Prilozi Auto moto

MERCEDES-BENZ GLS

Luksuzni SUV dolazi s agregatima snage između 286 i 489 KS, a off-road svojstva poboljšana su zadnjom generacijom 4Matic pogona

MERCEDES-BENZ GLS

Najnovija generacija Mercedes-Benza GLS predstavljena je na ovogodišnjem salonu automobila u New Yorku. 

A da je riječ o najvećem i najluksuznijem Mercedesovu SUV-u, dovoljno govori podatak da dolazi sa svim sigurnosnim sustavima iz S-klase, te da je duži za 7,7 centimetara od prethodnika dohvativši krajnjih 5,20 metara. Istodobno je širi 2,2 centimetra pa sad broji 1956 mm, dok mu je međuosovinski razmak produljen na 3135 milimetara (+ 60 mm).

Terenac sa sedam električno podesivih sjedala raspolaže prostranom unutrašnjošću, te odiše luksuzom, udobnošću i preciznom izradom. Zavidna ponuda prostora je u drugom redu sjedala, dok se sada u trećem redu mogu bez problema smjestiti putnici visine do 1,94 metra.

Sjedala u drugom redu mogu se preklapati, dok ona u trećem redu ulaze u podnicu, tako da se otvara maksimalni obujam prtljažnika od čak 2400 litara. Nadalje, prvi put u Mercedesovoj ponudi je varijanta GLS-a sa šest sjedala (2+2+2) zahvaljujući dvama pojedinačnim sjedalima u drugom redu.

Svjetska premijera novoga GLS-a “začinjena” je najsnažnijom inačicom GLS 580 4MATIC s 4,0-litrenim V8 benzincem s 48-voltnim EQ Boost mild hibridom. Ovaj agregat raspolaže s 489 KS i 700 Nm okretnog momenta, uz dodatni okretni moment od 250 Nm i 22 “konja” kratkotrajno dostupna uz pomoć sustava EQ Boost.

Integrirani starter-generator (ISG) odgovoran je za hibridne funkcije kao što su EQ Boost ili rekuperaciju energije, dok istodobno omogućuje uštedu goriva koja je prethodno bila rezervirana za visokonaponsku hibridnu tehnologiju. Ponuda motora će nadalje objedinjavati 6-cilindarske benzinske i dizelske agregate.

GLS 450 4Matic pokreće 3,0-litreni 6-cilindarski motor od 367 KS s maksimalnim okretnim momentom od 500 Nm. Međutim, ova verzija neće biti dostupna na europskom tržištu.

Od dizelskih agregata u ponudi za europske kupce bit će 2,9-litreni 6-cilindarski motor u verzijama GLS 350d 4Matic i GLS 400d 4Matic. Slabiji GLS 350d 4Matic razvija snagu od 286 KS i maksimalni okretni moment od 600 Nm, dok snažniji GLS 400d 4Matic ima 330 KS i 700 Nm okretnog momenta.

Obje verzije dizelaša zadovoljavaju normu Euro 6d – TEMP. Osim toga, svi agregati dolaze standardno upareni s 9G-Tronic automatskim mjenjačem i 4Matic pogonom na sve kotače, koji mogu isporučiti do 100 posto okretnog momenta na jednu osovinu po potrebi.

Aktivni ovjes e-Active Body Control na 48-voltnoj bazi pruža izvanrednu udobnost ovjesa, okretno rukovanje i visok stupanj off-road sposobnosti. Poput manjeg modela GLE, GLS je opremljen najnovijom generacijom Mercedes-Benzovih sustava pomoći vozaču.

Nova generacija pogona na sve kotače 4Matic osigurava izvrsnu agilnost na cesti i snažne performanse izvan utabanih staza. Novi GLS ima impresivnu aerodinamiku u svom segmentu, s koeficijentom otpora zraka od 0,32.

GLS je opremljen i najnovijom generacijom infotainment sustava MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Nadogradnje u usporedbi s A-klasom, u kojoj je revolucionarni sustav debitirao, uključuju dva velika 12.3-inčna ekrana. Informacije na ploči s instrumentima i medijskom zaslonu lako su čitljive na velikim zaslonima visoke rezolucije.

Jedinstvena značajka MBUX-a je sposobnost učenja zahvaljujući umjetnoj inteligenciji. Sa svojim funkcijama MBUX predviđa ono što bi korisnik htio sljedeći upotrijebiti, poput nekog telefonskog broja, određene radiostanice...

Naslovnica Auto moto