Prilozi Auto moto

KIA SPORTAGE 1.6 CRDi EX FRESH

SUV s premium karakteristikama: najveći dobitak je novi turbodizelaš od 136 KS

KIA SPORTAGE 1.6 CRDi EX FRESH

Kijin SUV Sportage u svom četvrtom generacijskom izdanju obnovljen je i poboljšan na način da je dobio moderniji dizajn vanjštine i unutrašnjosti s novim sigurnosnim sustavima i infotainment tehnologijama, te učinkovitije motore koji ispunjavaju ekološke standarde koji još nisu ni stupili na snagu. 

Time poprima sve više premium karakteristika kojima južnokorejski proizvođač sve više teži. Uostalom, najbolji dokaz da Kia može napraviti spektakularan automobil sjajnih voznih karakteristika jest sportska limuzina coupeovskog duha Stinger.

Privlačan izgled Sportagea bio je uvijek jedna od tajni uspjeha ovog SUV-a, koji uživa veliku popularnost na tržištu. Sportage je lijepo izgledao još 2016. godine, kada je lansirana njegova četvrta generacija, tako da nije bilo potrebe za pretjeranim zahvatima na karoseriji.

Dobio je tek kromiranu traku posred prednjeg odbojnika, izražajniju masku hladnjaka i sjajnim lakom obojene otvore za zrak sprijeda. Straga je danas neizostavni difuzor i svjetlosna traka između dvaju stražnjih svjetala. Sprijeda je dotjerani Sportage najlakše prepoznati po kromiranoj letvici između svjetala za maglu ili izražajnoj masci hladnjaka.

Najveći dobitak obnovljenog Sportagea je snažnije izdanje novog 1,6-litrenog turbodizelaša sa 136 KS (u ponudi je i slabija verzija istog obujma sa 115 KS). Ovaj agregat stigao je kao zamjena za vremešni 1,7-litreni CRDi agregat, koji se odlično nosi s 1,5 tona teškom karoserijom Sportagea.

Četverocilindarski agregat uz 136 KS raspolaže okretnim momentom od 320 Nm, dostupnim već pri 2000 “điri” i uparen je s preciznim ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. U toj kombinaciji za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba mu 11,1 sekunda i postiže maksimalnu brzinu od 180 km/h.

Za savršen dojam u premium stilu nedostaje mu još samo sjajan 7-stupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom (DCT) iz Kijina proizvodnog programa, koji nimalo ne zaostaje za proslavljenim DSG-om iz Volkswagena, a stoji prihvatljivih 8000 kuna.

Izgled kabine ostao je manje-više netaknut. U unutrašnjosti se mogu primijetiti brojne manje promjene koje najavljuju pravac prema premium segmentu. Obnovljeni model dobio je novi obruč upravljača i izmijenjenu instrumentnu ploču, a kabina je sada raspoloživa u crnoj i crno-sivoj boji tapeciranja.

Promjene su doživjeli i prekidači za upravljanje s ventilacijom i klima-uređajem koji se nalaze na sredini armaturne ploče s novim obrubima prekidača koji, također, djelomično pridonose čistijem izgledu. Više od nabrojenog nije ni potrebno budući da je unutrašnjost bila besprijekorna već u originalnom izdanju iz 2016. godine.

Ne samo što je sve bilo na svom mjestu, od zaslona navigacije visoko gore između ventilacijskih otvora do okruglih prekidača klima-uređaja na središnjem grebenu, nego je i kvaliteta materijala oduševljavala, a mjesta kritikama nije ostavljala ni izrada.

Testni model bio je s najskupljim od tri ponuđena paketa opreme EX Fresh s cijenom od 31.600 eura.

U odnosu na početni paket LX Fresh, dobiva se veliki broj sigurnosnih sustava i elemenata, od upozorenja za napuštanje voznog traka, preko automatskog obaranja dugih svjetala i upozorenja na umor do prepoznavanja prometnih znakova. I poneka sitnica za lagodniji život – automatska dvozonska klima, grijanje prednjih, ali i stražnjih sjedala, zatamnjena stražnja stakla, navigacija, grijani i električno sklopivi retrovizori, krovni nosači i aluminijski naplaci od 19 cola. Sve u premium tonu.

Cijena za testni model od 31.600 eura je sasvim fer, a jedina doplata bila je metalik boja koja povećava cijenu testnog Sportagea na 32.120 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16V

Obujam: 1598 ccm

Snaga: 136 KS pri 4000/min

Okretni moment: 320 Nm pri 2000/min

Mjenjač: ručni, 6 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4485 mm x 1855 mm x 1645 mm

Međuosovinski razmak: 2670 mm

Prtljažnik: 480/1469 l

Ubrzanje: 11,1 s

Najveća brzina: 180 km/h

Potrošnja: 4,6/4,8/5,1 l/100 km

Cijena: testni model 31.600 eura, s doplatama 32.120 eura

Naslovnica Auto moto