Prilozi Auto moto

PEUGEOT 3008 1.2 PURETECH 130 EAT8 ALLURE

Testirali smo: palac gore za tri cilindra i 130 'konja'

PEUGEOT 3008 1.2 PURETECH 130 EAT8 ALLURE

Prvi Peugeot 3008 bio je neka vrsta križanca monovolumena i SUV-a, a s dolaskom druge generacije postao je tipičan crossover. 

Druga generacija 3008-ice napravljena je na modularnoj platformi EMP2, što se automatski odrazilo na smanjenju mase u prosjeku za 100 kilograma, karoserija je povišena od tla 22 centimetra i dobila je zaštitu oko blatobrana, ugrađene su nove tehnologije, među kojima i-Cockpit najnovije generacije, te suvremeniji i ekološki čistiji motori koji zadovoljavaju normu Euro 6.

I odmah ćemo krenuti od 3-cilindarskog 1,2-litrenog turbobenzinskog motora od 130 KS i 230 Nm okretnog momenta pri 1750 „điri“, koji je na testnom modelu bio uparen s automatskim 8-stupanjskim mjenjačem (EAT8).

U 3008-ici, po mnogima najljepšem i s nepunih 1,4 tone jednom od najlakših automobila u svojoj klasi, dokaz je da ne treba robovati predrasudama o malim, ali čistijim, štedljivijim i bržim 3-cilindarskim turbomotorima kojima su navodno upitne mogućnosti i smislenost, pa čak i trajnosti.

Jer povišenog i atraktivnog crossovera duljine 4,5 metra „motorić“ bez muke i zadrške povuče od samog starta. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba mu 9,7 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 197 km/h. Pohvale zaslužuje i mjenjač japanskog Aisina s kojim se brzo i ugodno prolazi kroz stupnjeve prijenosa.

U gradu, u režimu stani-kreni malo se muči, ali ništa alarmantno. Na otvorenoj cesti, a naročito na autocesti, između petog i osmog stupnja prijenosa, puno brzina povezanih s malim motorom neprestano su u potrazi za optimalnim režimom i što boljom ravnotežom između potrošnje i performansi.

Pri jačim ubrzanjima zvuk motora je hrapav i mnoge bi mogao prevariti da se radi o 5-cilindarskom agregatu. Spomenuti motor nije sportski brz, ali kroz čitav raspon okretaja snage i momenta ima dovoljno za fini ritam vožnje. Efikasnost raste prebacivanjem u program Sport ili ručnim polugicama iza kola upravljača.

Na autocesti bez problema ide lijevom trakom za pretjecanje i doseže gotovo maksimalnih 200 km/h. Što se tiče trajnosti spomenutog 3-cilindarskog benzinca, on se ugrađuje već duže vrijeme, možda nekih sedam, osam godina bez negativnih kritika na pouzdanost. Dakle, bez greške. A uz to za tako veliki 3008 to je dobar motor.

Unutrašnjost ovog crossovera pokretna je izložba futurizmom nadahnutog dizajna, visoke tehnologije i neobičnih rješenja. Vrlo su uočljive tipke kao na klaviru s kojima se biraju multimedijalne funkcije koje se očitavaju na zaslonu smještenom na armaturnoj ploči. Obujam prtljažnika je također povećan za gotovo 90 litara, tako da 3008-ica raspolaže s 591 litrom prtljažnog prostora, dok se preklapanjem naslona stražnjih sjedala taj dio povećava na 1670 litara.

Novi model 3008-ice duži je od prethodnika za čitavih osam centimetara (444,7 cm), dok je istovremeno i međuosovinski razmak produžen na 2675 mm, što je 62 mm više u odnosu na stari. Međuosovinski razmak od 2675 mm jedan je od najduljih na tržištu u tom segmentu. Sa širinom od 184 cm, isto kao i kod prethodne generacije, uz visinu koja s krovnim nosačima iznosi 162 cm i udaljenost od tla 22 cm, novi Peugeotov SUV jamči iznimnu prostranost u visini glave uz sjajnu aerodinamiku.

Paket opreme Allure vrlo je bogat, te u kombinaciji s 3-cilindarskim turbobenzincem od 130 KS i automatskim 8-stupanjskim mjenjačem tako opremljena 3008-ica košta 29.115 eura. Od doplata je imao krovne nosače, perla boju, 3D navigaciju, wireless punjač, kameru Visiopark2, otključavanje i pokretanje motora bez ključa, te rezervni kotač, što je na kraju podiglo cijenu za nekih 3500 eura, na konačnih 32.615 eura do registracije.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 3-cilindarski, turbobenzinski, 12V

Obujam: 1199 ccm

Snaga: 130 KS pri 5500/min

Okretni moment: 230 Nm pri 1750/min

Mjenjač: automatski, 8 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4447 x 1841 x 1624 mm

Međuosovinski razmak: 2675 mm

Prtljažnik: 591/1670 l

Ubrzanje: 9,7 s

Najveća brzina: 197 km/h

Potrošnja: 8,1 l/100 km

Cijena: testni model 29.115 eura, s doplatama 32.615 eura

Naslovnica Auto moto