Prilozi Auto moto

JEEP RENEGADE 1.0 GSE T3 LONGITUDE

Dimenzijama i elegancijom savršen za uživanje u gradskom stilu života

JEEP RENEGADE 1.0 GSE T3 LONGITUDE

Renegade je u pretrpanom tržišnom segmentu postao ljubimac kupaca koji traže SUV koji može osigurati kombinaciju off-road sposobnosti Jeepa s dimenzijama i elegancijom savršenim za uživanje u gradskom stilu života. 

Redizajnirani terenac je prvi Jeep koji se proizvodi izvan američkog tla, točnije u talijanskoj tvornici Melfi. A s redizajnom stigle su niže cijene, bogatija oprema i novi pogonski motori koji zadovoljavaju stroge europske standarde.

U usporedbi s početnim prethodnim modelom (1,6 Sport s prednjim pogonom i 100 KS) cijena redizajniranog Renegadea starta od 155.370 kuna (verzija 1,0 Sport s prednjim pogonom i 120 KS) i niža je za čak 26.632 kune.

SUV rastegnut na gradskih 4239 milimetara i smješten na prilagođenoj platformi Fiata 500L dobio je nove 3-cilindarske i 4-cilindarske turbobenzince snage 120, odnosno 150 KS, i to je u suštini najveći dobitak Renegadea po pitanju redizajna.

Ovog puta na testu smo imali model s 1,0-litrenim 3-cilindarskim turbobenzincem snage 120 KS i ručnim 6-stupanjskim mjenjačem u kombinaciji s prednjim pogonom. Mali 3-cilindarski agregat s turbopunjačem raspolaže okretnim momentom od 190 Nm pri samo 1750 „điri“, a u sve to se odlično uklapa precizni, ali ne odveć dugih hodova 6-stupanjski ručni mjenjač.

Premda bi netko mogao pomisliti da je 3-cilindarski 1,0-litreni turbobenzinac slabašan za visoku, ali ne i pretešku karoseriju Renegadea (1320 kg), dojam je potpuno suprotan. Jer ovaj mali turbobenzinac sasvim je dovoljan za Renegadea s kojim sprinta do „stotke“ za 11,2 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 185 km/h.

Pri tome mu je prosječna potrošnja, prema tvorničkim podacima, 6,1 l/100 km. Naravno u realnom okruženju, naročito na autocsti, taj brojka ide prema gore.

Renegade s motorom T3 u svojoj paleti sada nudi nešto novo, što uz povoljnije cijene predstavlja zanimljivu opciju onima koji nemaju želja za vožnjom izvan asfalta. Čvrsta struktura karoserije i fino podešen ovjes čine Renegade nevjerojatno zabavnim automobilom koji je uzdignut od tla 17 centimetara.

Zahvaljujući tome, bez obzira što ima samo prednji pogon, američki SUV proizveden na talijanskom tlu, bez obzira na sklonosti vozača, dobro se ponaša i izvan asfalta. Oni zlonamjerni mogli bi reći kako Renegade predstavlja najjeftiniji način da se sjedne za upravljač marke Jeep, ali ipak to nije tako.

U ovom slučaju pojam “najjeftinije” ne znači i nisku razinu bilo čega vezanog uz ovaj automobil. Robustan, privlačan i obogaćen legendarnim imenom Jeep, Renegade je pravi zavodnik među kompaktnim SUV modelima. Izvedba 1.0 GSE Longitude, kakvu smo testirali, početak je ponude i automobil koji će se prvenstveno nametnuti svojom cijenom, ali i solidnom opremljenošću.

Kao drugi od četiri ponuđena, paket opreme Longitude u kombinaciji s 1,0-litrenim benzinskim motorom doista predstavlja komplet početnog dijela ponude. No, Longitude je već sam prema sebi sasvim solidan.

U značajnije detalje serijske opreme tako spada šest zračnih jastuka, ESP i Hill Holder, sustav za upozorenje na nenamjernu promjenu voznog traka te nadzor nad pritiskom u pneumaticima, dva ISOFIX priključka na stražnjim sjedalima…

Nadalje, tu su infotainment sustav Uconnect sa zaslonom osjetljivim na dodir i Bluetooth podrškom kao i AUX te USB priključak uz dodatni USB za putnike na stražnjim sjedalima.

Klima-uređaj je dvozonski automatski, automobil je opremljen i 16-colnim naplacima od lake legure, prednjim svjetlima za maglu, elektropodizačima svih prozora (prednji automatski), preklopivim naslonom sjedala suvozača, podnicom prtljažnika koju se može postaviti na dvije razine te stražnjim senzorima za pomoć pri parkiranju.

Za kraj riječ, dvije o cijeni. Testni model s paketom Longitude i najmanjim turbobenzincem u kombinaciji s prednjim pogonom košta 21.325 eura, što je fer cijena. Početna cijena osnovnog modela je 20.715 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 3-cilindarski, turbobenzinski, 12V

Obujam: 999 ccm

Snaga: 120 KS pri 5750/min

Okretni moment: 190 Nm pri 1750/min

Mjenjač: ručnii, 6 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4239 x 1805 x 1667 mm

Međuosovinski razmak: 2570 mm

Prtljažnik: 351/1297 l

Ubrzanje: 11,2 s

Najveća brzina: 185 km/h

Potrošnja: 5,3/6,1/7,3 l/100 km

Cijena: testni model 21.325 eura

Naslovnica Auto moto