne u drugu skupinu instrumenata, ali su donijeli neartikulirane i interpretacijski nepromišljene glazbene cjeline. Ljepota je u detaljima koji ovdje nisu zasjali.

U drugom stavku, Scherzo, dirigent i orkestar imali su interpretacijski jasan početak, ali su zvuk ponovno narušavali limeni puhači koji nisu bili u stanju održati precizan ton. Intervencija timpana u ovom stavku bila je preglasna, time nepotrebno naglašavajući njihovu ulogu. Najuspješnije je orkestar odsvirao treći stavak, Adagio molto e cantabile, promišljeno donoseći svaku glazbenu misao s posebnom emocijom i muzikalnošću.

U velebnom finalu, Presto, najdužem stavku simfonije, posebno je zasjala sekcija violončela. Usklađenim tonom i bojom te promišljenom interpretacijom, zvučeći poput jednog instrumenta, violončela su obogatila početak posljednjeg stavka iznoseći glavnu njegovu temu. Zbor je na samom početku uključivanja imao problematičnu dikciju u kojoj se nije mogao prepoznati tekst na njemačkom jeziku, a situacija se, srećom, do kraja popravila.

Takvih problema nisu imali solisti, sopranistica Antonija Teskera, mezzosopranistica Terezija Kusanović, tenor Domagoj Dorotić i bas Luciano Batinić. Unatoč svim navedenim problemima, izvedba Beethovenove Devete simfonije svakako je obogatila koncertni program Splitskog ljeta, koji ove godine njeguje programsku i izvođačku raznovrsnost.

Naslovnica Kultura