Scena Kultura

64. splitsko ljeto

Glazba koju je obožavao Luj XIV. u Dioklecijanovim podrumima: nastup Hrvatskog baroknog ansambla oduševio Splićane

64. splitsko ljeto

Kakav je bio glazbeni ukus Luja XIV., dočarao nam je Hrvatski barokni ansambl koncertom "Plesne cipele Kralja Sunca" u Dioklecijanovim podrumima 27. srpnja.

Zahvaljujući 64. izdanju Splitskog ljeta, prekinuto je tako desetogodišnje izbivanje sa splitske scene jednog od najvažnijih domaćih ansambala specijaliziranih za povijesno obaviješteno izvođenje glazbe 17. i 18. stoljeća. Umjetničkog vodstva ovom se prigodom prihvatila flautistica Ana Benić, rodom iz Vranjica, koju prvi glazbeni počeci vežu upravo uz splitsku glazbenu školu.

Ples, koji je u vrijeme Kralja Sunca bio iznimno važan u aristokratskim krugovima, pratili smo uz razvoj poprečne flaute koja, prema riječima Ane Benić, "u sebi nosi nešto inherentno francusko, a ima veze s artikulacijom, nazalnošću, bojom i delikatnošću". Program je sadržavao zvučna imena francuskoga glazbenog baroka, poput Jean-Baptistea Lullyja, Françoisa Couperina i Marina Maraisa, ali i široj publici manje poznata, kao što su Michel Blavet, Jacques-Martin Hotteterre i Joseph Bodin de Boismortier.
 

Gromoglasni pljesak
 

Iako opis programa zvuči zanimljivo i raznoliko, nije bilo tako. Možda s razlogom neki skladatelji i(li) djela s programa nisu postigli repertoarni status, ali raspoloženje je živnulo uz suitu iz glazbene tragedije "Alkestida" Jeana-Baptistea Lullyja. Ansambl je posebno zablistao u izvedbi te šesterostavačne suite u kojoj je ostvario najbolju interpretaciju i komunikaciju, svi su članovi disali kao jedno glazbeno tijelo. Unatoč istaknutim glazbenim osobnostima koje su sastavnica Hrvatskoga baroknog ansambla, u izvedbi nekih skladbi bilo je i intonacijskih problema, naročito u stavcima "Sarabande" i "Menuet en trio" Prvog koncerta iz Kraljevskih koncerata F. Couperina.

Dinamici koncerta, doduše, pridonijela je česta promjena sastava ansambla, koji se prilagođavao zahtjevima djela. Od početnog Preludija M. Blaveta u izvedbi dviju poprečnih flauta Ane Benić i Eleonore Bišćević, do završne Prve suite iz Trija za flaute, viole i violine M. Maraisa, koju je izveo puni sastav ansambla, u kojem su uz flautistice svirali i Laura Vadjon i Ivan Jakšeković na violinama, Nika Zlatarić na violi da gambi, Stjepan Nodilo na oboi (i blok-flauti), Izidor Erazem Grafenauer na teorbi (i gitari) te Pavao Mašić za čembalom.

Unatoč svemu, publika je bila i više nego zadovoljna koncertom te je gromoglasnim pljeskom i na nogama pozdravila zagrebački ansambl. Povijesno izvođenje splitskoj je publici očito egzotično samo po sebi.

Naslovnica Kultura