Prilozi Auto moto

HYUNDAI SANTA FE 2.2 CRDi AT8 4WD LIMITED

Na granici premium klase: precizna izrada, kvalitetniji materijali i bogatstvo opreme nadmašuju sva očekivanja

HYUNDAI SANTA FE 2.2 CRDi AT8 4WD LIMITED

Novi Hyundai Santa Fe stvarno je pozamašan SUV koji je veći i od Škode Kodiaq, a svojom pojavom nikoga ne ostavlja ravnodušnim. 

U najskupljoj opremi Limited ekstravagantno žestok i masivan, s jedne strane, i profinjen i skupocjen, s druge strane, odudara od svega što se može vidjeti u ovoj klasi. Čak i na činjenicu da je stražnji dio odrađen smirenije, te pomalo i elegantno.

U usporedbi s Kodiaqom duži je sedam centimetara, širi za jedan i viši za 2,5 centimetara. Sasvim dobar “komad” SUV-a koji uz doplatu od 7000 kuna komotno prima i treći red sjedala, a to je razlog što u ponudi više nema produžene izvedbe Grand.

Dramatičan napredak u odnosu na prethodnika pokazuje i potpuno nova unutrašnjost. Precizna izrada, kvalitetniji materijali i bogatstvo opreme nadmašuju sva očekivanja i dojam je kao nikad do sada da se odigralo na kartu kvalitete, na granici premium segmenta.

Unutrašnjost pročišćena od prijašnjeg velikog broja prekidača i s velikim dodirnim zaslonom, s kompletnim multimedijskim i info sadržajem ukorak s digitalnim dobom, stvara atmosferu profinjenosti i brige za ugađanje kupcima istančanih prohtjeva. Slabija rezolucija parkirne kamere, standardne i panoramske nije, nažalost, na razini cijelog interijera. Čak su i neke tipke zadržale formu iz tipičnih korejskih automobila.

Instrumenta ploča nove je koncepcije i mijenja boju podloge ovisno o odabranom režimu rada, od zelene (Eco), preko plave (Comfoer i Smart) do zagasito crvene (Sport). Potpuno nov ambijent ugodnog je dizajna i kvalitetan i pruža wellness ugođaj.

U vožnji unatrag pomažu senzori, standardna i panoramska kamera, ali i automatsko spuštanje retrovizora prema tlu. Među korisnim i skladno dizajniranim detaljima je i tipka s unutrašnje strane suvozačeva sjedala, za podešavanje istog na struju s vozačke strane.

Platforma i veliki 4-cilindarski 2,2-litreni CRDi turbodizelaš s common-rail sustavom izravnog ubrizgavanja goriva napucan je na 200 “konja” uz 440 Nm okretnog momenta dostupnog između 1750 i 2750 “điri”, najjači je u ponudi, te jednak onom u srodnom Kia Sorentu. Međutim, motor u Santa Feu diše efikasnije i svježije.

Ovaj agregat uparen je s novim klasičnim 8-stupanjskim automatskim mjenjačem koji pruža širi odabir programa rada motora i mjenjača, odnosno odaziva na gas i visine okretaja prilikom prebačaja brzina. Od štedljivog Eco preko umjerenih Comfort i Smart do temperamentnijeg Sport moda.

Motor je u svakoj prilici dovoljno jak pa se bez problema nosi s masom od gotovo dvije tone, pri čemu na startanju i nižim brzinama pomaže kraći proračun prvih stupnjeva prijenosa. Veliki okretni moment od 440 Nm punu vrijednost ima ispod 2000 “điri”, tako da mu za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba 9,3 sekunde. Inače, postiže maksimalnu brzinu od 205 km/h.

Dva dodatna stupnja prijenosa, budući da je prethodnik imao 6-stupanjsku transmisiju, donijela su novom Santa Feu benefit i na području ekonomičnosti. Potrošnja je spuštena i do jednu litru, što se najbolje primjećuje na krstarenju otvorenom cestom, gdje motor često koristi sedmi i osmi stupanj prijenosa.

Unatoč veličini i masi, koja se tek spoznaje kada se treba smjestiti na parkirno mjesto u gradu, Santa Fe je iznenađujuće okretan i u okvirima svoje klase jako dobro se vozi. Ne toliko zbog smanjenje ukupne težine od 20 kilograma, koliko zbog tehnički osjetno poboljšanih ovjesa i poglavito ugodno otežalog servo volana. Ne smije se zanemariti ni novorazvijeni pogon 4x4.

U osnovi funkcionira kao prednji, ali ovisno o programu rada motora automatski se mijenja i raspodjela pogonske snage i momenta po osovinama. U Comfortu se na stražnje kotače prebacuje do 35 posto, a u Sportu do 50 posto. U ponudi je i blokada diferencijala i pogona, što je uz čvršću šasiju, dobru udaljenost od tla i jak motor, dobra osnova i za poneki ozbiljniji izlazak s asfalta.

Što se tiče cijene, testni Santa Fe s top opremom ima i top cijenu od 59.650 eura, ali u srazu s konkurencijom s istom razinom opreme Hyundaijev SUV izlazi kao pobjednik.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, common-rail, 16V

Obujam: 2199 ccm

Snaga: 200 KS pri 3800/min

Okretni moment: 440 Nm pri 1750-2750/min

Mjenjač: automatski, 8 stupnjeva

Pogon: prilagodljivi 4x4

Dimenzije: 4770 x 1890 x 1680 mm

Međuosovinski razmak: 2765 mm

Prtljažnik: 625 l

Ubrzanje: 9,3 s

Najveća brzina: 205 km/h

Potrošnja: 5,4/6,1/7,3 l/100 km

Cijena: testni model 59.650 eura

Naslovnica Auto moto