Prilozi Auto moto

renault twingo

Osim dizajnerskih promjena dobio je dotjerane i štedljivije motore, bolju aerodinamiku i niže težište

renault twingo

Nakon četiri i pol godine provedene na tržištu stiglo je vrijeme za redizajn najmanjeg Renaultova modela Twinga koji će premijerno biti predstavljen na ovogodišnjem ženevskom salonu automobila 5. ožujka. 

Twingo, koji je tehnološki blizanac sa Smart FourForom i proizvodi se u istoj tvornici u Novom Mestu (Slovenija), nije dizajnerski bitno izmijenjen, već su promjene na vanjskom izgledu kozmetičke prirode.

Osim novih dostupnih boja karoserije, među kojima dominiraju Mango žuta i Quartz bijela, Twingo se sada može pohvaliti drugačijim branikom i maskom, te standardnim diodnim dnevnim svjetlima u prepoznatljivom „C“ obliku. Svjetla i odbojnik lagano su izmijenjeni i straga.

Porađeno je i na aerodinamici vozila pa su u kutovima prednjeg branika vidljivi otvori koji zrak usmjeravaju prema kotačima, dok su bočni stražnji usisnici koji dodatno hlade motor sada standardni dio opreme svih modela. Osim toga, karoserija je spuštena za dodatnih 10 milimetara. S novim odbojnicima i prednjom maskom te usisnicima za zrak, Twingu su osim dizajna poboljšana i aerodinamička svojstva.

U unutrašnjosti je primjetna nova, funkcionalna središnja konzola s prilagodljivim držačem u koji se može umetnuti čaša ili telefon, a tu su i dva USB ulaza i priključak napajanja te prekidači Stop&Start i tempomata, odnosno limitatora. Nadalje, tu je, među ostalim, i novi multimedijski sustav sa zaslonom dijagonale 7 inča i podrška za Apple CarPlay i Android Auto, te mogućnost korištenja R&Go aplikacije s raznim mogućnostima.

Ispod poklopca motora smještenog straga i podnice prtljažnika ima promjena, a najznačajnija je ta što su agregati prilagođeni Euro 6d-temp ekološkim standardima. SCe 1,0-litreni atmosferski benzinac koji je imao 70 konjskih snaga sada dolazi u snažnijem izdanju od 75 KS.

Snažniji od svog prethodnika, novi motor SCe 75 ističe se kroz užitak u vožnji koji je savršeno prikladan za gradsku vožnju. Uz maksimalni okretni moment od 92 Nm, Novi Twingo je posebno udoban za vožnju u urbanim sredinama.

To čini vožnju ugodnijom, a istovremeno smanjuje potrošnju benzina i smanjuje emisiju CO2. Ovaj motor je dostupan s ručnim mjenjačem s pet brzina. Twingo će biti dostupan i uz dorađeni 0,9-litreni TCe 95 turbobenzinski motor koji sada razvija 93 KS uz okretnim moment od 135 Nm.

Standardno stiže s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem, a ova najsnažnija izvedba s 93 „konja“ dostupna je i uz EDC automatizirani 6-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom. Snaga se, dakako, kao i u dosadašnjem modelu prenosi na stražnje kotače.Twingo je dužine 3614 milimetara, širok je 1646 mm i visok 1544 mm, dok mu je obujam prtljažnika 174 litre.

Obaranjem stražnje klupe prtljažni se prostor može proširiti do 980 litara (do krova). Međuosovinski razmak Renault Twinga ostao je na 2492 milimetra. Masa mu je od 914 do 999 kilograma. Twingova velika prednost u gradskoj vožnji je i mali krug okretanja koji iznosi samo 8,75 metara.       

Naslovnica Auto moto