Prilozi Auto moto

škoda kamiq

Opasan konkurent u segmentu urbanih terenaca

škoda kamiq

Kamiq je najmanji Škodin SUV i posljednji u nizu urbanih terenaca nakon što je proizvođač iz Mlade Boleslave još ranije na tržište lansirao najprije Kodiaqa i potom nešto manjeg Karoqa. 

Bez obzira na istu platformu, identično uređenu unutrašnjost i s istovjetnim pogonskim motorima, treći i ujedno najmanji češki SUV nije tek klon najnovijeg modela Scale s povišenom podnicom. S dužinom od 424,1 centimetar kraći je od Scale za čitavih 11 cm, dok je razlika u međuosovinskom razmaku nekoliko milimetara u korist Kamiqa (265,1 cm).

Širina mu je 179,3 centimetra, a visina 153,1 centimetar. S tim dimenzijama pozicioniran je uz Volkswagen T-Roc (423 cm), ali opet dovoljno daleko od Škode Karoq (438 cm). Za razliku od T-Roca i Karoqa koji koriste platformu MQB, Kamiq se oslanja na jednostavniju MQB A0, što znači da nije predviđena izvedba s pogonom na sva četiri kotača.

Ono što Kamiq nudi bez obzira na verziju ili paket opreme je obilje prostora u unutrašnjosti. Osnovni obujam prtljažnika je 400 litara, a obaranjem naslona stražnjih sjedala penje se na 1395 litara. Što se tiče vanjskog dizajna, prednji dio gradskog SUV-a karakterizira maska sa širokim otvorom u podnožju odbojnika, te dvostruki svjetlosni elementi.

Atraktivno rješenje koje se proteže kroz sve verzije i pakete opreme, u gornjem dijelu sastoji se od niza svjetlećih dioda, koje inače služe kao dnevno svjetlo, ali se po potrebi pretvaraju u dinamičke žmigavce. Poput Scale i Kamiq je ostao bez prepoznatljivog loga straga, a zamijenio ga je impozantni natpis Škoda praćen snažnim prijelomom linije stražnjih petih vrata. 

Unutrašnjost Kamiqa je gotovo identična onoj iz Scale, premda se sjedi 4 centimetra više u odnosu na spomenuti model. U najboljem izdanju Kamiq je opremljen virtualnim kokpitom te multimedijalnim 9,2-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir.

Sve je popraćeno brojnim sigurnosnim sustavima koji uključuju adaptivni tempomat, kontrolu vozne trake i mrtvog kuta, te sustav komunikacije s ostalim vozilima u prometu. Uz opremu koja nadilazi okvire klase poput električnog otvaranja prtljažnika, nisu izostali ni funkcionalni detalji (kišobran, zaštita ruba vrata, kukice u prtljažniku...

Ponuda motora poklapa se onoj najavljenoj u novoj Scali. Početak ponude je 1,0-litreni 3-cilindarski TSI turbobenzinac od 95 KS u kombinaciji s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem, a slijedi ga snažnija izvedba sa 115 KS i 200 Nm okretnog momenta.

Vrh ponude čini 1,5-litreni 4-cilindarski TSI turbobenzinac od 150 KS i 250 Nm okretnog momenta opremljen ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i sustavom za selektivno deaktiviranje dvaju cilindara. Kao opcija u ponudi je 7-stupanjski DSG mjenjač s dvostrukom spojkom.

Kamiq se nudi i s turbodizelskim 1,6-litrenim TDI agregatom od 115 KS i 250 Nm okretnog momenta koji se može kombinirati sa 6-stupanjskim ručnim ili 7-stupanjskim DSG mjenjačem (opcija). Pogon na sve kotače nije u ponudi.

Naslovnica Auto moto