Prilozi Auto moto

SUZUKI GSX 250R

Savršen uvod u svijet motociklizma: malo traži, a mnogo daje zauzvrat

SUZUKI GSX 250R

U klasi do 250 “kubika”, Suzuki u svojoj ponudi ima iznenađujuće ozbiljan motocikl – GSX 250R, po veličini drugi u obitelji GSX-R, odmah iznad 125-ice.

Dizajn toga motocikla izveden je u prepoznatljivom Suzuki GSX-R stilu. Krase ga čiste, elegantne sportske linije, pri čemu je velika pažnja posvećena detaljima i završnoj obradi. Može se slobodno ustvrditi kako je u klasi japanskih motocikala do 300 ccm dizajnerski najdopadljiviji.

Posebno je atraktivan u poznatoj Suzukijevoj moto GP plavoj boji, a može se kupiti i u potpuno crnoj boji, za one koji ne vole upadljivost. Sportski “štih” mu daje i digitalna kontrolna ploča i digitalni displej crne pozadine.

Na njoj se, osim brzine, broja okretaja motora i prijeđene dnevne kilometraže, mogu očitati i trenutačni stupanj prijenosa, količina goriva, potrošnja goriva, a posebno su korisni lampica servisnog intervala, kao i indikator koji se pali kada treba prebaciti u viši stupanj prijenosa.

Dorađeni agregat, prilagođen normi Euro 4, poznat iz “besmrtnog” modela Inazuma 250, pogoni ovaj motocikl snagom od 25 KS. Premda se rado vrti i do 10.000 “điri”, najveći okretni moment od 24 Nm postiže pri 6500 okretaja u minuti.

Uz dorađene ventile i njihove podizače, tu su i novi “leptiri” usisa, kao i nova generacija brizgaljki goriva, što ovome motociklu omogućava trenutačnu reakciju na odvrtanje ručke gasa, a da pritom nikada ne ostaje bez daha.

Klasična robusna koncepcija paralelnog 2-cilindarskog agregata s dva ventila po cilindru jamči dugogodišnju bezbrižnu vožnju s minimalnim ulaganjima te prihvatljivim servisnim troškovima.

Najveću brzinu od 145 km/h postiže s lakoćom, premda se ovaj motocikl najbolje snalazi u gradskoj vožnji ili na međugradskim dionicama, gdje se najbolje osjeća pri brzinama od nekih 125 km/h. Prosječna potrošnja mu je minimalnih 3,1 l/km, što uz spremnik goriva od 15 litara ovom motociklu pruža zavidnu autonomiju od gotovo 500 kilometara.

Motocikl GSX 250R vozi se s lakoćom, bilo da se radi o zavojitim prigradskim cestama ili gradskim gužvama. Uska silueta mu omogućava provlačenje kroz gradsku vrevu između automobila isto kao da se vozi na skuteru.

 

Kada se ovaj motocikl vozi po zavojitim cestama izvan grada, pokazuje svoj temperament i sportske gene tvornice iz Hamamatsua. Naravno da po svojoj snazi i kubikaži nije namijenjen bjesomučnoj jurnjavi, ali ga je zabavno dovesti do krajnjih granica, jer je GSX 250R vrlo stabilan pri većim brzinama u zavojima, što će veseliti i iskusnije vozače.

Ovjes je udobno podešen, a proizvod je japanske Kayabe. Sprijeda klasična teleskopska vilica, a straga monoamortizer. U vožnji se GSX 250R ponaša poput sport tourera. O zaustavljanju se brinu sprijeda dvoklipna Nissinova kliješta i jedan kočioni disk, dok je straga također Nissinova kočiona čeljust s jednim klipom. Obje kočnice kontrolira ABS sustav. Dimenzije pneumatika su sprijeda 110/80-17 M/C, a straga 140/70-17 M/C.

Suzuki GSX 250R izgledom i veličinom podsjeća na puno snažnije modele, pa se često događa da prolaznici s nevjericom gledaju njegov natpis “250”. Ovaj sportaš prije svega namijenjen je mlađim vozačima, kojima je savršen uvod u svijet motociklizma. Ništa manje neće odgovarati i vozačicama, koje će znati cijeniti lakoću upravljanja, eleganciju i sportski izgled.

Zadnjih godina je stvarno lijepo vidjeti sve više vozačica koje se odlučuju za motocikl kada “prerastu” skuter i zažele se jedinstvenog osjećaja kakav samo motocikl može pružiti. To se sve dobiva u ovom čistokrvnom “japancu”, koji svakim detaljem podsjeća na slavnu sportsku povijest Suzukija. Robustan, simpatičan, elegantan i štedljiv.

Malo traži, a mnogo daje zauzvrat. Suzuki GSX 250R dostupan je u Hrvatskoj po akcijskoj cijeni od 35.990 kuna, za koju se jedva može kupiti ozbiljniji skuter te kubikaže.

Naslovnica Auto moto