Prilozi Auto moto

HYUNDAI TUCSON 1.6 CRDi 7DCT STYLE GO NAVI

Novo lice i kvalitetnija unutrašnjost, a kombinacija novog dizelskog motora i automatskog mjenjača nudi dobar balans snage i ekonomičnosti

HYUNDAI TUCSON 1.6 CRDi 7DCT STYLE GO NAVI

Tuscon, najprodavaniji Hyundaijev model na europskom tržištu, na pola životnog vijeka druge generacije doživio je redizajn koji mu je donio osvježen izgled, ali i nove sigurnosne tehnologije, kao i prvi blagi dizelski hibridni pogon u kombinaciji sa snažnim 2.0-litrenim CRDi turbodizelašem. 

Od lansiranja 2015. godine Tucson je prodan u Europi u 390.000 primjeraka. Dizajniran je i napravljen u Europi, ispunivši pritom najviše standarde kvalitete kako bi zadovoljio ukus europskih kupaca.

Redizajnirani Tucson dobio je novu kaskadnu rešetku po uzoru na novije članove Hyundaijeve obitelji, po čemu je postao specifičan. Dizajneri su se pozabavili i prednjim svjetlima koja su potpuno nova, kao i prednji branik. Dnevna LED svjetla ostala su prepoznatljiv stilski detalj, dok je na stražnjem dijelu Tucson uz nova svjetla dobio dvije ispušne cijevi.

Osnovni obujam prtljažnika obnovljenog Tucsona je 513 litara, preklapanjem naslona stražnjih sjedala taj se prostor povećava na 1560 litara. Vidljive su promjene i u unutrašnjosti naglašene prostranosti. Koncentracija novosti usmjerena je na gornji dio središnje konzole, uređene po već viđenim elementima u novom i30, Koni i Santa Feu.

Dizajnerski nov i tehnološki napredniji dodirni info zaslon multimedije i navigacije nije više sastavni dio armature, već je izdvojen na njezin vrh, dok su središnji otvori ventilacije prebačeni niže, ispod zaslona. Plastične površine na pogled i pod pritiskom ostavljaju sasvim ugodan dojam u skladu s očekivanjima od jednog SUV-a.

Tucson je sada opremljen i s najinovativnijim sigurnosnim elementima, koji uključuju desetak sustava pomoći vozaču, čime vožnja postaje sigurnija i lakša. Od automatskog kočenja i adaptivnog tempomata (Smart Cruise Control sa Stop&Go sustavom) do panoramske kamere koja snima kompletnu situaciju oko auta (Surround View Monitor), te automatske regulacije rada kratkih i dugih svjetala.

Paket opreme Style Go Navi ne ostavlja prostora primjedbama. Ta oprema bila je najtraženija u dosadašnjem modelu, i očekuje se da će tako i ostati. Slična je situacija i s turbodizelašem, novim 1,6-litrenim CRDi agregatom, koji je stigao kao zamjena za stari 1,7-litreni turbodizelaš.

Radi se o novom, jako dobrom motoru koncerna Hyundai-Kia, razvijenim prije svega radi postizanja novih ekoloških standarda i nešto niže potrošnje, a usput i nijansu boljih performansi. U jačoj izvedbi sa 136 „konja“ i u kombinaciji s prednjim pogonom i automatskim 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom djeluje dovoljno uvjerljivo i dostatno.

Forte mu je okretni moment od 320 Nm, dostupan već pri 2000 „điri“. U odnosu na gabarite i ukupnu masu Tucsona od 1,5 tone, na učinkovitost motora nema zamjerki i vožnja, naročito turistička, djeluje iznimno ugodno. S ovim agregatom Tucson ubrzava od 0 do 100 km/h za 11,2 sekunde i postiže najveću brzinu od 180 km/h. Pritom mu je prosječna potrošnja, prema tvorničkim podacima, 5,0 l/100 km.

Za svaku pohvalu je i 7-stupanjska automatika s dvostrukom spojkom. Prebacuje brzo i mekano, a u programu Sport pušta okretaje da se dodatno razmašu i prebacuje kasnije, što daje na živosti. Daje i mogućnost ručnog šaltanja, ali samo ručicom, ne i polugicama iza volana.

Pritom je potrošnja nešto manja nego s prijašnjim motorima. Sve u svemu, obnovljeni Tucson je dobio dodatno na autoritetu i na snazi, i sve govori u prilog tome da će ostati popularan do dolaska novog modela.

Tuscon s turbodizelašem od 136 KS, automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i paketom opreme Style Go Navi košta 28.930 eura. Uz nešto dodatne opreme (metalik boja, 18-colni alu naplatci, bežično punjenje mobitela, grijanje volana...) cijena mu skače na 34.185 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16V

Obujam: 1598 ccm

Snaga: 136 KS pri 4000/min

Okretni moment: 320 Nm pri 2000/min

Mjenjač: automatski, 7 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4475 mm x 1850 mm x 1655 mm

Međuosovinski razmak: 2670 mm

Prtljažnik: 513 l

Ubrzanje: 11,2 s

Najveća brzina: 180 km/h

Potrošnja: 5,0 l/100 km

Cijena: testni model:28.930 eura, s doplatama 34.185 eura

 

Naslovnica Auto moto