Prilozi Auto moto

HYUNDAI KONA 1.6 CRDi ROCKit

Dobro ubrzava, a malo troši: izvrstan izbor za one koji rade puno kilometara

HYUNDAI KONA 1.6 CRDi ROCKit

Uz tri Hyundaijeva SUV-a na europskom tržištu, Tucsona, Santa Fea i Grand Santa Fea, Kona je četvrti model korejskog proizvođača namijenjen kupcima Starog kontinenta.

U poplavi gradskih crossovera i SUV-ova, samo u zadnje vrijeme na tržište su stigli Kia Stonic, Citroen C3 Aircross, Volkswagen T-Roc i Hyundai Kona, čiju smo inačicu sa 4-cilindarskim 1,6-litrenim CRDi turbodizelskim motorom od 116 „konja“ imali priliku testirati.

I bez obzira na opću kampanju izopčavanja dizelskih agregata sa zapadnoeuropskih tržišta Kona se ne predaje, ali istodobno pokazuje da je spomenuti turbodizelaš itekako dobra i pouzdana opcija prilikom kupnje. Najveći nedostatak ipak bi bila cijena, jer testni model bez doplata košta 21.645 eura. Doduše, to je jeftinije od pojedinih konkurenata, ali...

Atraktivna karoserija razvučena je na 416,5 centimetara i precizno izrađena u korejskom Ulsanu uz obilno korištenje visokočvrstog čelika te osmišljena kako bi bez problema nosila baterijski sklop električnog modela, pa je dizelski motor u Koni šala mala.

Turbodizelaš obujma 1598 cm je u potpunosti nov, premda nosi istu oznaku kao i stari (1.6 CRDi), ima drugačiji provrt i hod te radi življe i emitira manje štetnih plinova. Nije najtiši dizelaš na svijetu, ali kad se zagrije nije ništa lošiji od 3-cilindarskog 1,0-litrenog turbobenzinca od 120 KS.

Ipak, ne vjerujemo da netko razmišlja o kupnji 1,6-litrenog turbobenzinca sa 177 KS, koji je dostupan isključivo s pogonom 4x4, tako da je i dizelaš dobra opcija. Iako se sa 116 „konja“ ispod haube ne čini pretjerano moćnim, snage zahvaljujući okretnom momentu od priličnih 280 Nm ima sasvim dovoljno.

Spomenuti okretni moment dostupan je između 1500 i 2750 „điri“, ali sav njegov potencijal dolazi do izražaja između 2000 i 4000 okretaja u minuti. Motor se nimalo ne muči s karoserijom uzdignutom od tla 17 centimetara i teško opipljivih 1400 kilograma. S ovim dizelskim agregatom Kona od 0 do 100 km/h sprinta za pristojnih 10,7 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 183 km/h.

Motor je u kombinaciji s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, gdje je šesti stupanj rastegnut kako bi se omogućilo udobnije krstarenje autocestom. Ručni mjenjač zaslužuje sve pohvale, jer osim što je dobro proračunat ima i kratak i precizan hod, omogućuje brzu i preciznu šetnju kroz brzine, što također pridonosi štednji uz ugodnu vožnju. Tko radi više kilometara godišnje sigurno neće pogriješiti s dizelašem, koji je u usporedbi s benzincem skuplji nekih dvije tisuće eura.

Ugodnoj vožnji doprinosi i već od starta bogata oprema, kojoj pomalo iznenađujuće nedostaje automatsko kočenje u slučaju opasnosti. Taj danas uglavnom standardni dio opreme nije dostupan čak niti u bogatoj izvedbi ROCKit, gdje se nude 17-colni alu naplatci, automatska klima, kamera za vožnju unatrag, multimedija s velikim dodirnim zaslonom od 8 inča...

Gotovo sve osim automatskog kočenja, dostupnog tek uz najskuplje pakete opreme LOVEit i GRIPit. Stražnje staklo nije raskošno, ali manevriranje na parkiralištu olakšavaju stražnji parkirni senzori i kamera za vožnju unatrag.

Cijena testnog modela je 21.645 eura, a s doplatom za metalik boju Kona koju smo vozili košta 22.590 eura.

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16V

Obujam: 1598 ccm

Snaga: 116 KS pri 4000/min

Okretni moment: 280 Nm pri 1500-2750/min

Mjenjač: ručni, 6 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4165 mm x 1800 mm x 1550 mm

Međuosovinski razmak: 2600 mm

Prtljažnik: 352/1155 l

Ubrzanje: 10,7 s

Najveća brzina: 183 km/h

Potrošnja: 6,1 l/100 km

Cijena: testni model 21.645 eura, s doplatama 22.590 eura

Naslovnica Auto moto