Prilozi Auto moto

Noviteti

Idealne performanse i karakteristike za dulja putovanja

Noviteti

Novi Audijevi modeli S6 i S7 sada dolaze s V6 TDI turbodizelskim motorima visokog okretnog momenta, nudeći pritom europskim kupcima idealne performanse i karakteristike za dulja putovanja.

Audi je prvi put kombinirao električno pokretani kompresor (EPC) s 48-voltnim primarnim električnim sustavom. To podiže ukupnu snagu 3,0-litrenog V6 TDI turbodizelaša na 257 kW, odnosno 349 KS, dok se prijenosom snage upravlja 8-stupanjskim Tiptronic automatskim mjenjačem koji uvijek radi zajedno s tradicionalnim i poznatim Audijevim quattro pogonom na sve kotače.

Agregat V6 TDI teži samo oko 190 kilograma, a karakterizira ga visoka učinkovitost. Iz zapremine od 2967 ccm razvija snagu od 349 KS, što znači da mu je specifična snaga 117,9 KS po litri obujma, a specifični okretni moment 235,9 Nm po litri.

Električno pokretani kompresor omogućuje visoke startne performanse, kao i vrlo snažna ubrzanja. Električni kompresor osigurava konstantnu funkciju pojačanja prilikom ubrzavanja. To znači da EPC predviđa naznake turborupe, te omogućuje brzi odziv i snažno ubrzanje u svim uvjetima vožnje.

Ogroman okretni moment od 700 Nm, koji je raspoloživ u rasponu okretaja motora između 2500 i 3100 “điri”, uz gotovo 350 “konja”, idealan je za europske kupce koji traže bolje performanse. To je moguće zahvaljujući dvostrukom prednabijanju, što znači da EPC radi istodobno s turbopunjačem na ispušne plinove.

Veliki S-modeli osiguravaju konstantni okretni moment od 700 Nm između spomenutih 2500 i 3100 “điri”. EPC podržava klasični turbopunjač TDI agregata kad god nema dovoljno energije ispušnih plinova za spontani rast okretnog momenta prilikom kretanja ili ubrzavanja pri niskim opterećenjima, pri niskim okretajima motora.

EPC utire put za impresivne startne performanse. V6 TDI zajedno s EPC-om ubrzava S6 limuzinu od 0 do 100 km/h za 5 sekundi, dok modelima S6 Avant i S7 Sportback treba desetinka sekunde više za ovo standardno ubrzanje. Maksimalna brzina je elektronički ograničena na 250 km/h.

Dok EPC povećava performanse, “blagi” hibridni sustav (MHEV) pomaže smanjiti potrošnju. Ovaj 48-voltni MHEV sustav se sastoji od remenskog alternatora-startera (BAS) i litij-ionske baterije kapaciteta 10 Ah, koja je ugrađena u pod vozila ispod putničke kabine. BAS koji je spojen na radilicu tijekom usporavanja može obnoviti do 8 kW snage, koju u obliku energije sprema u litij-ionsku bateriju. Kada vozač ponovno počne ubrzavati, BAS trenutačno reagira i ponovno pokreće motor.

MHEV tehnologija omogućuje start/stop rad do brzine od 22 km/h. Djelomično zahvaljujući integraciji blagog hibridnog sustava i senzorima u vozilu, S-modeli omogućuju uštedu goriva do 0,4 litre u stvarnim uvjetima vožnje i krstarenje do 40 sekundi s isključenim motorom s unutrašnjim izgaranjem.

Na ovoj osnovi, S TDI modeli kombiniraju impresivnu dinamiku vožnje s visokom učinkovitosti, niskom potrošnjom goriva i niskim emisijama. Svi S TDI modeli su homologirani u skladu s Euro 6d TEMP normom emisija. WLTP vrijednosti sukladne su s NEDC potrošnjom goriva za Audi S6 od 6,3 l/100 km i CO2 emisijama od 165 g/km.

Brojke za S6 Avant su 6,5 l/100 km i 171 g/km, a 170 g/km za S7 Sportback. Kao i u svakom Audijevu S-modelu, quattro stalni pogon na sve kotače dio je standardne opreme. Tijekom normalne vožnje, njegov samoblokirajući središnji diferencijal raspodjeljuje okretni moment između prednje i stražnje osovine u omjeru 40:60. Ako jedan kotač prokliže, većina pogonskog momenta se usmjerava na osovinu s boljim držanjem podloge.

U ekstremnim slučajevima, 75 posto momenta se može usmjeriti na prednje kotače ili 85 posto na stražnje. Kod sportske vožnje, individualna kontrola momenta na kotačima unaprjeđuje sportsko upravljanje: sustav koči dva kotača smanjenog opterećenja s unutrašnje strane zavoja, malo prije gubitka prianjanja.

U usporedbi s prethodnim modelima, novi veliki S-modeli nude još bolju poprečnu dinamiku. Na zahtjev, Audi može isporučiti dinamično upravljanje svim kotačima – koje kombinira dinamično upravljanje s promjenjivim odnosima od 9,5:1 i 16,5:1 na prednjoj osovini s odvojenim upravljanjem stražnje osovine kojom upravljaju pužni pogon i prateće šipke.

Pri brzinama do 60 km/h, stražnji kotači se okreću do pet stupnjeva u suprotnom smjeru od okretanja prednjih kotača. To smanjuje krug okretanja za do 1,1 metar. Pri srednjim i visokim brzinama iznad 60 km/h, oni se okreću do dva stupnja u jednakom smjeru kao prednji kotači.

To omogućuje bolje manevriranje S-modelima, te su oni pri niskim brzinama agilniji, a pri visokim brzinama i promjenama voznih traka omogućuju veću stabilnost vožnje.

 

Sportski ovjes

Sportski ovjes, posebno razvijen za nove S-modele, standardno dolazi s kontrolom tvrdoće, ističući sportski karakter ovog vozila. On spušta karoseriju modela S6 za 20 milimetara, a u slučaju modela S7 za 10 milimetara. Prilagodljivi zračni ovjes je izvedba zračnog ovjesa s prilagodljivom tvrdoćom, što se prvi put pojavljuje u S-modelima, kao eksplicitno prema udobnosti usmjerena alternativa.

Sustav se može namjestiti u tri režima rada i uključuje “podignuti” položaj za loše ceste, te automatsko izravnavanje. U “auto” režimu rada, karoserija se spušta za dodatnih 10 milimetara pri brzinama od 120 km/h na više, a u “dynamic” režimu rada vozilo uvijek ostaje pri ovoj niskoj visini vožnje.

Za još sportskije ponašanje na cesti, quattro pogon se može nadopuniti sportskim diferencijalom na stražnjoj osovini. Prilikom brzog ulaska u zavoje, sportski diferencijal doista gura automobil u zavoj, osiguravajući visoku razinu agilnosti. Vozač može prilagoditi kontrolnu strategiju sportskog diferencijala preko Audi drive select sustava.

Naslovnica Auto moto