Prilozi Auto moto

HONDA CIVIC 1.6 i-DTEC AT9 ELEGANCE NAVI

Testirali smo: automatik s devet brzina za dizelaša

HONDA CIVIC 1.6 i-DTEC AT9 ELEGANCE NAVI

Hondin kompakt Civic doživio je svoje deseto generacijsko izdanje 2017. godine i pritom su u ponudi bila dva turbobenzinca, jedan 3-cilindarski 1.0-litreni snage 129 KS i jedan 4-cilindarski 1.5-litreni „turbak“ od 182 KS, dok je 1.6-litreni i-DTEC dizelski agregat snage od 120 KS stigao prije nešto više od godinu dana. 

Automatski mjenjači sa sedam ili osam stupnjeva više nisu nikakvo čudo tehnike, a sada je Civic dobio 9-stupanjski automatski ZF-ov mjenjač. Za sada je uparen s dizelskim 1,6-litrenim i-DTEC sa 120 KS i 300 Nm okretnog momenta pri 2000 „điri“, poznatim po fino odmjerenom kompromisu snage, momenta i niske potrošnje.

Pametna automatika diže cijenu dizelskom Civicu s paketom Elegance Navi za umjerenih 2080 eura, a s ručnim košta 24.590 eura. Odmah pri kretanju primjećuje se kratak proračun prve brzine, djelomice i druge i treće, što po potrebi donosi veću energičnost u samom startu.

Relativno gust proračun u donjem dijelu skale u promjenjivoj gradskoj vožnji donosi često šetanje mjenjača od prvog do četvrtog stupnja, s manje-više glatkim prelascima između stupnjeva.

Efekti velikog broja brzina u vidu tišeg i lakšeg rada motora na niskim okretajima i male potrošnje zapravo se pokazuju na otvorenim dionicama, u zoni između šestog i devetog stupnja mjenjača. Tu je proračun dulji, a rad mjenjača u izvlačenju dobrih performansi motora i postizanja niske potrošnje vrlo je gladak i fino izbalansiran.

U kombinaciji turbodizelaša od 120 „konja“ i 9-stupanjskog automatskog mjenjača prosječna potrošnja prema tvorničkim podacima je 4,1 l/100 km. S ovim agregatom peterovratni Civic ubrzava za 10,9 sekundi i postiže maksimalnih 200 km/h.

Ujednačen tempo od 130 km/h na autocesti znači ekonomično krstarenje na oko 1500 „điri“ u devetoj brzini uz potrošnju od samo pet litara. Software mjenjača spremno reagira na promjene ritma, čita rad motora i položaj gasa pa prema potrebi spušta i po tri-četiri stupnja odjednom. Motor s dovoljno snage i još više momenta tako brzo jače prodiše i snažno izlazi iz zone niskih „điri“.

Dojam jačeg temperamenta pružaju ručno šaltanje na volanu i program Sport, u kojem su prebačaji kasniji i na višim okretajima, kako bi dizel bio spreman pojuriti. Izuzmemo li nesvakidašnju izvedbu mjenjača u obliku tipki zbog kojih središnji greben izgleda neobično, Civic je u svemu ostao onakav kakvog ga znamo od proljeća 2017.

Ekstravagantan, kvalitetan i opremljen, niži i sportskiji od prosjeka klase, ali i komfornog i praktičnog interijera te ponašanjem na cesti izrazito vozački nastrojen, često navede na namjerni odabir dulje rute na putu do cilja.

Deseta generacija Civica duža je i šira uz veći međuosovinski razmak od prethodnika, što mu samo još više naglašava sportski izgled. Novi Civic duži je od prethodne generacije 130 mm, širi 30 mm i niži 20 milimetara, dok je međuosovinski razmak povećan za 30 milimetara i sada iznosi 2697 mm. S dimenzijama 4518 x 1799 x 1434 mm naglašen je jedinstveni dizajn i sportski stil, dok je istovremeno u unutrašnjosti stvoreno više prostora za putnike.

Sportski doživljaj pojačava i položaj vozača koji je spušten dodatnih 25 milimetara, dok je težište samog automobila 10 milimetra niže. Pritom je Civic zadržao primat u klasi u pitanju obujma prtljažnika, koji je povećan na 478 litara, dok je prosjek segmenta 385 litara.

Testni model košta 26.665 eura, a jedina doplata je metalik boja, tako da je konačna cijena 27.200 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16V

Obujam: 1597 ccm

Snaga: 120 KS pri 4000/min

Okretni moment: 300 Nm pri 2000/min

Mjenjač: automatski, 9 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4518 mm x 1799 mm x 1434 mm

Međuosovinski razmak: 2697 mm

Prtljažnik: 478/828 l

Ubrzanje: 10,9 s

Najveća brzina: 200 km/h

Potrošnja: 3,8/4,1/4,7 l/100 km

Cijena: testni model 26.665 eura, s doplatama 27.200 eura

 

Naslovnica Auto moto