Prilozi Auto moto

TOYOTA YARIS 1.5 VVT-i HYBRID Y20 Bi-Tone

Testirali smo limitiranu seriju jednog od najpopularnijih malih urbanih automobila

TOYOTA YARIS 1.5 VVT-i HYBRID Y20 Bi-Tone

U povodu dva desetljeća proizvodnje malog gradskog automobila, Toyota je lansirala limitiranu seriju Yarisa Y20,
koja bojama podsjeća na prvu generaciju.

Riječ je o posebnoj verziji gradskog mališana prvi put predstavljenog 1998. godine, a koji je tijekom dva desetljeća postao jedan od najpopularnijih malih urbanih automobila, kojeg do današnjeg dana krasi kvaliteta, pouzdanost i trajnost.

Ograničena edicija od deset primjeraka u zlatnoj boji karoserije s crnim krovom, namijenjena hrvatskom tržištu, uglavnom je s hibridnim pogonom ukupne izlazne snage od 100 KS i paketom opreme Bi-Tone. Karoserija je u karakterističnoj vanjskoj boji koja se 1999. godine koristila prilikom Yarisova predstavljanja.

Kroz dva desetljeća i tri generacije mali Yaris se etablirao kao najprodavaniji Toyotin model u Europi, gdje se i proizvodi, u tvornici u Valenciennesu, u Francuskoj. Treća generacija Yarisa lansirana je još 2011. godine, a u međuvremenu je doživjela dva redizajna, 2014. i 2017., premda su mnogi očekivali da će, umjesto “facelifta”, prije dvije godine na ženevskom autosalonu biti pokazan potpuno novi model.

U uređenju vanjskog izgleda posebnog izdanja korištene su tamnosive boje radi davanja istaknutog mjesta inačici Y20 unutar ponude Yarisa. Ti detalji uključuju sive, strojno obrađene 16-colne naplatke od lake slitine s 10 krakova, tamnosive bočne letvice, prednju masku i kućišta vanjskih retrovizora, kao i okvire svjetala za maglu (s kromiranim umetcima).

Y20 se još odlikuje i antenom u obliku peraje morskog psa u boji krova, zatamnjenim stražnjim staklom i posebnim oznakama Y20 na stražnjem kraju, točnije na C-stupu. Novost na limitiranoj inačici Yarisa su LED dnevna i stražnja svjetla, kao i stražnji spojler. Tamnosivi tonovi se prenose i u unutrašnjost. Nalaze se na središnjoj konzoli, umetcima na obruču upravljača i novoj tkanini presvlaka sjedala s kariranim uzorkom.

Okviri otvora za prozračivanje, zvučnika i pokazivača na ploči s instrumentima od kroma, kugla ručice mjenjača, crni tepisi sa srebrnim opšivom i oznake Y20 na ploči s instrumentima i naslonima prednjih sjedala dodatno pojačavaju dojam kvalitete u unutrašnjosti.

Hibridni sklop “specijalnog” Yarisa sastoji se od 4-cilindarskog 1,5-litrenog VVT-i atmosferskog benzinca s Atkinsovim ciklusom snage 73 KS, te elektromotora od 54 kW čija je ukupna izlazna snaga ravnih 100 “konja”. Hibridni pogon raspolaže okretnim momentom od 111 Nm između 3600 i 4800 “điri”.

Za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba mu 11,8 sekundi i postiže najveću brzinu od 165 km/h. Benzinac je dotjeran tako da su smanjeni otpori i toplinski gubici, što je rezultiralo uglađenijim radom i manjom potrošnjom. Bez puno eksperimentiranja i pažnje s dostupnim programima potrošnja se bez problema kreće oko 4,0 l/100 km.

Naravno, za štedljivu vožnju hibrida treba ponešto i iskustva, ali na taj režim vožnje vlasnik se lako navikne. Naime, svako snažnije pritiskanje papučice gasa u startu plaća se uključivanjem benzinskog motora, dok se umjerenim pritiskom kreće u tišini, na struju. Istodobno, preporučljivo je održavati istovjetnu brzinu vožnje tako da se i do 60 km/h vozi u tišini, na struju.

Hibridnom Yarisu ne odgovara “jurcanje” jer tada sav teret pada na pleća benzinca kojeg automatski CVT mjenjač rado prebacuje u više okretaje. Tada raste potrošnja, a hibrid istodobno postaje nešto bučniji. Pri umjerenoj vožnji CVT mjenjač se pokazuje dobrim rješenjem pridonoseći bezbrižnoj vožnji često i na struju zahvaljujući paketu baterija od 120 ćelija smještenih ispod stražnje klupe.

Toyotin Safety Sanse sustav postao je standardni dio opreme. Ovaj sigurnosni paket ima četiri sustava: sustav automatskog kočenja kod opasnosti od sudara, sustav upozorenja prilikom napuštanja voznog traka, sustav automatskog prebacivanja dugih i kratkih svjetala, senzor za kišu, kao i sustav prepoznavanja prometnih znakova.

Cijena modela Y20 iz ograničene serije Yarisa s hibridnim pogonom je 137.900 kuna i to zahvaljujući poticajima koje daje Toyota. U suprotnom bi koštao puno više, točno 153.700 kuna.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, benzinski, 16V

Obujam: 1497 ccm

Snaga: 73 KS pri 6000/min

Okretni moment: 111 Nm pri 3600-4800/min

Elektromotor: 54 kW pri 4800/min

Ukupna snaga: 100 KS

Najveći okretni moment: 169 Nm

Mjenjač: automatski CVT

Pogon: prednji

Dimenzije: 3945 x 1695 x 1510 mm

Međuosovinski razmak: 2510 mm

Prtljažnik: 286/347 l

Ubrzanje: 11,8 s

Najveća brzina: 165 km/h

Potrošnja: 3,5/3,7/3,9 l/100 km

Cijena: testni model 137.900 kuna

Naslovnica Auto moto