Prilozi Auto moto

HRVATSKA PREMIJERA

Naglasak je na sportskom štihu pa je treća generacija puno dinamičnija, agilnija i udobnija od prethodnika s učinkovitijim motorima

HRVATSKA PREMIJERA

Treća generacija Mercedes-Benza B-klase stigla je na hrvatsko tržište, pri čemu za osnovnu verziju s 1,33-litrenim 4-cilindarskim benzincem od 136 KS treba izdvojiti 236.715 kuna. 

Nova B-klasa dinamičnija je od prethodnika, agilnija i znatno udobnija. Zadržala je formu monovolumena koja na cesti može zbuniti sudionike u prometu jedino po stražnjem kraju, za koji bi se moglo kazati kako sliči karavanu ili kompaktu, a najmanje jednovolumenu. Međutim, za razliku od prethodnika, naglasak je stavljen na sport čiji izgled pojačavaju naplatci veličine između 16 i 19 cola, a i izgledom sliči na A-klasu.

Avangardna unutrašnjost pruža jedinstveni osjećaj prostora s prepoznatljivim dizajnom ploče s instrumentima. Korisničko sučelje adaptivnog MBUX multimedijskog sustava dominira prednjim dijelom kabine.

Uključuje sjajnu grafiku, glasovnu kontrolu “Hey Mercedes”, zaslon osjetljiv na dodir i multimedijalni sustav MBUX. Nova B-klasa drugi je model u Mercedesovoj gami, nakon A-klase, koji ima sposobnost “Mercedes me” povezivanja. Njegova sposobnost učenja zahvaljujući umjetnoj inteligenciji čini ga jedinstvenim.

Treća generacija B-klase izgrađena je na platformi s 30 mm dužim međuosovinskim razmakom, ukupne duljine 272,9 cm, što je rezultiralo s nešto više prostora za koljena i glavu.

Za 26 milimetara dužina vozila je povećana, tako da sada ima 441,9 cm, širine 179,6 cm i visine 156,2 cm. Vozač sjedi 90 milimetara više nego u A-klasi, tako da ima dobar “pregled igre” zahvaljujući također i optimiziranim poprečnim presjecima krovnih stupova koji manje skrivaju okolinu.

Kao što se uklapa u MPV vozila, B-klasa je također praktično i orijentirana. Također se očituje u mogućnosti podešavanja stražnje klupe u duljini od 14 centimetara, što osigurava više korisnog prostora u prtljažniku. Tako je osnovni volumen prtljažnika od 455 litara ili 705 litara dostupan nakon pomicanja stražnje klupe, što se može povećati na 1540 litara preklapanjem naslona.

Unutrašnjost B-klase je avangardna kao i mnogobrojna revolucionarna rješenja u interijeru iz nove A-klase, ali je opet i prepoznatljiva. Dok je ploča s instrumentima sestrinskog modela podijeljena na dva vodoravna osnovna tijela, u B-klasi ima jedan osnovni volumen.

Potpuno slobodno stojeći zaslon dolazi u tri različite verzije: s dva 7-inčna zaslona (17,78 cm), s jednim 7-inčnim i jednim 10,25-inčnim zaslonom (26 cm) i, u verziji sa širokim zaslonom, s dva 10,25-inčna zaslona. Opcijski je u ponudi i head-up zaslon.

Pet okruglih otvora za provjetravanje imaju izgled turbine s finim dizajnom zračnih kanala, inspiriran svijetom zrakoplovstva. Središnja konzola s kontrolnim sustavom osjetljivim na dodir dolazi s crnom pločom sličnom onoj u E-klasi.

Najsuvremeniji sustavi pomoći pri vožnji preneseni iz S-klase čine B-klasu predvodnikom segmenta. Nova B-klasa pruža jednu od najviših razina aktivne sigurnosti i prvi put se može voziti poluautonomno. Da bi se to postiglo, koristi poboljšanu kameru i radarski sustav za predviđanje prometa do 500 metara ispred vozila, dok se kartografski i navigacijski podaci koriste u funkciji podrške.

Active Distance Assist Distronic kao dio paketa podrške može podupirati vozača u mnogim situacijama specifičnim za rutu, predviđajući i prilagođavajući brzinu pri približavanju zavoju, križanju ili kružnom toku. Na raspolaganju je i Active Emergency Stop Assist i Active Lane Change Assist za promjenu prometnog traka.

Serijski nova B-klasa dolazi s proširenim aktivnim sustavom pomoći pri kočenju, koji može ublažiti težinu sudara sa sporijim ili zaustavljenim vozilima u naletu straga, a sada čak i s pješacima ili biciklistima koji prelaze cestu ili u potpunosti spriječiti moguće sudare.

U usporedbi s prethodnikom, nova B-klasa dolazi s učinkovitijim motorima u skladu s normom Euro 6d-temp. Premijerno je predstavljen novi 2,0-litreni dizelski agregat snage 150 i 190 KS s aluminijskim blokom, a koji već sada zadovoljava norme koje će biti u primjeni od početka 2020. Veliki dizelaš predstavlja “pojačanje” 4-cilindarskom 1,5-litrenom turbodizelašu sa 116 KS i 260 Nm okretnog momenta poznatog iz A-klase.

Dostupna su i dva 4-cilindarska benzinska motora, pri čemu slabiji zapremine 1,33 litre ima dvije izlazne snage – 136 i 163 KS. Inovacije uključuju isključivanje cilindara u kombinaciji s automatskim 7G-DCT mjenjačem s dvostrukom spojkom.

U ponudi je i snažniji 2,0-litreni turbobenzinac sa 190 i 224 KS. Nova B-klasa za početak prodaje nudi se isključivo s automatskim mjenjačem s dvije spojke. Novost je 8-stupanjski 8G-DCT mjenjač koji se isporučuje u kombinaciji s jačim 2,0-litrenim turbodizelašima.

Naslovnica Auto moto