Novosti Hrvatska

Podignuta optužnica za vlak smrti u Rudinama: Medaku prijeti 15 godina zatvora

Županijsko državno odvjetništvo u Splitu podignulo je optužnicu protiv Ivana Medaka, bivšeg direktora iz HŽ-a, Ivana Tomaškovića, direktora tvrtke “Intrade”, Joze Bazine, savjetnike u navedenoj tvrtki, Drage Rogulja, šefa protupožarne zaštite HŽ-a u Splitu i Branka Tišljara, vatrogasca DVD-a Stružac koji se terete da su krivi za nesreću nagibnog vlaka u Rudinama kraj Splita u srpnju prošle godine kada je poginulo šest, a ozlijeđeno 55 osoba.

Petorica optuženih terete se za kazneno djelo općeopasne radnje sa smrtnom posljedicom. Optužni akt navodi kako su kazneno djelo počinili s umišljajem tj. svjesni eventualnih teških posljedica.

Ukoliko optužnica opstane u ovom obliku i dođe do osuđujuće presude prijeti im kazna kazna od najmanje tri do najviše 15 godina zatvora. Zapriječena kazna je za navedeno kazneno djelo prije bila do deset godina zatvora, ali je povišena izmjenama zakona koja su provedene nakon tragedije na Kornatima.

Optužbu zastupa Michelle Squiccimarro, zamjenik Županijske državne odvjetnice u Splitu. Između ostaloga u optužnici navodi navodi kako su Ivan Medak i Drago Rogulj odobrili apliciranje novog tipa retardanta na dionicu pruge Kaštel Stari-Labin Dalmatinski suprotno odredbama Zakona o sigurnosti u željezničkom prometu i Pravilniku HŽ-a. Nakon toga je Ivan Tomašković nabavio retardant, angažirao punca Jozu Bazinu da napravi priručnu prskalicu i angažirao Branka Tišljara da prska prugu.

Tužiteljstvo smatra kao su okrivljenici pri tome bili svjesni da na taj način mogu izazvati klizavost tračnica zbog čega će kočenje vlakova na nizbrdici s velikim kutnim nagibom biti onemogućeno i da uslijed njihovog postupanja može doći do ugrožavanja sigurnosti željezničkog prometa i stradavanja putnika.

Sporno je, naime, što se retardant nanosio direktno na tračnice, što je bilo u suprotnosti sa propisima. 

Tijekom istrage najbitnije je bilo utvrditi koliko su okrivljenici bili upoznati sa svojstvima retardanta TG-300 i njegovu sigurnu primjenu apliciranjem na tračnice.

Katarina MARIĆ BANJE
foto: arhiv cropix

Naslovnica Hrvatska