Prilozi Auto moto

OPEL GRANDLAND X 1.2 T DESIGN LINE

Testirali smo: razbijač starih predrasuda

OPEL GRANDLAND X 1.2 T DESIGN LINE

Kompaktni SUV Grandland X treći je Opelov model s kojim je njemački proizvođač automobila zaokružio obitelj s faktorom X. 

Najnoviji crossover s logom munje nudi off-road izgled, povišen položaj sjedenja, dobru i sveobuhvatnu vidljivost, lagan ulazak i izlazak, te pregršt prostora za pet putnika avanturističkog duha.

Tehnološki je blizanac Peugeota 3008 koji je proglašen europskim automobilom godine 2017., što mu je velika prednost u odnosu na konkurenciju. Grandland X izvana privlači kombinacijom zanimljivog dizajna i dimenzijama tipičnim za kompaktne i srednje velike SUV-ove.

Posebno se to odnosi na visinu (više od 160 cm) te međuosovinski razmak (267,5 cm) koji je podjednako zaslužan za važan dio voznih osobina odnosno stabilnosti Grandlanda, te prostranost za putnike u njegovoj unutrašnjosti.

Oprema Design Line koju smo imali na testu, u kombinaciji s 3-cilindarskim 1,2-litrenim turbobenzincem od 130 KS i 8-stupanjskim automatskim mjenjačem, u cjeniku je smještena točno u sredini kao nadogradnja na osnovni paket Selection i nešto pristupačniji Enjoy.

U odnosu na njega on tako donosi još i dva posebna paketa, svestranosti i izgleda, koji između ostalog donose spremišni prostor u podnici prtljažnika te dodatno zatamnjena stražnja stakla i razne ukrase, kao i svjetla za maglu, dvobojni krov, stražnju kameru, senzore...

Testni primjerak imao je k tome još i nekoliko doplata (Enjoy Pack s automatskom dvozonskom klimom, EEC-om, trokrakim upravljačem, Slight and Light Pack sa senzorima za kišu, elektrokromatskim retrovizorom i High Beam Assistom, grijana sjedala, Navi 5.0 IntelliLink...) pa su i kraći boravak u ovom autu i odlazak na duži put u ovakvom Grandlandu, posebno uz kvalitetna i raskošno podesiva sjedala i prtljažnik što prima od 514 do 1652 litre uvijek vrlo ugodni.

Dobar dio zasluga za to dakako ide i na račun motorizacije. Radi se o 1,2-litrenom 3-cilindarskom turbobenzincu preuzetim iz grupacije PSA koja je prije nekog vremena kupila Opel od General Motorsa, koji raspolaže sa 130 „konja“ uz okretni moment od 230 Nm pri 1750 „điri“.

Premda se može učiniti da će relativno veliki Grandland X sa 1,2-litrenim turbobenzincem s tri cilindra često djelovati pothranjeno, odnosno da to nije dovoljno snage za model težak 1295 kilograma, uz asistenciju 8-stupanjskog automatskog mjenjača to nije slučaj. Sve dok nije pod posebnim opterećenjem, i u smislu zahtjevnog manevra i u smislu same kilaže koju prevozi u određenom trenutku.

Osim toga, 3-cilindarski turbobenzinac je dobro izoliran i općenito uglađeniji od očekivanja pa stare predrasude ipak padaju u vodu. S ovim agregatom Grandland X ubrzava od 0 do 100 km/h za 10,1 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 188 km/h.

Prosječna potrošnja mu je na testu bila oko 7,0 l/100 km što je daleko više od tvornički deklarirane koja iznosi 5,5 l/100 km/h. Na kraju jedan od Grandlandovih aduta može biti i cijena s obzirom na to da starta od 20.975 eura. Testni model bez doplata košta 25.855 eura, dok mu uz već nabrojene doplate cijena raste na 27.495 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 3-cilindarski, turbobenzinski, 12V

Obujam: 1199 ccm

Snaga: 130 KS pri 5500/min

Okretni moment: 230 Nm pri 1750/min

Mjenjač: automatski, 8 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4477 x 1856 x 1609 mm

Međuosovinski razmak: 2675 mm

Prtljažnik: 514/1652 l

Ubrzanje: 10,1 s

Najveća brzina: 188 km/h

Potrošnja: 4,9/5,5/6,4 l/100 km

Cijena: testni model 25.885 eura, s doplatama 27.495 eura

Naslovnica Auto moto