Prilozi Auto moto

TOYOTA RAV4 2.5 HYBRID AWD-i STYLE

Testirali smo: ionako sjajna vozna svojstva poboljšana su elektroničkim pogonom na sve kotače u hibridnoj verziji

TOYOTA RAV4 2.5 HYBRID AWD-i STYLE

Peta generacija Toyote RAV4 postavljena je na novoj TNGA platformi koja mu omogućava još bolja dinamička svojstva. Osim toga, novi japanski SUV i dalje kombinira odlične performanse i robusnost u kompaktnim dimenzijama. 

Što se tiče gabarita, popularni SUV nije se odveć promijenio jer mu je dužina ostala gotovo ista – 4600 mm, širi je za 10 mm (1885 m), dok je niži 10 mm (1650 mm). Najviše je profitirao međuosovinski razmak koji je povećan za 30 mm, tako da sada nudi 2690 mm između dvije osovine osiguravajući prostranu kabinu.

Niže težište za 15 mm

Istodobno i težište je spušteno za dodatnih 15 milimetara. S niskim težištem i značajno povećanom čvrstoćom karoserije, nova TNGA GA-K platforma izravno pridonosi vrhunskom upravljanju, udobnosti vožnje, prostranoj unutrašnjosti, vodećem prtljažnom prostoru u segmentu i atraktivnom dizajnu s nižom krovnom linijom, te većom udaljenošću od tla.

S paketom opreme Style, koji je pri vrhu ponude, iznad je samo Premium paket, RAV4 s bijelom karoserijom i crno lakiranim krovom uz bočne pragove i 18-colne naplatke izgleda veći od prethodnika premda se dimenzije nisu previše promijenile. Istodobno, sustav pogona na sve kotače je poboljšan kako bi se postigle što bolje vozne osobine na različitim podlogama.

Novi RAV4 dolazi isključivo s dva pogona, klasičnim benzincem obujma 2,0 litre od 175 KS i hibridnim sustavom koji se sastoji od 2,5-litrenog benzinca i elektromotora. Na našem testu ovaj put imali smo priliku voziti hibridnu verziju RAV4, ali s pogonom na sve kotače, što je vrlo bitno naglasiti jer je u ponudi i inačica s prednjim pogonom.

S elektroničkim pogonom na sve kotače (AWD-i) novi SUV raspolaže s 222 KS zahvaljujući drugom elektromotoru smještenom na stražnjoj osovini, koji daje automobilu dodatne četiri konjske snage. Okretni moment od 221 Nm između 3600 i 5200 “điri” je isti kod obje inačice. Benzinski motor s četiri cilindra i Atkinsovim ciklusom u kombinaciji s elektromotorom i pogonom na sve kotače ubrzava novi RAV4 od 0 do 100 km/h za 8,1 sekundu i postiže maksimalnu brzinu od 180 km/h.

Hibridna verzija japanskog SUV-a dolazi isključivo s CVT planetarnim mjenjačem (elektronički upravljanim kontinuiranim promjenjivim prijenosom), koji je sada puno tiši i efikasniji. Prosječna potrošnja hibrida s prednjim pogonom, prema tvorničkim podacima, je 4,5 l/100 km, što je ekvivalent emisiji CO2 od 102 g/km, a ni mi nismo na testu bili daleko od te brojke.

Nudi četiri programa vožnje (električni EV te Eco, Normal i Sport). Koncepciji štedljive vožnje, radi koje se RAV4 u načelu kupuje, u praksi najviše odgovara Eco program, koji najbolje kombinira fino usuglašen rad motora. Novi elektronički pogon na sve kotače (AWD-i) u RAV4 s hibridnim pogonom je ponovno projektiran i unaprijeđen kako bi osigurao bolju učinkovitost u izazovnim uvjetima i na skliskim površinama.

Teži oko kg s pogonom 4x4

U verziji s elektroničkim pogonom 4x4 RAV4 je teži oko 60 kilograma, a poboljšani pogon na sve kotače prebacuje do 80 posto snage i momenta na stražnju osovinu. Prohodnost na off-road uvjetima koja može mnoge iznenaditi daje i program “Trail mode”. Kotače koji vrte u prazno koče i snagu prebacuju na one u čvrstom kontaktu s tlom.

Dovoljno je uključiti tipku “Trail” i RAV4 prebacuje okretni moment s prednje na stražnju osovinu zahvaljujući straga smještenom elektromotoru. U tim trenucima snaga se s prednjih kotača prebacuje do, kako smo već naveli, čak 80 posto na stražnju osovinu. S novim RAV4 u kombinaciji s pogonom na sve kotače bez problema čovjek se može upustiti i u lakše terenske avanture.

Testni model bio je s paketom opreme Style koji donosi dvobojnu karoseriju, kao i niz drugi elemenata. To se u prvom redu odnosi na novi Toyota Safety Sense (TSS) sustav koji, među ostalim, pomaže vozaču u kritičnim situacijama. Uz upozorenje na sudar, te automatsko kočenje u nuždi, sada je tu i prepoznavanje pješaka i biciklista na prometnicama, čitanje znakova...

Efikasniji radari i kamere povećavaju spektar prostora i brzina u okviru kojih rade, uključujući i noćne uvjete. Ovako opremljen testni RAV4 košta 45.695 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, benzinski, 16 V + 2 elektromotora

Obujam: 2487 ccm

Ukupna snaga: 222 KS

Okretni moment: 221 Nm pri 3600-5200/min

Mjenjač: automatski, CVT

Pogon: na sve kotače

Dimenzije: 4600 x 1855 x 1685 mm

Međuosovinski razmak: 2690 mm

Prtljažnik: 580 l

Ubrzanje: 8,1 s

Najveća brzina: 180 km/h

Potrošnja: 4,4/4,5/4,7 l/100 km

Cijena: testni model 45.695 eura

Naslovnica Auto moto