Scena Kultura

FESTIVAL KOMORNE GLAZBE

Simply Brass: primjerena doza ležernosti

FESTIVAL KOMORNE GLAZBE

Članovi ansambla Simply Brass ponudili su raznovrstan i nepretenciozan program, izveden solidno / FOTO: ZLATKO SUNKO

Udruga mladih akademskih glazbenika u suradnji s Muzejom grada Splita organizator je MAG-a, međunarodnog festivala komorne glazbe, manifestacije koja danas svojom kvalitetom i značenjem nadilazi lokalne okvire.

Ovogodišnje izdanje otvorio je 28. kolovoza dobrim i dopadljivim koncertom kvintet Simply Brass. Članovi ansambla: Tomica Rukljić i Rudolf Homen (trube), Nikola Zver (rog), Alan Bošnjak (trombon) te Joe Kapliwitz (tuba) ponudili su te večeri raznovrstan i nepretenciozan program, izveden solidno, s primjerenom dozom ležernosti.

Koncert je otvoren izvedbom Sonate nepoznatog autora, pronađene u zbirci “Die Bankelsangerlieder” s kraja 17. stoljeća. Već je prva izvedba razotkrila da je riječ o potentnom i muzikalnom sastavu, koji vodi računa o ujednačenom i kompaktnom zvuku, a koji je tek ponekad tijekom koncerta bio narušen.

Holstovu Suitu br. 2, jedno od stožernih djela literature za brass kvintet, građenu iz sedam engleskih narodnih pjesama, izveli su spretno i uigrano. Manje su se dopali u nostalgičnom drugom stavku “Song Without Words”, u kojem je nedostajalo više toplijeg, nježnijeg i homogenijeg zvuka.

Blues i jazz standardi

Nadahnuto i energično izveo je ansambl skladbu “Dvije rijeke” koju je skladatelj Dalibor Grubačević napisao 2010. godine, upravo za njih. Vješto stapajući elemente narodne glazbe Međimurja i Podravine s elementima suvremenog glazbenog jezika, stvorio je dojmljivo i skladno glazbeno tkivo koje je kvintet predano i uvjerljivo donio. Manji prigovor ide na račun, za gotičku dvoranu, povremeno preglasnog fortea.

Prvi dio koncerta zaključen je lijepom izvedbom “Sea sketches” Iana McDonalda, koja je tražila tek malo više hrabrosti i preciznosti u solističkim nastupima.

U drugom dijelu koncerta glazbenici su ponudili niz blues i jazz standarda, u kojima su zasigurno i ponudili najviše te večeri. Izdvojimo sjajnu izvedbu skladbe “Swing Low, Sweet Chariot”, treću iz ciklusa “Three spirituals” Enriquea Crespa.

Za lijepo otvaranje festivala zasluženo nagrađeni pljeskom, umjetnici su uzvratili izvedbom dvaju dodataka.

MARIJO KRNIĆ

Naslovnica Kultura