Prilozi Auto moto

renault twingo

Osvježen i dotjeran, motori su poboljšani, a cijene kreću od 67.900 kuna

renault twingo

U trećem generacijskom izdanju Twingo je prije četiri godine radikalno izmijenjen s motorom postavljenim straga, zbog toga što platformu i mehaniku dijeli sa Smart Forfourom. 

Oba modela se proizvode na zajedničkoj traci u slovenskoj tvornici Revoz u Novom Mestu. Osvježen i dotjeran, predstavljen je na ovogodišnjem autosalonu u Ženevi, a ovih dana stigao je i na hrvatsko tržište s početnom akcijskom cijenom d 67.900 kuna.

Zahvaljujući motoru postavljenom straga, među gradskim automobilima ima najmanji krug okretanja od svega 4,30 m. Svojim kompaktnim dizajnom (dužine 3,61 m) može se glatko priključiti u gradski promet i parkirati na vrlo malim parkirnim mjestima.

Obnovljeni Twingo u dizajnerskom smislu nije bitno izmijenjen, već su promjene na vanjskom izgledu kozmetičke prirode. Osim novih dostupnih boja karoserije, među kojima dominiraju Mango žuta i Quartz bijela, Twingo se sada može pohvaliti drukčijim branikom i maskom, te standardnim diodnim dnevnim svjetlima u prepoznatljivom „C“ obliku.

Svjetla i odbojnik lagano su izmijenjeni i straga. Porađeno je i na aerodinamici vozila pa su u kutovima prednjeg branika vidljivi otvori koji zrak usmjeravaju prema kotačima, dok su bočni stražnji usisnici koji dodatno hlade motor sada standardni dio opreme svih modela. Osim toga, karoserija je spuštena za dodatnih 10 milimetara. S novim odbojnicima i prednjom maskom, te usisnicima za zrak, Twingu su osim dizajna poboljšana i aerodinamička svojstva.

S praktičnijom ručkom, vrata prtljažnika se sada mogu otključati i otvoriti u jednom pokretu. Dodajmo i važan detalj, sad je olakšano otvaranje i zatvaranje prednjeg poklopca, ispod kojeg su posude s bitnim tekućinama.

I iznutra je poboljšan. Središnja konzola je funkcionalno dorađena s podesivim držačem, u koji se može staviti čaša ili postaviti pametni telefon u uspravan položaj. Sad su u donjem dijelu konzole dva USB-a i jedan AUX utor. Novi je dizajn ručice mjenjača, pretinac za rukavice je sada zatvoren na svim razinama opreme, a stražnja polica je redizajnirana i ojačana.

Tri su razine opreme; Life, Zen i Intens, dok se putnički prostor može individualno prilagoditi, počevši od druge razine, s izborom između tamnih i svijetlih kombinacija boja presvlaka. Ova verzija ima i ručni klima-uređaj i radio kompatibilan s R & Go aplikacijom za smartphone. Ova besplatna aplikacija pretvara iOS ili Android smartphone u user-friendly multimedijski sustav, kompatibilan sa sigurnom vožnjom.

U najvišoj razini opreme, uz posebne presvlake i automatsku klimu, dodan je novi multimedijski sustav Easy Link sa 7-inčnim dodirnim zaslonom. Sa standardnom integracijom Apple CarPlay i Android Auto, novi zaslon može se koristiti za repliciranje korisničkog pametnog telefona.

Jednostavno i sigurno se pristupa uređaju i najčešćim aplikacijama kao što su hands free telefoniranje, navigacija i glazba. Ploča s instrumentima je lakirana u bijelo, dok su nasloni za ruke prošiveni za sofisticiraniji i ugodniji osjećaj. Baš kao i izvana, može se birati između paketa za prilagodbu boja (crna, crvena ili žuta), za promjenu nijanse armaturne ploče, ventilacijskih otvora, upravljača i vanjske obloge na ručici mjenjača.

Za sigurnost brinu četiri zračna jastuka i sigurnosni pojasevi sa zatezačima. Elektronska asistencija uključuje upozorenje o napuštanju trake i pomoć pri kretanju uzbrdo. Nudi se samo verzija s pet vrata, a s potpuno prema naprijed preklopljenim suvozačevim sjedalom nudi utovarnu duljinu od 2,31m.

Još jedna boljka dosadašnjeg modela je otklonjena, inertni i ne pretjerano štedljivi motori su sad prošlost. I dalje su pogonska opcija 3-cilindarski motori, obujma 998 ccm u atmosferskim verzijama SCe 65 i SCe 75, te 898 ccm u modelu TCe 95. Oba atmosferska motora razvijaju okretni moment od 92 Nm i isporučuju se uz ručni 5-stupanjski mjenjač.

Snažniji motor razvija 135 Nm, a turbopunjač omogućuje brže reagiranje na niskim okretajima. Dostupan je s istim ručnim mjenjačem ili pravom poslasticom; automatski mjenjač EDC sa šest stupnjeva prijenosa je ​​jedinstvena opcija u ovom segmentu. U skladu s Euro 6D standardima, novi motori opremljeni su sustavom Stop & Start.

 

Cijena od 67.900 kuna

Najslabiji motor od 65 KS uopće se ne nudi na hrvatskom tržištu, a premda osnovni model Life serijski nema klimu, ona dolazi u akciji s paketom Cool i akcijskim popustom. Tako je Twingo Life+Cool SCe 75 sa cijenom od 67.900 kuna zadržao titulu najjeftinijeg automobila u Hrvatskoj, koji uz sve to dolazi uz jamstvo od pet godina ili 100.000 km.

Bez akcijskog popusta redovna cijena mu je 69.950 kuna. U boljim paketima opreme Zen i Intens s istim benzincem, mali Twingo košta 79.650, odnosno 90.650 kuna. Čak ni najopremljenija verzija sa snažnijim i ujedno najjačim motorom 0.9 TCe od 93 KS i 6-stupanjskim ručnim mjenjačem s cijenom od 97.150 kuna ne prelazi psihološku granicu od 100.000 kuna.

Jedina verzija koja prelazi tu granicu je model 0.9 TCe 95 s paketom Intens i automatskim 6-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (EDC) – 106.150 kuna.

Naslovnica Auto moto